Els consells de la nutricionista Carla Plana a "Tot es mou"

Com seguir una alimentació equilibrada durant el confinament?

L'ansietat, el canvi de rutines i l'avorriment poden fer que aquestes setmanes assaltem la nevera més de l'habitual. Aquests consells t'ajudaran a evitar picar entre hores perquè amb el confinament no acabem tenint una sorpresa quan pugem a la bàscula.
TEMA:
Preguntes i respostes coronavirus
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Aquests dies és molt probable que estiguis menjant més del que toca i, segurament, coses que no toquen. Si de manera habitual et preocupes per seguir una alimentació saludable, no hi ha motiu per descuidar-la ara. La nutricionista Carla Plana ofereix consells a través del seu perfil d'Instagram per menjar sa mentre dura el confinament. A "Tot és mou" ens ha donat cinc trucs molt fàcils d'aplicar.

1. Respectar els horaris dels àpats principals

El teletreball, tenir cura dels fills, la pèrdua total de rutines... tots aquests factors poden fer que relaxem els horaris en què fem els menjars principals. Plana insisteix en la importància de marcar-se un horari per a cadascun dels àpats i respectar-lo.

"Hem d'intentar seguir la regularitat en els menjars, tot i estar en un període tan diferent del que vivim normalment".

2. Verdures, hortalisses i proteïnes, que no faltin

El plat principal ha d'incorporar sempre verdures i hortalisses, com ens recorda la nutricionista, perquè ens aportaran fibra i ens saciaran. També hi ha d'haver sempre una part de proteïna, ja que, com que tenen una digestió més lenta, ens ajudarà a estar saciats molta més estona i evitarà que picquem entre hores.

"Sempre hem d'incorporar al plat principal carn, peix, ous o llegums. La part de proteïna ens ajudarà a estar saciats i evitarà que després notem gana i anem a buscar productes ultraprocessats, que no serien tan adients".

3. Menjar més a poc a poc

Passem gran part del dia a casa i les jornades es poden fer molt rutinàries. Plana aconsella donar valor al fet de menjar, que sigui un moment important que hi dediquem temps, posant-hi la nostra atenció i menjant a poc a poc.

4. Mantenir-nos hidratats

És relativament fàcil oblidar-se de la importància d'anar bevent aigua durant tot el dia. Plana ho remarca com un dels punts que més hem de tenir presents aquests dies. A més de mantenir-nos hidratats, l'aigua ens facilitarà les digestions.

5. No saltar-se àpats (i no canviar el sopar per un iogurt)

S'han de respectar tots els àpats: esmorzar, dinar, berenar i sopar. La nutricionista destaca el sopar com un moment especialment delicat: sobretot hem d'evitar anar menjant tota la tarda i intentar compensar-ho no sopant, o substituint el sopar per només un iogurt o una peça de fruita. S'ha de mantenir el sopar com a tal, i que sigui equilibrat.

"Quins aliments hem d'incloure al sopar? El que ingerim al vespre vindrà determinat pel que hem menjat a la resta d'àpats del dia. En qualsevol cas, que no hi falti la part de verdura i hortalissa, ni sobretot la part de proteïna".

ARXIVAT A:
Preguntes i respostes coronavirus

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut