TOTS ELS ÀUDIOS

  • Què és la sordina?
    Escolta àudio

    Què és la sordina?

    Josep Saguer, el lutier de Musitekton, aquesta vegada ens parla d'una peça, un accessori que s'adapta als instruments de corda per modificar-ne el volum i el timbre.

    Josep Saguer, el lutier de Musitekton, aquesta vegada ens parla d'una peça, un accessori que s'adapta als instruments de corda per modificar-ne el volum i el timbre.

  • Ramon Closa: "M'ho passo molt bé tocant Bach amb harmònica, especialment la 'Xacona', m'omple molt"
    Escolta àudio

    Ramon Closa: "M'ho passo molt bé tocant Bach amb harmònica, especialment la 'Xacona', m'omple molt"

    L'intèrpret d'harmònica d'Igualada acaba de gravar tot un disc amb música de Bach, al costat de la pianista Mònica Carvajal.

    L'intèrpret d'harmònica d'Igualada acaba de gravar tot un disc amb música de Bach, al costat de la pianista Mònica Carvajal.

  • Melodies tradicionals catalanes amb instruments del Renaixement i el Barroc
    Escolta àudio

    Melodies tradicionals catalanes amb instruments del Renaixement i el Barroc

    Capítol 173. Dediquem els primers minuts a sentir una conversa amb William Waters, guitarrista i responsable del conjunt The Canigó Early Music Ensemble, que acaba d'editar un disc amb melodies tradicionals catalanes, arranjades per a soprano i petit conjunt d'instruments renaixentistes i barrocs. Més endavant "Estirem el fil", amb el lutier de Musitekton, Josep Saguer. Jordi Ballester ens acosta la història del déu Pan i la nimfa Siringa a "L'art dels instruments". I, finalment, Jaume Ayats a la seva secció d'"El manxaire", ens parla d'un piano Bierstedt que aviat tornarà a sonar en concert, al Museu de la Música de Barcelona.

    Foto: The Canigó Early Music Ensemble

    Capítol 173. Dediquem els primers minuts a sentir una conversa amb William Waters, guitarrista i responsable del conjunt The Canigó Early Music Ensemble, que acaba d'editar un disc amb melodies tradicionals catalanes, arranjades per a soprano i petit conjunt d'instruments renaixentistes i barrocs. Més endavant "Estirem el fil", amb el lutier de Musitekton, Josep Saguer. Jordi Ballester ens acosta la història del déu Pan i la nimfa Siringa a "L'art dels instruments". I, finalment, Jaume Ayats a la seva secció d'"El manxaire", ens parla d'un piano Bierstedt que aviat tornarà a sonar en concert, al Museu de la Música de Barcelona. Foto: The Canigó Early Music Ensemble

  • El manxaire: El piano Bierstedt
    Escolta àudio

    El manxaire: El piano Bierstedt

    Jaume Ayats aquesta setmana es fixa en un dels pianos del Museu de la Música, que tornarà a sonar ben aviat en concert. Foto: Museu de la Música

    Jaume Ayats aquesta setmana es fixa en un dels pianos del Museu de la Música, que tornarà a sonar ben aviat en concert. Foto: Museu de la Música

  • L'art dels instruments: Pan i Siringa, de Rubens
    Escolta àudio

    L'art dels instruments: Pan i Siringa, de Rubens

    Jordi Ballester ens parla aquesta vegada de la història del déu Pan i la nimfa Siringa, i es fixa en un dels nombrosos exemples que en trobem dins la història de l'art.

    Jordi Ballester ens parla aquesta vegada de la història del déu Pan i la nimfa Siringa, i es fixa en un dels nombrosos exemples que en trobem dins la història de l'art.

  • Què és la tapa harmònica?
    Escolta àudio

    Què és la tapa harmònica?

    Aquesta setmana el lutier de capçalera del nostre programa es fixa en una part important de l'estructura de l'instrument. Foto: Tyneia Rátiva

    Aquesta setmana el lutier de capçalera del nostre programa es fixa en una part important de l'estructura de l'instrument. Foto: Tyneia Rátiva

  • William Waters: "Crec que les cançons podrien ser de l'època dels instruments amb què les toquem"
    Escolta àudio

    William Waters: "Crec que les cançons podrien ser de l'època dels instruments amb què les toquem"

    El guitarrista anglès, resident des de fa molts anys ha Catalunya, ha presentat el disc 'Traditional Catalan Songs', amb el seu grup, el The Canigó Early Music Ensemble.

    El guitarrista anglès, resident des de fa molts anys ha Catalunya, ha presentat el disc 'Traditional Catalan Songs', amb el seu grup, el The Canigó Early Music Ensemble.

  • 80 anys del "Concierto de Aranjuez"
    Escolta àudio

    80 anys del "Concierto de Aranjuez"

    Capítol 172. Josep Maria Mangado ens parla de l'estrena de l'obra més popular de Joaquín Rodrigo, que es va poder escoltar per primera vegada al Palau de la Música Catalana el 9 de novembre del 1940. Estirem el fil, amb el lutier Josep Saguer. Escoltem la segona part de la conversa amb l'orguener Mario d'Amico Holzmann. I acabem amb la "Filmoteca Lutier" de Xavier Cazeneuve, que aquesta vegada es fixa en la música de la pel·lícula "Pa negre".

    Foto: Regino Sáinz de la Maza, solista de l'estrena del "Concierto de Aranjuez", retrat pel seu germà Francisco.

