TOTS ELS ÀUDIOS

  • Consol Grau: "Gràcies a Emma Maleras podem tocar les castanyoles amb partitura"
    Escolta àudio

    Consol Grau: "Gràcies a Emma Maleras podem tocar les castanyoles amb partitura"

    La castanyolista ens parla de la seva mestra i referent, de qui aquest 2019 hem celebrat el centenari del seu naixement. Foto: Emma Maleras al Teatre Romea de Barcelona, l'any 1975

    La castanyolista ens parla de la seva mestra i referent, de qui aquest 2019 hem celebrat el centenari del seu naixement. Foto: Emma Maleras al Teatre Romea de Barcelona, l'any 1975

  • D'on venen les fustes?
    Escolta àudio

    D'on venen les fustes?

    El lutier de capçalera del "Taller", Josep Saguer, ens parla de l'origen de les fustes amb què fa els seus instruments. Foto: Bosc de la Val di Fiemme © F.Cerri

    El lutier de capçalera del "Taller", Josep Saguer, ens parla de l'origen de les fustes amb què fa els seus instruments. Foto: Bosc de la Val di Fiemme © F.Cerri

  • Jaume Doncos: "Els pianos s'han de tocar perquè visquin"
    Escolta àudio

    Jaume Doncos: "Els pianos s'han de tocar perquè visquin"

    El responsable de Casa Beethoven ens parla de l'instrument històric que tenen a la botiga, i que han tocat músics molt diversos.

    El responsable de Casa Beethoven ens parla de l'instrument històric que tenen a la botiga, i que han tocat músics molt diversos.

  • L'orgue Grenzing de la catedral de Praga
    Escolta àudio

    L'orgue Grenzing de la catedral de Praga

    Capítol 164. Comencem escoltant una conversa amb el mestre orguener Gerhard Grenzing, enregistrada al seu taller del Papiol. Descobrim les "Històries de la JONC" del violoncel·lista i cantant Ferran Albrich. Clara Sen ens parla d'un nou cicle de visites organitzat pel Museu de la Música de Barcelona. Estirem el fil, amb el lutier Josep Saguer. I acabem amb la "Filmoteca Lutier" de Xavier Cazeneuve, que aquest cop es fixa en la presència de grans solistes de violí en el món de la música de cinema.

    Imatge: recreació del nou orgue de la catedral de Praga, a Txèquia

    Capítol 164. Comencem escoltant una conversa amb el mestre orguener Gerhard Grenzing, enregistrada al seu taller del Papiol. Descobrim les "Històries de la JONC" del violoncel·lista i cantant Ferran Albrich. Clara Sen ens parla d'un nou cicle de visites organitzat pel Museu de la Música de Barcelona. Estirem el fil, amb el lutier Josep Saguer. I acabem amb la "Filmoteca Lutier" de Xavier Cazeneuve, que aquest cop es fixa en la presència de grans solistes de violí en el món de la música de cinema. Imatge: recreació del nou orgue de la catedral de Praga, a Txèquia

  • Filmoteca Lutier: Violinistes solistes
    Escolta àudio

    Filmoteca Lutier: Violinistes solistes

    En la secció d'aquesta setmana, Xavier Cazeneuve es fixa en la presència destacada de grans violinistes clàssics en la música de cinema. Imatge: Klaus Kinski com a Paganini (1989)

    En la secció d'aquesta setmana, Xavier Cazeneuve es fixa en la presència destacada de grans violinistes clàssics en la música de cinema. Imatge: Klaus Kinski com a Paganini (1989)

  • Què és el pont?
    Escolta àudio

    Què és el pont?

    Josep Saguer aquesta vegada ens parla d'un element important dels instruments de corda fregada, i també de què està fet.

    Josep Saguer aquesta vegada ens parla d'un element important dels instruments de corda fregada, i també de què està fet.

  • Les visites d'autor del Museu de la Música
    Escolta àudio

    Les visites d'autor del Museu de la Música

    Clara Sen, cap de Programes del museu, ens parla del cicle de visites, amb especialistes destacats, que organitzen al Museu. Foto: Museu de la Música / Sara Guasteví

    Clara Sen, cap de Programes del museu, ens parla del cicle de visites, amb especialistes destacats, que organitzen al Museu. Foto: Museu de la Música / Sara Guasteví

  • Històries de la JONC: Ferran Albrich
    Escolta àudio

    Històries de la JONC: Ferran Albrich

    El violoncel·lista i cantant de Manlleu va formar part de la Jove Orquestra Nacional de Barcelona entre els anys 2002 i 2009. Foto: David Fajula

    El violoncel·lista i cantant de Manlleu va formar part de la Jove Orquestra Nacional de Barcelona entre els anys 2002 i 2009. Foto: David Fajula

  • Gerhard Grenzing: "El de Praga és l'orgue més gran que hem fet fins ara"
    Escolta àudio

    Gerhard Grenzing: "El de Praga és l'orgue més gran que hem fet fins ara"

    El mestre orguener alemany ens parla de l'instrument que el seu equip està enllestint al taller del Papiol

    El mestre orguener alemany ens parla de l'instrument que el seu equip està enllestint al taller del Papiol

  • L'ofici d'arqueter
    Escolta àudio

    L'ofici d'arqueter

    Capítol 163. Els primers minuts són per a Gerard Díaz, arqueter de Sant Cugat, que ens explica els secrets del seu ofici. Després venen les "Històries de la JONC" de la violinista Anna Urpina. Luca Guglielmi ens explica quina relació va tenir Bach amb el piano durant els últims anys de la seva vida. Estirem el fil, un dissabte més, amb el lutier Josep Saguer. I acabem amb "El manxaire" Jaume Ayats, que aquesta vegada es fixa en el corn, com a instrument d'ús funerari.

    Foto: Gerard Díaz, al seu taller de Sant Cugat.

    Capítol 163. Els primers minuts són per a Gerard Díaz, arqueter de Sant Cugat, que ens explica els secrets del seu ofici. Després venen les "Històries de la JONC" de la violinista Anna Urpina. Luca Guglielmi ens explica quina relació va tenir Bach amb el piano durant els últims anys de la seva vida. Estirem el fil, un dissabte més, amb el lutier Josep Saguer. I acabem amb "El manxaire" Jaume Ayats, que aquesta vegada es fixa en el corn, com a instrument d'ús funerari. Foto: Gerard Díaz, al seu taller de Sant Cugat.

  • El manxaire: els corns i les ploraneres
    Escolta àudio

    El manxaire: els corns i les ploraneres

    Jaume Ayats es fixa aquesta vegada en els usos dels corns com a instruments associats a la mort i els ritus funeraris. Foto: Viquipèdia/ Wojsyl

    Jaume Ayats es fixa aquesta vegada en els usos dels corns com a instruments associats a la mort i els ritus funeraris. Foto: Viquipèdia/ Wojsyl

  • Luca Guglielmi: "Bach tocava el piano pràcticament cada dia els últims anys de la seva vida"
    Escolta àudio

    Luca Guglielmi: "Bach tocava el piano pràcticament cada dia els últims anys de la seva vida"

    L'especialista en teclats històrics i professor de l'Escola Superior de Música de Catalunya ens explica la relació que el gran compositor barroc alemany va tenir amb l'instrument dissenyat per Silbermann.

    L'especialista en teclats històrics i professor de l'Escola Superior de Música de Catalunya ens explica la relació que el gran compositor barroc alemany va tenir amb l'instrument dissenyat per Silbermann.

  • Quines són les diferents fases a l'hora de construir un violí?
    Escolta àudio

    Quines són les diferents fases a l'hora de construir un violí?

    El lutier Josep Saguer ens parla de les diferents etapes que són necessàries a l'hora de fer qualsevol instrument de corda fregada.

    El lutier Josep Saguer ens parla de les diferents etapes que són necessàries a l'hora de fer qualsevol instrument de corda fregada.

  • Històries de la JONC: Anna Urpina
    Escolta àudio

    Històries de la JONC: Anna Urpina

    La violinista nascuda a Vic va ser membre de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya entre els anys 2002 i 2006. Foto: Sílvia Pujols.

    La violinista nascuda a Vic va ser membre de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya entre els anys 2002 i 2006. Foto: Sílvia Pujols.

  • Gerard Díaz: "La feina d'arqueter és molt precisa, cal ser pacient i tenir mètode"
    Escolta àudio

    Gerard Díaz: "La feina d'arqueter és molt precisa, cal ser pacient i tenir mètode"

    Gerard Díaz ens parla del seu ofici, en una conversa enregistrada a Sant Cugat del Vallès, al taller que comparteix amb la lutier Anna Andreu.

    Gerard Díaz ens parla del seu ofici, en una conversa enregistrada a Sant Cugat del Vallès, al taller que comparteix amb la lutier Anna Andreu.

Anar al contingut