TOTS ELS ÀUDIOS

  • Cristina Alís Raurich: "Hi havia una necessitat de trobar informació fiable sobre l'orgue medieval"
    Escolta àudio

    Cristina Alís Raurich: "Hi havia una necessitat de trobar informació fiable sobre l'orgue medieval"

    La intèrpret, musicòloga i divulgadora de l'orgue medieval ens parla del web Medievalorgan.com, que ha posat en marxa fa pocs mesos per difondre tot el que està relacionat amb l'orgue de l'edat mitjana.

    Foto: Gerard Encabo

    La intèrpret, musicòloga i divulgadora de l'orgue medieval ens parla del web Medievalorgan.com, que ha posat en marxa fa pocs mesos per difondre tot el que està relacionat amb l'orgue de l'edat mitjana. Foto: Gerard Encabo

  • El taller del lutier Josep Carbonell Mestre
    Escolta àudio

    El taller del lutier Josep Carbonell Mestre

    Capítol 175. Comencem amb una conversa al taller d'un lutier de Barcelona, en Josep Carbonell Mestre. Més endavant descobrim una nova "Sardana de butaca", amb l'Anna Costal. El trompista i divulgador musical Pepe Reche ens acosta la figura de Barry Tuckwell, destacat intèrpret de trompa desaparegut fa poques setmanes. Estirem el fil, una setmana més, amb en Josep Saguer, el responsable de Musitekton. I acabem amb "El manxaire" Jaume Ayats, que ens parla aquesta vegada d'una curiosa iniciativa que ha posat en marxa una empresa britànica: convertir les cendres de difunts en discs de vinil.

    Capítol 175. Comencem amb una conversa al taller d'un lutier de Barcelona, en Josep Carbonell Mestre. Més endavant descobrim una nova "Sardana de butaca", amb l'Anna Costal. El trompista i divulgador musical Pepe Reche ens acosta la figura de Barry Tuckwell, destacat intèrpret de trompa desaparegut fa poques setmanes. Estirem el fil, una setmana més, amb en Josep Saguer, el responsable de Musitekton. I acabem amb "El manxaire" Jaume Ayats, que ens parla aquesta vegada d'una curiosa iniciativa que ha posat en marxa una empresa britànica: convertir les cendres de difunts en discs de vinil.

  • El manxaire: 4.000 dòlars per fer música eterna
    Escolta àudio

    El manxaire: 4.000 dòlars per fer música eterna

    Jaume Ayats, el director del Museu de la Música de Barcelona, ens parla d'una iniciativa original i curiosa: l'empresa britànica And Vinyly ofereix als seus clients convertir les cendres d'un difunt en 30 còpies de discos de vinil, amb la música que desitgin.

    Jaume Ayats, el director del Museu de la Música de Barcelona, ens parla d'una iniciativa original i curiosa: l'empresa britànica And Vinyly ofereix als seus clients convertir les cendres d'un difunt en 30 còpies de discos de vinil, amb la música que desitgin.

  • Què cal per tenir un instrument en bon estat?
    Escolta àudio

    Què cal per tenir un instrument en bon estat?

    El lutier de Musitekton aquesta vegada ens dona alguns consells per tenir els instruments de corda en bon estat. Foto: Pexels/ Pixabay

    El lutier de Musitekton aquesta vegada ens dona alguns consells per tenir els instruments de corda en bon estat. Foto: Pexels/ Pixabay

  • Pepe Reche: "Barry Tuckwell és amb diferència el trompista que més discos ha gravat, més de 50!"
    Escolta àudio

    Pepe Reche: "Barry Tuckwell és amb diferència el trompista que més discos ha gravat, més de 50!"

