Sessions divulgatives

Un dels objectius de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio és conscienciar els joves sobre les malalties tractades en el programa. Per aconseguir-ho, la Fundació desplega una intensa campanya de divulgació i sensibilització adreçada als centres educatius que arriba a més de 200.000 joves. Un col·lectiu format per més de 400 divulgadors de la salut s'encarrega d'impartir al voltant de 5.300 sessions en cada nova edició.

Campanya de difusió a les escoles de La Marató 2018

Durant els mesos d'octubre, novembre i desembre del 2018, s'oferiran més de 5.000 conferències divulgatives per acostar els joves a la realitat mèdica i humana del càncer. Per a més informació sobre la campanya de conferències, contacteu-nos a través del correu electrònic conferencies(@)ccma.cat o del telèfon 93 444 48 97.

 

Vídeo divulgatiu sobre el càncer

El càncer, malaltia que centrarà l'edició 2018 de La Marató de TV3, s'explica als joves en aquest vídeo que combina el testimoni de persones que en tenen amb l'explicació de l'oncòloga i investigadora Joana Vidal. Hi participen les "instagramers" i "youtubers" Paula Gonu, Juliana W i Maribel Granados, coneguda a Instagram com a Mepidolavida, i Blaumut, que ha regalat a La Marató la cançó "Partícules", inspirada en els testimonis que presenta el vídeo.


20a edició del concurs "Pinta La Marató"

Després d'assistir a les conferències, els joves van participar en el concurs "Pinta La Marató", tot plasmant en un mural la seva particular visió sobre el càncer. El premi per a la classe autora del cartell guanyador i dels dos finalistes és un cap de setmana en un alberg de Catalunya, sufragat pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. S'hi van presentar 359 cartells, procedents de 147 centres educatius de secundària.

 

Cartell guanyador
 


IES de Vila-seca. Classe de 4t d'ESO

 

 

Cartells finalistes

IES Ribera del Sió, Agramunt. Classe de 4t d'ESO B

 

Institut Els Planells, Artesa de Segre. Classe de 2n d'ESO B

 

Tots els cartells participants