L'onze de novembre, l'11 de l'11, és el Dia del Solter a la Xina. És una tradició relativament nova, però s'ha instal·lat amb tanta força que ha aconseguit ser la jornada de l'any en què es fan més vendes a internet a tot el món. L'any passat, només a la Xina, el Dia del Solter va generar unes vendes de 84.500 milions d'euros. Origen i evolució L'origen del Single Day es troba a principis dels noranta a la Universitat de Nanjing. El número 1, la unitat, representa a la Xina la persona soltera, sola, i l'11 de l'11 és el dia de l'any on es repeteix més la xifra 1. Coincidint amb aquesta data, a les residències universitàries de Nanjing s'organitzaven festes i cites a cegues per a solters. Posteriorment, el 2009, el gegant del comerç electrònic Alibaba va escollir la data com a excusa per organitzar un dia de descomptes especials a la seva web i, fins i tot, va registrar el nom de la celebració comercial. Però el que veritablement impulsa la bogeria compradora són els espectacles televisius que organitza Alibaba, amb convidats especials "de luxe", com la parella David Beckam-Victoria Adams, l'actor Daniel Craig o la cantant Taylor Swift. Noves tendències: "live shopping" De la mà d'Alibaba i impulsada per la pandèmia, arriba una nova tendència dins el comerç electrònic, el "live shopping". L'any 2016 Alibaba crea Taobao Live, una plataforma especialitzada en "live commerce". Allà els usuaris veuen com una o diverses persones els mostren i expliquen les particularitats d'un producte determinat. El client pot interactuar amb l'influenciador, i si li interessa compra el producte. El rècord de vendes el té l'influenciador xinès Austin Li Jiaqi, especialitzat en bellesa i cosmètica, va vendre productes per valor de 1.500 milions d'euros en un streaming que va durar 12 hores. Ara, aquesta mena de telebotiga interactiva intenta obrir-se pas a Europa. Màrius Rossell, fundador i CEO de Trilogi, l'empresa catalana líder en desenvolupament de botigues online i serveis de màrqueting digital, considera que el "live shopping" té futur a casa nostra: "La Xina sempre va un o dos passos per endavant de la resta del món en comerç electrònic i, si a la Xina funciona, aquí també ho farà. Ara som ben bé a l'inici". "Actualment, a la Xina el "live commerce" representa el 15% del total de les vendes, i en dos o tres anys es calcula que arribarà al 30%. Aquí no arriba a l'1%". Aquesta nova tendència de comerç electrònic aporta més interacció amb la marca perquè es poden fer preguntes mentre es mira la demostració del producte; en definitiva, aporta el que faltava a les vendes per internet, el toc humà. L'influenciador és un element fonamental perquè el "live shopping" funcioni, però Rossell adverteix de la gran diferència entres els influenciadors xinesos i els d'aquí: "A la Xina els influenciadors de "live shopping" es dediquen a les vendes, són famosos perquè fan aquesta activitat. Aquí els influenciadors són famosos perquè es dediquen a una cosa, sigui esport, música o xarxes socials" I precisament, les principals xarxes socials, YouTube, Instagram, Facebook, Twitter, TikTok, Twitch permeten fer "live shopping". També hi ha plataformes especialitzades, com Channelize, però --segons Rossell-- és més efectiu integrar aquesta opció a la mateixa web. @red_doll_ars @Cider Live Shopping Official haul 🤍 #fashion #cider #shopcider #cidergang #ciderhaul #haul ♬ Streets - Doja Cat   "Des de Trilogi, el que proposem és muntar petites aplicacions a la mateixa web perquè la marca pugui fer el seu propi "live commerce" i el pugui controlar. Així pot controlar el canal, els clients i les dades són seves" El "live shopping" és una tendència per a tots els públics, No només els joves es poden sentir atrets per aquest tipus de compra. A la gent més gran els ajuda veure com funciona un producte, en comptes d'haver de llegir-ne les instruccions, i tenen molt més integrat el concepte de telebotiga. S'haurà de veure quan triga a imposar-se a casa nostra!