La carn vegetal planta cara al "chuletón"
Hamburgueses, pollastre i mandonguilles vegetals
"Un restaurant caníbal a Berlín"

La carn vegetal planta cara al "chuletón"

Durant el 2020 el consum d'aquesta opció va augmentar un 32% a l'estat espanyol respecte a l'any anterior

Enllaç a altres textos de l'autor imgauto35

Directora i presentadora d'"Un restaurant caníbal a Berlín"

@paulamols
TEMA:
Crisi climàtica

Què ha passat en els darrers mesos que parlem més que mai d'alternatives a la carn, i també en mengem més que mai? Segons la FAO, la ramaderia és responsable del 14,5% de les emissions anuals de gasos d'efecte hivernacle a tot el món.

Encara que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, digui que on hi hagi un bon "chuletón" al punt, que es s'aparti tota la resta, cada vegada hi ha més gent intentant reduir el consum de carn. Per molts, l'impacte que té en l'escalfament del planeta passa per davant del plaer.


Més dades que confirmen el canvi

Segons Nielsen, el 2020, a l'estat espanyol el consum de carn vegetal va augmentar el 2020 un 32% respecte a l'any anterior. I si mirem les xifres de població, gairebé el 8% dels espanyols té una alimentació principalment vegetal, segons conclou la consultora Lantern en el seu estudi "The green revolution".

Aquest és un moviment imparable i per això moltes empreses busquen oferir aliments proteics que imitin la carn en textura, aspecte i gust, encara que això últim és ja més difícil. Carn sense animals: pollastre fet de soja, mandonguilles fetes de pèsols…


El cas d'Heura, referent català de carn vegetal

Aquesta és l'aposta (guanyadora!) d'Heura, una empresa amb seu a Barcelona, que fa només 4 anys van fundar dos joves revolucionaris que diuen voler canviar el mon: Marc Coloma i Bernat Añaños.

La carn vegetal planta cara al 'chuletón'
Un informe de l' ONG Justícia Alimentària Veterinaris sense Fronteres: entre el 28% i el 38% de les malalties cardiovasculars es poden atribuir al consum excessiu de carn, sobretot, vermella

El seu creixement és rapidíssim: ara mateix facturen 8 milions d'euros l'any, estan presents a 16 països del món, segur que els heu vist a gairebé tots els lineals dels supermercats i a finals d'any esperen contractar 100 persones. Com s'explica aquest boom en tan poc temps? Bernat Añaños ho té clar:

"Creiem molt en el que fem. A mi m'agrada la carn però no m'agraden les conseqüències que comporta menjar-ne, sobretot les conseqüències climàtiques."

Instagram, ingredient imprescindible de la carn vegetal

El Bernat té 31 anys, és vegà i una de les feines que fa dins Heura és gestionar les xarxes socials, una tasca que pot semblar secundària però que és crucial:

"Sense xarxes socials no seriem el que som ara mateix. Les xarxes ens permeten explicar la nostra filosofia que va més enllà de vendre menjar. També tenim el deure de posicionar-nos en temes socials."

El contacte directe amb els consumidors, majoritàriament gent jove, fa que constantment estiguin creant o millorant els seus productes. Al seu famós pollastre, se sumen les hamburgueses, les mandonguilles, la pizza, i, aquesta mateixa setmana, acaben de llançar els nuggets.

El cofundador d'Heura, Bernat Añaños, que és nascut i criat a Amer, una població amb molta tradició ramadera, diu que el que més els demana la gent és fuet vegetal. Doncs haurem d'estar pendents per veure l'evolució del que ja es coneix com a "transició proteica".

ARXIVAT A:
Crisi climàtica Sostenibilitat Gastronomia Alimentació Medi ambient

ÀUDIOS RELACIONATS

Anar al contingut