El nou tren de Renfe construït per Alstom

Així seran els nous trens de Rodalies que han d'augmentar les freqüències de pas de l'R2

La planta d'Alstom a Santa Perpètua de Mogoda construirà 49 dels vagons que substituiran combois antics de la línia R2 i dels serveis regionals de Tarragona i les Terres de l'Ebre
Redacció/ACN
TEMA:
Rodalies

A Catalunya hi haurà 101 trens nous d'aquí a un any i mig. Renfe ha destacat que tindran capacitat per a 900 passatgers, uns 200 més que els actuals. 

Dels nous trens encarregats per renovar la flota de Rodalies, una part els assumeix Stadler, amb dissenys amb més espai per a bicicletes i cotxets infantils, endolls USB i connexió de wifi.

Una altra comanda la construirà CAF i una tercera ha estat encarregada a Alstom. 201 nous combois es manufacturaran, doncs, a Santa Perpètua de Mogoda. Només 49, però, es destinaran a la xarxa catalana, mentre que la resta aniran al servei de Rodalies.

En el següent vídeo, podeu veure una recreació en tres dimensions d'una de les 200 unitats que manufacturarà Alstom:


Segons han detallat aquest dijous els responsables de la planta vallesana de la multinacional francesa, els nous vagons estan dissenyats per garantir l'accés a persones amb capacitat reduïda, de manera que tots els accessos són a nivell d'andana.

Alhora, tindran més portes que els actuals, fet que garanteix més eficiència en la càrrega i descàrrega de passatgers.

Més freqüència, a llarg termini

La capacitat de nous trens, segons el president de Renfe, Raúl Blanco, incrementarà. Així, si ara els combois de Rodalies traslladen entre 600 i 700 viatgers, ara tindran capacitat per a 900.

També hi haurà combois de dos pisos, de manera que, en hora punta, abastaran capacitats de fins a 1.800 persones.

La previsió del fabricant és que els combois entrin en circulació d'aquí a un any i mig. Renfe preveu que, durant tot el 2024, els nous models puguin superar el procés de proves i homologació, per poder entrar en servei a principis del 2025. 

Aquest dijous, la ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha explicat que, aquests nous combois, a llarg termini, permetran "reduir el temps d'aturada i incrementar la freqüència de pas".

Segons dades de Renfe, el servei de Rodalies opera actualment amb 270 combois. D'aquests, se'n substituiran 56 que provindran tant d'Alstom, com de Stadler i CAF. L'operadora començarà a canviar els trens més antics, que tenen entre 20 i més de 30 anys, i que operen principalment a l'R2 i als serveis regionals de Tarragona i Terres de l'Ebre.

ARXIVAT A:
Rodalies Renfe Infraestructures
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut