MotoGP sense públic?

Ens agradi o no, l'amenaça del coronavirus és el que regeix ara mateix les decisions que es prenen al si de MotoGP, en la línia de salvar el campionat de la millor manera possible


Ens agradi o no, l'amenaça del coronavirus és el que regeix ara mateix les decisions que es prenen al si de MotoGP, en la línia de salvar el campionat de la millor manera possible. Carmelo Ezpeleta, CEO de Dorna, va comparèixer ahir en roda de premsa i va reconèixer que pot passar de tot perquè la situació canvia molt ràpidament: "Hi ha moltes possibilitats i pot passar qualsevol cosa, però la intenció principal de la FIM, Dorna i IRTA és mantenir el calendari, amb el màxim nombre de curses. I per favor, que ningú no faci cas de rumors". En el moment de fer preguntes al conseller delegat de Dorna va sorgir la possibilitat que hi hagi curses sense públic, en la línia del que està passant amb altres esports on hi ha nombroses concentracions d'aficionats.

-Hi ha l'opció que tinguem curses sense espectadors? -pregunta un periodista anglosaxó.
-Tot és possible -respon C. Ezpeleta.



El CEO de Dorna també va explicar: "Ara mateix hi ha prou opcions per esquivar els problemes. Per mi el més crític és que després d'Austin i l'Argentina haurem d'anar a Europa, on s'està prohibint que milers d'aficionats assisteixin a esdeveniments esportius, i veurem a quines nacionalitats se'ls prohibeix l'entrada. Sigui com sigui, a mesura que es vagin aplicant mesures de governs, tenim idees per anar-les esquivant."

Dorna va intentar contractar un vol xàrter de Niça a Qatar per a membres de la comunitat de MotoGP, aportant tota la informació personal de noms i passaports per assegurar un passadís lliure d'entrada al país. Però es van adonar que no seria possible perquè Qatar va decidir finalment imposar una quarantena de 14 dies als italians. Pel que hem pogut saber, entre ministeris hi va haver tensions al país, entre els ministeris de Salut i d'Esports. I el de Sanitat va imposar les seves condicions.



Durant la roda de premsa va sorgir el concepte "organitzar curses" com la finalitat principal de Dorna. I Ezpeleta va explicar que el contracte amb la FIM és d'un mínim de 13 curses, que serien les que s'haurien de fer per considerar el campionat com un mundial. El màxim dirigent de MotoGP diu que ser o no optimista no és la qüestió, sinó que es treballarà per fer les 19 curses que queden. I diu 19 perquè la cursa de MotoGP a Losail està suspesa i el circuit ha de començar una etapa llarga d'obres a l'asfalt i la il·luminació. Per aquesta raó la cita de les superbikes es va passar de final de curs a ser la segona de l'any, que ara també s'ha suspès. No està descartat que a final d'any, Qatar pogués recuperar aquesta cursa de MotoGP¿ Sobretot si calgués arribar a les 13 curses, per exemple. Cap al final de la seva compareixença, Ezpeleta va declarar textualment: "Potser farem curses en circuits en què per Nadal hi fa bon temps", cosa que va aixecar riures a la sala, i va continuar amb "he parlat amb el president de la FIM, que arriba demà, que potser han de posposar la cerimònia d'entrega de premis, però el més important per a nosaltres és fer curses".

La pròxima cursa del calendari és Austin. Ara mateix s'intenta "guardar" el material de MotoGP i es farà el mateix amb el de Moto3 i Moto2 en un lloc no determinat (si bé alguns equips envien part del material de tornada a casa), i es comenta -sense versió oficial i amb moltes versions circulant entre equips- que a Jerez també se n'envia un part. Hi ha preocupació en algun equip per si la intempèrie pot malmetre el material. Sigui com sigui, ahir Ezpeleta deia que aguantaran al màxim per fer els enviaments de material als Estats Units, que és un país en què cada Estat determina els seus protocols. Dorna insisteix que ara mateix no hi ha impediment amb anar als Estats Units. Però amb previsió que pugui passar, fins i tot han estudiat canviar dates amb Jerez. Ezpeleta confessava que menys amb el Circuit de Barcelona-Catalunya (que té també, recordeu-ho, una cursa de F1 al maig), amb els altres van parlar d'intercanviar dates, i el problema és que Jerez no arribaria a temps per al 5 d'abril. I l'Aragó ja ha entrat en la tria perquè Tailàndia ha ocupat la seva data inicial. (Les fotos són de MotoGP.com)
Anar al contingut