Una imatge de Joan Oliver en l'època que va ser director general del Barça
Una imatge de Joan Oliver en l'època que va ser director general del Barça
Futbol

Joan Oliver tornarà a ser el director general del Barça si Laporta guanya les eleccions

Joan Oliver tornarà a ser el director general del Barça si Laporta guanya les eleccions

Actualitzat

Joan Oliver, l'antic director general del FC Barcelona entre el 2008 i el 2010, és l'escollit de Joan Laporta per tornar a ocupar el mateix càrrec, sempre que guanyi les eleccions del 18 de juliol. Aprofitant la presentació del programa econòmic de la seva candidatura, Laporta ha revelat la seva aposta en el càrrec com a màxim responsable executiu del club.

Oliver, exdirector de Televisió de Catalunya, ha estat vinculat professionalment al món de les finances i al de la comunicació, en el qual també ha treballat amb el Grup Financial Times. Després de l'etapa al Barça, Oliver i l'exresponsable de seguretat del club, Xavier Martorell, van rebre una demanda per suposada apropiació indeguda en l'escàndol de l'espionatge dins del club. El titular del Jutjat d'Instrucció número 24 de Barcelona va arxivar el cas en no veure indicis de delicte en els serveis prestats per l'agència de detectius Método 3. No obstant això, el cas es va reobrir recentment després que el soci Oriol Giralt, impulsor el 2008 de la moció de censura contra Laporta, presentés noves proves documentals.

Al candidat no el preocupa cap d'aquests afers legals. "És molt diferent tenir un president processat per corrupció. El cas del Joan (Oliver) s'ha tancat dues vegades a la fiscalia i pel jutge i s'ha reobert a instàncies del Barcelona. És una persecució per part del Barça", ha assegurat Laporta.

En la presentació del pla econòmic de la candidatura, Oliver ha desgranat les propostes de la candidatura amb l'objectiu de "treballar bé" amb vista a tenir "molts ingressos". Això passa, segons ha explicat, per una remodelació en l'estratègia referent a l'explotació de màrqueting i de patrocini, que s'allunyi "del vell model dels monopolis" i es dirigeixi "al nou model de la lliure competència" que desenvolupen equips com el Manchester United i el Bayern de Munic.

En aquest sentit, un dels punts estrella de la candidatura de Laporta és fer que el logotip d'Unicef ​​torni a lluir al pit de la samarreta blaugrana. La intenció és que un patrocinador financi la presència d'Unicef ​​a la samarreta. De fet, l'equip de campanya ha iniciat negociacions amb una marca comercial que estaria disposada a pagar fins a 35 milions d'euros.

No obstant això, Oliver ha puntualitzat que no anunciaran cap acord en els set dies de campanya que queden: "Si el vols anunciar abans de les eleccions, la majoria d'empreses saben que poden ajudar-te electoralment i et demanen contrapartides. No acceptem contrapartides".

Un altre dels objectius de la candidatura de Laporta és replantejar el contracte amb Nike. Oliver considera que "el valor que té en el mercat no és inferior als 70 milions d'euros a l'any. Actualment la samarreta està lligada a Qatar Airways i Nike. Són dos paquets i d'aquí surt la major part del patrocini. I això no pot ser. Has d'anar venent les coses paquet a paquet", ha precisat.

Oliver tampoc és partidari de treure un rèdit comercial amb el nom del nou estadi i ha qüestionat l'Espai Barça, el projecte de remodelació aprovat en referèndum el passat 2014. "El projecte és paper mullat si no està pactat amb l'Ajuntament. La primera cosa que haurem de fer és començar a dialogar i no marejar amb projectes", ha assenyalat.

Finalment, l'equip de Laporta s'ha compromès a augmentar la partida destinada a la Masia al mateix ritme que els ingressos del club. "La primera inversió que hem de fer és la Masia. El pressupost del futbol base ha estat congelat. Estem clavats en els 20 milions d'euros", ha lamentat.

Anar al contingut