    Recordem la figura d'un dels grans de la trompa, desaparegut el 16 de gener als 88 anys. Foto: Marty Katz

    Recordem la figura d'un dels grans de la trompa, desaparegut el 16 de gener als 88 anys. Foto: Marty Katz

  • Sardanes de butaca: Homenatge a Salvador Espriu, de Mercè Torrents
    Escolta àudio

    Sardanes de butaca: Homenatge a Salvador Espriu, de Mercè Torrents

    L'Anna Costal i Fornells es fixa aquesta vegada en una de les tres sardanes que podem trobar a l'"Oratori del 'Llibre de Sinera'", de la compositora Mercè Torrents.

    L'Anna Costal i Fornells es fixa aquesta vegada en una de les tres sardanes que podem trobar a l'"Oratori del 'Llibre de Sinera'", de la compositora Mercè Torrents.

  • Josep Carbonell Mestre: "Em continua fascinant que el violí en 400 anys no s'hagi modificat"
    Escolta àudio

    Josep Carbonell Mestre: "Em continua fascinant que el violí en 400 anys no s'hagi modificat"

    El lutier de Vic, que té el taller al carrer del Bruc de Barcelona, ens parla del seu ofici, de com va decidir dedicar-se al món de la construcció de violins i de la necessitat que té també de córrer, escriure i llegir tant com pot.

    El lutier de Vic, que té el taller al carrer del Bruc de Barcelona, ens parla del seu ofici, de com va decidir dedicar-se al món de la construcció de violins i de la necessitat que té també de córrer, escriure i llegir tant com pot.

  • Bach amb harmònica
    Escolta àudio

    Bach amb harmònica

    Capítol 174. Els primers minuts del programa d'aquesta setmana tornen a ser per a la música de Johann Sebastian Bach. Descobrim el CD que han publicat no fa gaire Ramon Closa (harmònica) i Mònica Carvajal (piano). Josep Saguer ens explica què és la sordina a la seva secció setmanal "Estirant el fil". Descobrim una de les peces de Mompou més estimades per Carme Bravo, la seva dona. El guitarrer Joan Pellisa es fixa en un dels constructors de guitarra més originals del segle XIX: el mallorquí Pere Anton Ximena. I acabem amb un reportatge en què el fagotista Carles Cristòbal ens explica quina evolució va viure el fagot, entre el barroc i el Romanticisme.

    Capítol 174. Els primers minuts del programa d'aquesta setmana tornen a ser per a la música de Johann Sebastian Bach. Descobrim el CD que han publicat no fa gaire Ramon Closa (harmònica) i Mònica Carvajal (piano). Josep Saguer ens explica què és la sordina a la seva secció setmanal "Estirant el fil". Descobrim una de les peces de Mompou més estimades per Carme Bravo, la seva dona. El guitarrer Joan Pellisa es fixa en un dels constructors de guitarra més originals del segle XIX: el mallorquí Pere Anton Ximena. I acabem amb un reportatge en què el fagotista Carles Cristòbal ens explica quina evolució va viure el fagot, entre el barroc i el Romanticisme.

  • Carles Cristóbal: "El fagot barroc, nascut a França, va colonitzar ràpidament tot Europa"
    Escolta àudio

    Carles Cristóbal: "El fagot barroc, nascut a França, va colonitzar ràpidament tot Europa"

    Una repassada per la història del fagot, des del seu origen, cap al 1680, fins al Romanticisme. Detall del quadre "L'orquestra de l'òpera", d'Edgar Degas.

    Una repassada per la història del fagot, des del seu origen, cap al 1680, fins al Romanticisme. Detall del quadre "L'orquestra de l'òpera", d'Edgar Degas.

  • Guitarres i guitarrers a Catalunya: Pere Antoni Xemena
    Escolta àudio

    Guitarres i guitarrers a Catalunya: Pere Antoni Xemena

    Joan Pellisa aquesta vegada ens parla d'un guitarrer mallorquí del segle XIX, tan important com desconegut.

    Joan Pellisa aquesta vegada ens parla d'un guitarrer mallorquí del segle XIX, tan important com desconegut.

