MotoGP aclareix l'homologació de motors i aerodinàmica
Els fabricants de MotoGP han d'enviar (si no ho han fet ja) mostres dels motors i dissenys de l'aerodinàmica de les seves motos de la temporada per poder completar l'homologació, que la crisi del coronavirus ha destarotat

MotoGP aclareix l'homologació de motors i aerodinàmica

Els fabricants de MotoGP han d'enviar (si no ho han fet ja) mostres dels motors i dissenys de l'aerodinàmica de les seves motos de la temporada per poder completar l'homologació, que la crisi del coronavirus ha destarotat



Els fabricants de MotoGP han d'enviar (si no ho han fet ja) mostres dels motors i dissenys de l'aerodinàmica de les seves motos de la temporada per poder completar l'homologació, que la crisi del coronavirus ha destarotat. MotoGP diu que és gairebé impossible instaurar un període obligat d'aturada del desenvolupament, encara que pretén assegurar que tothom passa pel mateix adreçador. Honda és l'única marca que ja va fer els deures "quan tocava".

Recordeu que a MotoGP només hi ha una especificació de motor que es pugui homologar (excepte les marques que tenen "concessions" com Aprilia i KTM), i per a cada pilot hi ha dues versions de carenats homologables per temporada. Normalment, el motor de la temporada s'homologa el dijous de la primera cursa, i el mateix per al primer dels dos carenats. Però, evidentment, això no s'ha pogut fer, i part del material que es va fer servir per a l'últim test de pretemporada segueix a Qatar esperant destí.



La FIM, l'associació d'equips IRTA, l'associació de fabricants MSMA i Dorna han acordat que l'homologació s'ha de fer al més aviat possible via telemàtica o per correu. Resulta que Honda ja va complir el tràmit a Qatar, i la resta de fabricants -que "no ho van poder fer encara per les circumstàncies excepcionals"- han enviat o enviaran pròximament els seus motors homologables a l'organització, que els haurà de comparar amb els que es posin en pista la primera cursa que sigui possible. Pel que fa als carenats, els dissenys dels primers poden ser enviats telemàticament a la direcció tècnica de MotoGP per homologar-los o rebutjar-los en funció de la reglamentació en vigor. "MotoGP no ha considerat mai un temps mort en què totes les fàbriques hagin d'aturar qualsevol desenvolupament durant un període de temps determinat, en qualsevol moment de l'any, i principalment a causa de la dificultat d'aplicar aquesta regulació". Però com no vol desigualtats, els motors del test de Qatar són els que s'hauran d'homologar quan es pugui competir.

*Aquesta darrera frase és poc entenedora, però està redactada així.
Anar al contingut