    Capítol 172. Josep Maria Mangado ens parla de l'estrena de l'obra més popular de Joaquín Rodrigo, que es va poder escoltar per primera vegada al Palau de la Música Catalana el 9 de novembre del 1940. Estirem el fil, amb el lutier Josep Saguer. Escoltem la segona part de la conversa amb l'orguener Mario d'Amico Holzmann. I acabem amb la "Filmoteca Lutier" de Xavier Cazeneuve, que aquesta vegada es fixa en la música de la pel·lícula "Pa negre". Foto: Regino Sáinz de la Maza, solista de l'estrena del "Concierto de Aranjuez", retrat pel seu germà Francisco.

  • Filmoteca Lutier: "Pa negre"
    Escolta àudio

    Filmoteca Lutier: "Pa negre"

    Xavier Cazeneuve aquesta setmana es fixa en la banda sonora de la pel·lícula d'Agustí Villaronga, amb música de José Manuel Pagán.

    Xavier Cazeneuve aquesta setmana es fixa en la banda sonora de la pel·lícula d'Agustí Villaronga, amb música de José Manuel Pagán.

  • Mario d'Amico Holzmann, un orguener uruguaià a la Provença
    Escolta àudio

    Mario d'Amico Holzmann, un orguener uruguaià a la Provença

    Segona part de la conversa amb aquest constructor i restaurador d'orgues, membre de l'equip del mestre orguener Pascal Quoirin, ens parla de la seva trajectòria dins del món de l'orgue. Dels seus orígens a l'Uruguai, del pas pel taller del mestre Gerhard Grenzing, al Papiol, i de la seva etapa actual, a la Provença.

    Segona part de la conversa amb aquest constructor i restaurador d'orgues, membre de l'equip del mestre orguener Pascal Quoirin, ens parla de la seva trajectòria dins del món de l'orgue. Dels seus orígens a l'Uruguai, del pas pel taller del mestre Gerhard Grenzing, al Papiol, i de la seva etapa actual, a la Provença.

  • Quantes peces té un violí?
    Escolta àudio

    Quantes peces té un violí?

    Josep Saguer ens desxifra aquesta vegada quantes peces són necessàries per construir un instrument com el violí. Foto: Daniel Frieseneckera/ Pixabay

    Josep Saguer ens desxifra aquesta vegada quantes peces són necessàries per construir un instrument com el violí. Foto: Daniel Frieseneckera/ Pixabay

  • Josep Maria Mangado: El "Concierto de Aranjuez" es va estrenar a Barcelona per casualitat
    Escolta àudio

    Josep Maria Mangado: El "Concierto de Aranjuez" es va estrenar a Barcelona per casualitat

    Parlem de la gènesi de l'obra més coneguda de Joaquín Rodrigo, així com de l'origen del nom, dels intèrprets i de la rebuda de l'estrena al Palau de la Música Catalana, el 9 de novembre de 1941.

    Imatge: Detall del programa de mà del concert. Font: Centre de Documentació de l'Orfeó Català

    Parlem de la gènesi de l'obra més coneguda de Joaquín Rodrigo, així com de l'origen del nom, dels intèrprets i de la rebuda de l'estrena al Palau de la Música Catalana, el 9 de novembre de 1941. Imatge: Detall del programa de mà del concert. Font: Centre de Documentació de l'Orfeó Català

  • Els orgues de Notre-Dame
    Escolta àudio

    Els orgues de Notre-Dame

    Capítol 171. Dediquem els primers minuts del programa a escoltar una entrevista a Mario d'Amico Holzmann, membre del taller Orgues Quoirin, responsables de l'última restauració del gran orgue Cavaillé-Coll de la Catedral de Notre-Dame. Continuem estirant el fil, amb el lutier Josep Saguer. Descobrim la faceta de trompetista del director d'orquestra Andris Nelsons. Lluís Claret ens parla de les seves gravacions de les Suites de Bach. Anna Costal ens porta una nova "sardana de butaca", i acabem amb "El manxaire" Jaume Ayats, que aquest cop es fixa en el mite d'Orfeu.

    Capítol 171. Dediquem els primers minuts del programa a escoltar una entrevista a Mario d'Amico Holzmann, membre del taller Orgues Quoirin, responsables de l'última restauració del gran orgue Cavaillé-Coll de la Catedral de Notre-Dame. Continuem estirant el fil, amb el lutier Josep Saguer. Descobrim la faceta de trompetista del director d'orquestra Andris Nelsons. Lluís Claret ens parla de les seves gravacions de les Suites de Bach. Anna Costal ens porta una nova "sardana de butaca", i acabem amb "El manxaire" Jaume Ayats, que aquest cop es fixa en el mite d'Orfeu.

  • El manxaire: El mite d'Orfeu
    Escolta àudio

    El manxaire: El mite d'Orfeu

    Jaume Ayats, etnomusicòleg i director del Museu de la Música de Barcelona, es fixa en la seva secció quinzenal en un dels personatges més importants de la mitologia grega, inspirador d'un munt d'obres musicals i literàries.

    Jaume Ayats, etnomusicòleg i director del Museu de la Música de Barcelona, es fixa en la seva secció quinzenal en un dels personatges més importants de la mitologia grega, inspirador d'un munt d'obres musicals i literàries.

  • Sardanes de butaca: "That's the way!", de Marc Timón
    Escolta àudio

    Sardanes de butaca: "That's the way!", de Marc Timón

    Anna Costal i Fornells es fixa aquesta vegada en una de les moltes sardanes que ha escrit Timón. Aquesta sardana, de l'any 2009, celebrava els 25 anys de la Cobla Sant Jordi-Ciutat de Barcelona.

    Anna Costal i Fornells es fixa aquesta vegada en una de les moltes sardanes que ha escrit Timón. Aquesta sardana, de l'any 2009, celebrava els 25 anys de la Cobla Sant Jordi-Ciutat de Barcelona.

Anar al contingut