Aquest 15 de gener entren en vigor les noves tarifes d'ATM per al 2024 (ATM)

Els títols de transport, més cars: entren en vigor les tarifes del 2024

Aquest dilluns entren en vigor les noves tarifes, que són un 6,75% més cares que les de l'any anterior
Redacció Actualitzat
TEMA:
Mobilitat

Si aneu a comprar qualsevol dels bitllets del transport públic de Barcelona a partir d'aquest dilluns veureu que ja són un 6,75% més cars.

Tal com ja va anunciar l'Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona (ATM) fa dues setmanes, a partir d'aquest 15 de gener entren en vigor les noves tarifes.

Els nous preus dels diferents títols d'aquest 2024 mantindran les bonificacions actuals, però s'encariran, després d'anys congelats, per adaptar-los a l'augment de l'IPC.

Aquest augment de preu vol compensar part de l'alça de preus dels carburants i l'electricitat i, al mateix temps, reduir el dèficit crònic que pateix el transport públic a Catalunya.

Els preus dels títols de l'ATM s'encareixen un 6,75% aquest 2024 (ACN/Albert Segura)

Quant val cada títol?

Aplicant aquest increment del 6,75%, el bitllet senzill d'una zona costarà 2,55 euros, quan fins ara valia 2,40 euros, i la T-casual d'una zona tindrà un preu de 12,15 euros, pels 11,35 que costava el 2023.

La T-usual i la T-jove, bonificades amb un 50%, passen dels 20 i 40 euros del 2023 als 21,35 i 42,70, respectivament, aquest 2024. La T-familiar passa dels 10 euros als 10,75, i la T-grup, dels 79,45 als 84,80.

Les targetes comprades abans del 14 de gener seran vàlides fins al 30 d'abril, tot i que en el cas de la T-verda i la T-16 mantindran la data de caducitat pròpia de cada títol.

A diferència del que s'havia anunciat prèviament, el consell d'administració de l'ATM va anunciar que no es podrà bescanviar els títols de 2023 per títols de 2024, siguin estrenats o sense estrenar.
 

Desaparició progressiva dels bitllets amb banda magnètica

A banda de l'entrada en vigor de les noves tarifes, l'ATM continua amb el desplegament del sistema T-mobilitat sense contacte i la desaparició, de forma progressiva, dels bitllets amb banda magnètica.

El 28 de novembre ja es van deixar de vendre els bitllets amb banda magnètica de la T-usual, la T-casual, la T-jove i la T-grup a les màquines d'autovenda situades a les parades de metro, de tren i tramvia.

Els únics llocs on es poden seguir comprant títols amb banda magnètica és als estancs que encara no hagin exhaurit existències, tot i que l'ATM assegura que es tracta de "compres residuals" i que "progressivament també es deixaran de vendre".

El primer títol que deixarà de funcionar amb el sistema antic serà la T-16, que només es podrà fer servir amb la T-mobilitat sense contacte a partir d'aquest dimarts, 16 de gener.

Al desembre, unes 2.500 persones, un 1% del total de validacions, encara feien servir el títol magnètic.

El 28 de novembre es van deixar de vendre bitllets amb banda magnètica a les màquines d'autovenda (ATM)

Les ajudes es mantindran tot l'any

El govern espanyol va fer públic, el 27 de setembre passat, que mantindria les bonificacions al transport públic per a tota la població.

El PSOE i Sumar van tancar un acord per prorrogar els descomptes un any més, tal com es va incloure en el decret llei de mesures per fer front a la crisi aprovat pel govern en l'últim Consell de Ministres de l'any.

L'acord, a més, va prorrogar un any la gratuïtat a Rodalies Renfe i mitjana distància amb un sistema d'abonaments per a viatgers freqüents que ja fa dos anys que funciona.

Aquesta bonificació prorrogada, que és del 30% del preu del bitllet, se suma al 20% que assumeixen les comunitats autònomes i administracions locals i que, en el cas de Catalunya, també es manté.

ARXIVAT A:
Mobilitat Transport públic
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut