Natàlia Jiménez és professora de Secundària i Ángela Sánchez-Pérez, mestra de Primària. Una viu a Catalunya i l'altra, a Castella - la Manxa, però totes dues comparteixen un mateix diagnòstic: creuen que els alumnes tenen problemes per culpa del mòbil. En concret, consideren que aquests dispositius provoquen deficiències en el desenvolupament pedagògic i, per aquest motiu, han presentat fins a 63.000 firmes al Congrés dels Diputats perquè se'n limiti l'ús entre la població més jove del país. Les impulsores estan preocupades per l'efecte de la tecnologia en el comportament i rendiment dels infants Problemes socials i de salut Els transtorns que han identificat entre els seus estudiants són diversos: el "ciberbullying", la depressió, l'insomni, el dèficit d'atenció... Afeccions que, segons les dues professores, són generades o potenciades per l'ús excessiu de les pantalles i que, de vegades, afecten directament el desenvolupament de la classe: "Molt sovint no acaben de llegir els enunciats dels exercicis fins al final perquè els troben molt llargs. Estem parlant d'enunciats de dues línies." Això també les obliga a elles a adaptar la seva manera d'ensenyar: "Cada vegada desconnecten més ràpidament,  necessiten estímuls ràpids, explicacions curtes perquè si no la desconnexió és immediata. Els professors hem d'anar fent malabars i canviar de dinàmica per explicar una cosa que, anys enrere, no constava tan que entenguessin." Amb tot, creuen que ni el problema ni les solucions són, només, cosa de les aules. Els més joves són més susceptibles de patir addiccions al mòbil També a casa La Natàlia destaca que, a les escoles catalanes, aquesta ja és una qüestió molt regulada, i per això posa el focus en allò que passa les llars: "Hi ha alumnes que potser es passen xatejant les hores que haurien d'estar dormint." I demana més implicació dels pares i mares: "Les famílies ens demanen responsabilitats per problemes que passen les xarxes i fora de l'horari escolar." Per aquest motiu, totes dues docents demanen que aquesta possible regulació estatal s'apliqui a tots els àmbits que afecten els joves: tant l'escola com la vida quotidiana. Actualment, l'ús dels mòbils entre els joves no està regulat a escala general, només en algunes escoles Una campanya nascuda de la casualitat Les dues docents, que no s'havien posat d'acord, van llançar simultàniament la mateixa crida a la plataforma Change.org, tot i que amb alguna diferència. Mentre l'Àngela planteja que les restriccions en l'ús del mòbil s'apliquin als menors de 14 anys, la Natàlia proposa establir aquesta edat en els 16 anys. En qualsevol cas, es van posar en contacte per unir esforços i intentar aconseguir un mateix objectiu: "Demanem que hi hagi un control per part de l'estat perquè els adolescents no puguin fer servir aquests dispositius" Tant una com l'altra tenen fills i admeten que aquesta és, també, una iniciativa personal com a mares, però en la seva decisió hi pesa molt la seva experiència personal com a docents.