  • Carme Bravo: "'La font i la campana' és una obra molt simbòlica dins la trajectòria de Mompou"
    Escolta àudio

    Carme Bravo: "'La font i la campana' és una obra molt simbòlica dins la trajectòria de Mompou"

    La pianista, viuda del mestre, ho recordava l'any 1997, en una sèrie de programes titulats 'Tot el piano de Frederic Mompou', que Catalunya Música va emetre coincidint amb el desè aniversari de la mort del compositor.

    La pianista, viuda del mestre, ho recordava l'any 1997, en una sèrie de programes titulats 'Tot el piano de Frederic Mompou', que Catalunya Música va emetre coincidint amb el desè aniversari de la mort del compositor.

  • Què és la sordina?
    Escolta àudio

    Què és la sordina?

    Josep Saguer, el lutier de Musitekton, aquesta vegada ens parla d'una peça, un accessori que s'adapta als instruments de corda per modificar-ne el volum i el timbre.

    Josep Saguer, el lutier de Musitekton, aquesta vegada ens parla d'una peça, un accessori que s'adapta als instruments de corda per modificar-ne el volum i el timbre.

  • Ramon Closa: "M'ho passo molt bé tocant Bach amb harmònica, especialment la 'Xacona', m'omple molt"
    Escolta àudio

    Ramon Closa: "M'ho passo molt bé tocant Bach amb harmònica, especialment la 'Xacona', m'omple molt"

    L'intèrpret d'harmònica d'Igualada acaba de gravar tot un disc amb música de Bach, al costat de la pianista Mònica Carvajal.

    L'intèrpret d'harmònica d'Igualada acaba de gravar tot un disc amb música de Bach, al costat de la pianista Mònica Carvajal.

  • Melodies tradicionals catalanes amb instruments del Renaixement i el Barroc
    Escolta àudio

    Melodies tradicionals catalanes amb instruments del Renaixement i el Barroc

    Capítol 173. Dediquem els primers minuts a sentir una conversa amb William Waters, guitarrista i responsable del conjunt The Canigó Early Music Ensemble, que acaba d'editar un disc amb melodies tradicionals catalanes, arranjades per a soprano i petit conjunt d'instruments renaixentistes i barrocs. Més endavant "Estirem el fil", amb el lutier de Musitekton, Josep Saguer. Jordi Ballester ens acosta la història del déu Pan i la nimfa Siringa a "L'art dels instruments". I, finalment, Jaume Ayats a la seva secció d'"El manxaire", ens parla d'un piano Bierstedt que aviat tornarà a sonar en concert, al Museu de la Música de Barcelona.

    Foto: The Canigó Early Music Ensemble

    Capítol 173. Dediquem els primers minuts a sentir una conversa amb William Waters, guitarrista i responsable del conjunt The Canigó Early Music Ensemble, que acaba d'editar un disc amb melodies tradicionals catalanes, arranjades per a soprano i petit conjunt d'instruments renaixentistes i barrocs. Més endavant "Estirem el fil", amb el lutier de Musitekton, Josep Saguer. Jordi Ballester ens acosta la història del déu Pan i la nimfa Siringa a "L'art dels instruments". I, finalment, Jaume Ayats a la seva secció d'"El manxaire", ens parla d'un piano Bierstedt que aviat tornarà a sonar en concert, al Museu de la Música de Barcelona. Foto: The Canigó Early Music Ensemble

  • El manxaire: El piano Bierstedt
    Escolta àudio

    El manxaire: El piano Bierstedt

    Jaume Ayats aquesta setmana es fixa en un dels pianos del Museu de la Música, que tornarà a sonar ben aviat en concert. Foto: Museu de la Música

    Jaume Ayats aquesta setmana es fixa en un dels pianos del Museu de la Música, que tornarà a sonar ben aviat en concert. Foto: Museu de la Música

Anar al contingut