El TGV Madrid-Lleida no superarà els 200 km/h perquè el sistema de seguretat no està a punt

Les empreses ANSLADO i COBRA han de lliurar avui a l'ens gestor d'infraestructures ferroviàries les obres dels sistemes de seguretat i senyalització del TGV entre Madrid i Lleida. Avui acaben els quinze dies de gràcia que Foment va donar a aquestes empreses després que el 31 de maig van incomplir el primer termini. Un cop s'entreguin les obres podran començar una altra vegada les proves a la línia d'un tren que començarà a córrer a 200 quilòmetres per hora, ja que l'anunciat i nou sistema de seguretat europeu encara trigarà a estar a punt.
El TGV Madrid-Lleida no superarà els 200 km/h perquè el sistema de seguretat no està a punt
Lleida

El TGV Madrid-Lleida no superarà els 200 km/h perquè el sistema de seguretat no està a punt

Les empreses ANSLADO i COBRA han de lliurar avui a l'ens gestor d'infraestructures ferroviàries les obres dels sistemes de seguretat i senyalització del TGV entre Madrid i Lleida. Avui acaben els quinze dies de gràcia que Foment va donar a aquestes empreses després que el 31 de maig van incomplir el primer termini. Un cop s'entreguin les obres podran començar una altra vegada les proves a la línia d'un tren que començarà a córrer a 200 quilòmetres per hora, ja que l'anunciat i nou sistema de seguretat europeu encara trigarà a estar a punt.
Quan es posi en marxa la línia, el que vetllarà per la seguretat dels trens serà el sistema ASFA (avís de senyal i frenada automàtica), el sistema implantat a la xarxa ferroviària espanyola des dels anys setanta. Però amb l'ASFA la velocitat serà de 200 quilòmetres per hora, similar a l'Euromed, per sota dels rècords anunciats i per sota també del TGV Madrid-Sevilla. Això es mantindrà fins que estigui prou provat el nou sistema homologat europeu, que també s'està assajant a Bulgària i a Suïssa. De moment, a Suïssa han decidit aturar aquestes proves.