Marc Márquez ha tingut avui dues caigudes sense conseqüències a les primeres hores del test de Sepang, que posa inici a l'activitat dels pilots de MotoGP. Feia 101 dies que el Tro de Cervera no pujava a la seva RC213V i ho ha fet primer a la que ja coneix, i de seguida s'ha posat a treballar en el material 2022. Márquez ha parlat de les sensacions amb el seu braç dret i ha fet una declaració d'intencions esportives. ⚫️🐜⚪️ pic.twitter.com/CaDp7ivhMc Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) February 5, 2022   Objectiu, mundial, però compte amb el braç Per a Marc Márquez, segons ha explicat a motogp.com, ser al test ja és un regal, perquè ha pogut superar totalment la diplopia, però el braç encara és un problema. "El meu objectiu és lluitar pel mundial. No estic preparat en aquest test, però l'objectiu és estar a punt per a la primera cursa, d'aquí a un mes. Entre els objectius hi haurà lluitar per victòries cada cap de setmana i pel títol, i per altra banda és cert que el meu braç dret està millor que quan vam disputar la darrera cursa a l'octubre a Misano, però hauré de cuidar el braç tot l'any. Tinc limitacions a la zona i haurem de tenir calma, tenir-ho sempre tot sota control, el dolor, la inflamació, etc." La nova Honda es basa en el motor dels dos anys anteriors, però al voltant canvia completament tot. Márquez ha explicat que el més important és recuperar la tracció que els ha faltat sobretot al 2021. 3 catalans al capdavant el primer dia de test(Informació de MotoGP.com) Els catalans al top 3 del primer dia Aleix Espargaró, Maverick Viñales i Àlex Rins encapçalen la llista de temps d'aquesta primera jornada. En el cas de l'Aleix, no para de dir que s'ha de relativitzar aquest resultat -que és el 6è millor de sempre a Sepang- perquè cal mesurar-se bé amb els rivals. Aleix Espargaró, prudent en les seves valoracions(Foto MotoGP) "Tinc l'adrenalina i les ganes d'un debutant, i aquest matí volia anar ràpid de seguida i he fet una volt aràpida a 1/4 d'11 només començar. Però és només un test. S'ha de relativitzar tot. Hi ha molts equips que després dels dos anys de congelació per la Covid hauran portat moltes coses. Però estic content, perquè sempre els anys que hem estat als testos previs (shakedown) per les concessions que tenim, mai no havia acabat cap test el primer i pràcticament amb el rècord de la pista". Espargaró destaca que la nova Aprilia és molt més estreta, més àgil, i que gira molt millor, que cau dins dels revolts. El de Granollers puntualitza que amb el motor han fet un pas endavant, però no suficient.