TV3 continua líder d'audiència i augmenta la quota, segons el Baròmetre

La segona onada del 2009 del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura manté el liderat de TV3 i li augmenta la quota en dues dècimes, en relació a l'última onada. Segons l'estudi de les dades del febrer del 2008 al març del 2009, TV3 es consolida, amb un 19,5% de quota, i el K3-33 es manté amb el 3,1%. i el 3/24 puja una dècima, fins al 1,1%.

El Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, fet a partir de 29.524 entrevistes personals (cadascuna de 45 minuts, a persones de més de 14 anys), torna a ratificar per cinquena vegada consecutiva que TV3 és la cadena líder a Catalunya, amb un 19,5% de quota de pantalla i 2 dècimes per sobre de l'última onada. A 1,9 punts se situa Tele 5, amb un 17,6% i 4 dècimes menys. Antena 3 ocupa el tercer lloc, amb un 16,8% i 7 dècimes menys, TVE puja una dècima i ocupa el quart lloc, amb el 12,7%. I Cuatro i La Sexta pugen també en audiència, i se situen, cadascuna, amb el 9% i 2 dècimes més, i amb 6% i 3 dècimes menys. Pel que fa al K3-33 i al 3/24, l'estudi manté la quota per al primer, amb el 3,1%, i la puja una dècima per al segon, fins a l'1,1%. Per la seva part, La 2 baixa una dècima i se situa en el 2,3%. El lideratge de TV3 ho és també en tres franges horàries, en dies de la setmana, menys el diumenge, i en la majoria de zones geogràfiques. Per franges horàries, és líder, els dies feiners, de les 08.00 a les 12.00, de les 14.00 a les 16.00 i de les 20.00 a les 22.00. El cap de setmana ho és de les 13.00 a les 16.00 i de les 20.00 a les 22.00. Per dies de la setmana, el liderat és absolut de dilluns a dissabte: de dilluns a divendres, amb el 20,4% de quota; i el cap de setmana, amb el 17,5%, tot i que, mentre que dissabte se situa en primer lloc, diumenge baixa al segon, amb el 16,8%, darrere de Tele 5, que té el 17,4% de quota. I per zones geogràfiques, TV3 és líder a Lleida, amb el 26,6% de quota, a Girona, amb el 24,1%, a Tarragona, amb el 17,9% i en igualtat amb Antena 3, i a Barcelona, on ha pujat 6 décimes, se situa en segon lloc amb el 18,6%, a només una dècima de Tele 5, que, amb el 18,7%, ha baixat 5 dècimes. Aquest liderat geogràfic és també majoritari pel que fa a les comarques: líder a totes les de Girona i a les de Lleida, menys a la Vall d'Aran. A les de Tarragona és líder, menys al Tarragonès, Baix Camp, Baix Penedès i Montsià. I a les de Barcelona ho és també, menys al Barcelonès, el Baix Llobregat i el Vallès Occidental. Una altra part de l'estudi del Baròmetre fa referència als rànquings qualitatius. Les dades assenyalen que TV3 és líder destacat pel que fa a: canal amb més credibilitat, més amè, habitual per veure-hi les notícies, i amb millor informació de proximitat. Finalment, cal assenyalar que de l'onada dels dos últims mesos (gener i febrer del 2009), el Baròmetre ha publicat un rànquing de reach, en què TV3 és capdavantera, amb 2.677.000 espectadors, seguida de Tele 5, amb 2.437.000 i d'Antena 3, amb 2.414.000.
Anar al contingut