Noves regles del joc a MotoGP (Reuters)

Noves normes per a Marc Márquez i companyia a MotoGP a partir del 2027

Els dispositius per abaixar la moto "holeshot" seran eliminats. En general, l'evolució es traduirà en menys aerodinàmica i menys potència
Xavier Guillén Actualitzat
TEMA:
Àlex Márquez

El vigent reglament tècnic de MotoGP ha propiciat una escalada tecnològica que ha donat com a resultat unes motos cada cop més potents, més ràpides i amb un protagonisme de l'aerodinàmica excessiu, creant dificultats pels avançaments.

La velocitat màxima i també en el pas dels revolts està en un punt delicat perquè alguns circuits ja no donen la seguretat que donaven abans. Per això, fabricants, equips, federació i Dorna, el promotor del campionat, han decidit introduir canvis a partir del 2027 que és quan s'acaba la vigència del reglament actual. D'aquesta manera es concreten les noves regles de joc.

Menys cavalls i més nets

La cilindrada del motor es reduirà de 1.000 cc a 850 cc i el diàmetre màxim del pistó passarà de 81 a 75 mil·límetres. El nombre de motors per pilot serà de 6 en lloc dels 7 actuals. Es farà servir combustible 100% sostenible i la capacitat del dipòsit de gasolina es reduirà, de 22 litres a 20. Per la cursa Sprint disposaran d'11 litres.

Pas enrere per les motos "voladores"

La reducció de l'aerodinàmica es farà limitant el diferents difusors, aletons i afegits. L'amplada de la part superior del carenat davanter serà 50 mm més estreta i el morro tirarà enrere 50 mm, reduirà l'efecte de l'aeronàutica allà on és important, a les rectes i a les zones de frenada.

Es busca facilitar els avançaments en aquests punts. La cua de la moto només es podrà actualitzar un cop a la temporada. I el famós "holeshot", fora. Aquest element que abaixa la moto en el moment de la sortida de la cursa i també a les sortides dels revolts queda prohibit, i simplifica el pilotatge.

Noves regles del joc a MotoGP (Reuters)

Igualar les oportunitats dels competidors

Totes les dades GPS dels pilots estaran disponibles per a tots els equips després de cada sessió. Proporcionar aquesta informació a tothom permet progressar més de pressa, especialment per als equips i corredors amb menys rendiment, i amb un cost controlat. El sistema de concessions continuarà pràcticament igual.

Temps d'espera de dos anys i mig

Molts pilots fa temps que critiquen el reglament actual, la dificultat de fer avançaments amb unes motos cada cop més semblants als monoplaces de l'F1 per la incidència que té l'aerodinàmica en la competitivitat de les motos.

Serà un pas important el canvi de regalment, però d'aquí que entri en vigor queda molt de temps, tota aquesta temporada més els mundials del 2025 i 2026, moltes curses encara amb alerons, aletons, "holeshot" i una munió de "gadgets" per portar les màquines a nivells cada cop superiors.

ARXIVAT A:
Marc Màrquez Àlex Márquez
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut