TOTS ELS ÀUDIOS

  • Històries de la JONC: Marta Santamaria
    Escolta àudio

    Històries de la JONC: Marta Santamaria

    La flautista i piccolista va ser membre de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya entre el 2001 i el 2008.

    La flautista i piccolista va ser membre de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya entre el 2001 i el 2008.

  • Les diferències entre els oboès barrocs i els moderns, per Xavier Blanch
    Escolta àudio

    Les diferències entre els oboès barrocs i els moderns, per Xavier Blanch

    L'oboista i professor d'oboè de l'Escola Superior de Música de Catalunya ens parla del seu instrument, de l'antic i del modern. Foto: Arnau Blanch Miquel

    L'oboista i professor d'oboè de l'Escola Superior de Música de Catalunya ens parla del seu instrument, de l'antic i del modern. Foto: Arnau Blanch Miquel

  • Jaume Ayats: "Volem donar una segona vida als pianos"
    Escolta àudio

    Jaume Ayats: "Volem donar una segona vida als pianos"

    El director del Museu de la Música ens parla d'una iniciativa conjunta amb l'Institut de Cultura de Barcelona que té com a objectiu dotar de pianos en bon estat aquelles entitats o institucions que en vulguin tenir un.

    El director del Museu de la Música ens parla d'una iniciativa conjunta amb l'Institut de Cultura de Barcelona que té com a objectiu dotar de pianos en bon estat aquelles entitats o institucions que en vulguin tenir un.

  • L'harmònium, un instrument en vies d'extinció?
    Escolta àudio

    L'harmònium, un instrument en vies d'extinció?

    Capítol 152. Els primers minuts són per a Josep Maria Escalona, intèrpret i professor d'harmònium, amb qui parlem de per què l'instrument ha deixat de ser popular. Descobrim les "Històries de la JONC" d'Igor Cortadellas. Recuperem la secció "Fusta d'intèrpret", amb el compositor Ramon Humet tocant el shakuhachi. Ens acostem una vegada més al món de Pep Ventura, de la mà de la musicòloga Anna Costal i Fornells. Sentim la "Cançó de bressol" de Mompou, i els comentaris de Carme Bravo, que ens en descriu l'origen. I acabem amb "El manxaire", Jaume Ayats, que aquesta vegada ens parla de la respiració circular.

    Foto: Harmònium de l'Església de Sant Tomàs d'Arratzu, al Païs Basc. Autor: bizkeliza.org

    Capítol 152. Els primers minuts són per a Josep Maria Escalona, intèrpret i professor d'harmònium, amb qui parlem de per què l'instrument ha deixat de ser popular. Descobrim les "Històries de la JONC" d'Igor Cortadellas. Recuperem la secció "Fusta d'intèrpret", amb el compositor Ramon Humet tocant el shakuhachi. Ens acostem una vegada més al món de Pep Ventura, de la mà de la musicòloga Anna Costal i Fornells. Sentim la "Cançó de bressol" de Mompou, i els comentaris de Carme Bravo, que ens en descriu l'origen. I acabem amb "El manxaire", Jaume Ayats, que aquesta vegada ens parla de la respiració circular. Foto: Harmònium de l'Església de Sant Tomàs d'Arratzu, al Païs Basc. Autor: bizkeliza.org

  • El manxaire: La respiració circular
    Escolta àudio

    El manxaire: La respiració circular

    Jaume Ayats aquesta setmana ens parla d'un tipus de respiració que fan servir de vegades els instrumentistes de vent. Foto: Noel Feans/ Viquipèdia

    Jaume Ayats aquesta setmana ens parla d'un tipus de respiració que fan servir de vegades els instrumentistes de vent. Foto: Noel Feans/ Viquipèdia

  • L'origen de la "Cançó de bressol" de Frederic Mompou, per Carme Bravo
    Escolta àudio

    L'origen de la "Cançó de bressol" de Frederic Mompou, per Carme Bravo

    La pianista i viuda del compositor ens parla de l'origen d'aquesta peça, que forma part del recull "Paisatges". Foto: Mompou amb la seva fillola Elisenda, la filla petita del poeta i editor Josep Janés, amic del músic

    La pianista i viuda del compositor ens parla de l'origen d'aquesta peça, que forma part del recull "Paisatges". Foto: Mompou amb la seva fillola Elisenda, la filla petita del poeta i editor Josep Janés, amic del músic

  • Fusta d'intèrpret: Ramon Humet i el shakuhachi
    Escolta àudio

    Fusta d'intèrpret: Ramon Humet i el shakuhachi

    El compositor i professor de composició del Conservatori del Liceu interpreta una de les peces de Kurosawa Kinko.

    El compositor i professor de composició del Conservatori del Liceu interpreta una de les peces de Kurosawa Kinko.

  • El món de Pep Ventura: Les cobles en les primeres festes de la Mercè de Barcelona (1871-1872)
    Escolta àudio

    El món de Pep Ventura: Les cobles en les primeres festes de la Mercè de Barcelona (1871-1872)

    L'Anna Costal i Fornells ens parla de com la cobla va ser present en els primers anys de la celebració de la Festa Major de Barcelona. El 1871 hi va anar una cobla de Cornellà del Terri i una altra de Castelló d'Empúries. I el 1872 hi va anar Pep Ventura. Va tocar a la plaça de Catalunya i en diversos punts de la ciutat. Fins i tot en un concert que va ser anunciat de «bailes antiguos». Hi va interpretar la sardana "El cant dels ausellets", probablement avui una de les més conegudes, amb 20 músics. També va fer una cercavila, però Pep Ventura ho trobava «antiartístico». Ell era un divo romàntic, va reclamar de tocar en un escenari perquè tothom el pogués admirar.

    L'Anna Costal i Fornells ens parla de com la cobla va ser present en els primers anys de la celebració de la Festa Major de Barcelona. El 1871 hi va anar una cobla de Cornellà del Terri i una altra de Castelló d'Empúries. I el 1872 hi va anar Pep Ventura. Va tocar a la plaça de Catalunya i en diversos punts de la ciutat. Fins i tot en un concert que va ser anunciat de «bailes antiguos». Hi va interpretar la sardana "El cant dels ausellets", probablement avui una de les més conegudes, amb 20 músics. També va fer una cercavila, però Pep Ventura ho trobava «antiartístico». Ell era un divo romàntic, va reclamar de tocar en un escenari perquè tothom el pogués admirar.

  • Històries de la JONC: Igor Cortadellas
    Escolta àudio

    Històries de la JONC: Igor Cortadellas

    Oboista de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya entre els anys 1996 i 2000, actualment dirigeix un estudi creatiu adreçat a músics i institucions musicals. Foto: IgorStudio

    Oboista de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya entre els anys 1996 i 2000, actualment dirigeix un estudi creatiu adreçat a músics i institucions musicals. Foto: IgorStudio

  • Josep Maria Escalona: "L'electricitat i la popularitat han desplaçat l'harmònium al no-res"
    Escolta àudio

    Josep Maria Escalona: "L'electricitat i la popularitat han desplaçat l'harmònium al no-res"

    Intèrpret i professor d'harmònium al Conservatori de Girona, Escalona ens parla de l'instrument i de la poca presència que té actualment en la vida musical del nostre país.

    Intèrpret i professor d'harmònium al Conservatori de Girona, Escalona ens parla de l'instrument i de la poca presència que té actualment en la vida musical del nostre país.

  • La passió pel shakuhachi de Ramon Humet
    Escolta àudio

    La passió pel shakuhachi de Ramon Humet

    Capítol 151. Dediquem els primers minuts al shakuhachi i a la nova composició de Ramon Humet, una peça que s'estrenarà pròximament. També descobrim noves històries de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya. Joan Pellisa ens parla d'un violoncel de Joan Guillamí que es conserva a la Capella Reial de Madrid. Sentim un reportatge sobre la pedagogia del saxo, amb Miquel Bofill. I acabem amb Xavier Cazeneuve i la seva 'Filmoteca Lutier', que aquesta vegada es fixa en la presència de la bateria al cinema.

    Foto: Shakuhachi i partitura de l'obra 'Desert', de Ramon Humet

    Capítol 151. Dediquem els primers minuts al shakuhachi i a la nova composició de Ramon Humet, una peça que s'estrenarà pròximament. També descobrim noves històries de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya. Joan Pellisa ens parla d'un violoncel de Joan Guillamí que es conserva a la Capella Reial de Madrid. Sentim un reportatge sobre la pedagogia del saxo, amb Miquel Bofill. I acabem amb Xavier Cazeneuve i la seva 'Filmoteca Lutier', que aquesta vegada es fixa en la presència de la bateria al cinema. Foto: Shakuhachi i partitura de l'obra 'Desert', de Ramon Humet

  • Filmoteca Lutier: la bateria
    Escolta àudio

    Filmoteca Lutier: la bateria

    Xavier Cazeneuve aquesta setmana ens porta alguns exemples de la presència d'aquest instrument de percussió al cinema, i també a la televisió. Foto: Fred Astaire a la pel·lícula 'Damsel In distress', de 1937

    Xavier Cazeneuve aquesta setmana ens porta alguns exemples de la presència d'aquest instrument de percussió al cinema, i també a la televisió. Foto: Fred Astaire a la pel·lícula 'Damsel In distress', de 1937

  • La pedagogia del saxo, per Miquel Bofill
    Escolta àudio

    La pedagogia del saxo, per Miquel Bofill

    El saxofonista i professor de saxofon ens parla de la seva experiència com a pedagog d'aquest instrument. Foto: El Bru-Sax Ensemble

    El saxofonista i professor de saxofon ens parla de la seva experiència com a pedagog d'aquest instrument. Foto: El Bru-Sax Ensemble

  • Guitarres i guitarrers a Catalunya: el violoncel Guillamí de la Capella Reial de Madrid
    Escolta àudio

    Guitarres i guitarrers a Catalunya: el violoncel Guillamí de la Capella Reial de Madrid

    Joan Pellisa es fixa aquesta vegada en un instrument construït per Joan Guillamí Major, que va anar a parar a la cort reial borbònica.

    Joan Pellisa es fixa aquesta vegada en un instrument construït per Joan Guillamí Major, que va anar a parar a la cort reial borbònica.

  • Històries de la JONC: la família Conangla-Oliveras
    Escolta àudio

    Històries de la JONC: la família Conangla-Oliveras

    Josep Maria Conangla, pare de la Júlia i la Carla, ens parla de la seva experiència a la Jove Orquestra Nacional de Catalunya.

    Josep Maria Conangla, pare de la Júlia i la Carla, ens parla de la seva experiència a la Jove Orquestra Nacional de Catalunya.

Anar al contingut