Arrenca La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio 2018 amb la campanya de sensibilització sobre el càncer

Arrenca La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio 2018 amb la campanya de sensibilització sobre el càncer

Avui s'ha presentat en roda de premsa la campanya de sensibilització i difusió sobre el càncer que precedirà la 27a edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio. Aquest any, el programa es farà el diumenge 16 de desembre.

Núria Llorach, vicepresidenta de la CCMA i del Patronat de la Fundació La Marató de TV3, ha declarat que La Marató és "l'aliança perfecta entre una societat madura i responsable que aposta pel futur i una corporació de mitjans púbics que té l'honor i també la gran responsabilitat de representar-la i treballar per la missió que s'han proposat acomplir conjuntament: millorar el benestar i salut dels ciutadans".  

El doctor Ramon Salazar, director de Recerca de l'Institut Català d'Oncologia (ICO) i cap d'Oncologia Mèdica de l'ICO l'Hospitalet, ha donat dades d'incidència i mortalitat del càncer: "Representa la primera causa de mort entre els homes i la segona entre les dones i es calcula que, al llarg de la vida, en tindran 1 de cada 2 homes i 1 de cada 3 dones". "El 40% dels càncers es podrien prevenir amb uns hàbits de vida saludables", ha declarat Salazar, que també ha destacat la importància de seguir els programes de detecció precoç i prevenció. Tanmateix. "el 60% dels càncers no es poden prevenir i per això la recerca és molt necessària". En aquests casos, l'objectiu és diagnosticar-los més precoçment i comptar amb tractaments més eficients que aconsegueixin més percentatge de curació i de cronificació. Entre les teràpies més innovadores, el doctor Salazar n'ha destacat la immunoteràpia, que estimula el sistema immunitari propi de l'organisme per combatre les cèl·lules cancerígenes.

Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3, ha presentat les accions que es duran a terme dins de la campanya de sensibilització del càncer. "Aquesta setmana s'ha donat el tret de sortida a les més de 5.300 sessions divulgatives que es faran als centres de Secundària, cívics i biblioteques de Catalunya. Al voltant de 225.000 joves s'acostaran a la realitat mèdica i humana del càncer gràcies a aquesta potent acció de sensibilització", ha explicat.

Durant les sessions, es projectarà un vídeo divulgatiu que combina el testimoni de persones que tenen càncer amb l'explicació de l'oncòloga i investigadora Joana Vidal. Tot buscant la complicitat del públic juvenil, hi participen les influencers Paula Gonu, Juliana W i Maribel Granados, coneguda a Instagram com a "Mepidolavida", que també està passant per un càncer de mama. El documental inclou "Partícules", un tema inèdit que el grup de pop rock català Blaumut ha compost per a La Marató, inspirant-se en les històries personals que coneixerem en el vídeo. Blaumut ha interpretat en directe la cançó en la roda de premsa d'avui.

Bernabé també ha parlat de la gran implicació ciutadana que tornarà a acompanyar La Marató: "Més d'1 milió de persones participaran en les 3.500 activitats populars que, novament, entitats i col·lectius organitzaran per tot Catalunya per sensibilitzar i recaptar fons per investigar el càncer". Un dels altres eixos de la participació són els 3.400 voluntaris que atenen els donatius telefònics el dia del programa. Avui, precisament, s'han obert les inscripcions i es podran fer fins al 31 d'octubre. El 6 de novembre, se sortejaran les places entre totes les persones inscrites.

Martí Patxot, director de Comercial i Màrqueting de la CCMA, ha presentat la imatge gràfica d'aquest any, creada amb la col·laboració d'Ogilvy Barcelona. La reconstrucció, a partir d'instantànies, de l'experiència viscuda per una dona que ha superat el càncer de mama, protagonitza la campanya de La Marató 2018, que es difondrà per tot Catalunya mitjançant díptics, cartells i banderoles municipals. "Volem arribar al cor dels catalans, generar empatia per la necessitat de recerca i transmetre esperança", ha explicat Patxot. "I tot això ho aconseguim amb una imatge molt emocional i l'eslògan "La investigació dona vida".

Una altra peça fonamental de la campanya de difusió serà l'espot, que s'emetrà durant la setmana del 5 de novembre. Gràcies a l'acord a què s'ha arribat amb el Gremi d'Empresaris de Cinemes de Catalunya, l'espot es projectarà en nombroses sales de cinema del territori.

VÍDEOS RELACIONATS