
Un estranger paga més de 40 milions d'euros per un àtic a Barcelona
És el preu més alt mai pagat per un àtic a Espanya, a 61.000 euros per metre quadrat, impulsat per la seva ubicació al passeig de Gràcia, 111, cantonada amb la Diagonal
L'opulència extrema s'ha obert pas al cor de Barcelona, amb una operació immobiliària sense precedents a Espanya.
Un particular internacional ha comprat recentment per més de 40 milions d'euros un dúplex de 650 metres quadrats a l'àtic de passeig de Gràcia, 111, a la cantonada amb la Diagonal.
L'àtic Grand Penthouse del complex de luxe Mandarin Oriental Residences estableix així el títol d'immoble més car mai venut a Espanya.
A més, els 61.000 euros satisfets per metre quadrat representen el preu mitjà més alt que s'ha pagat per aquest concepte. El preu mitjà del metre quadrat a Barcelona és de 4.306 euros.

L'àtic corona l'antiga torre Deutsche Bank, una estructura on es va especular que s'instal·laria l'Hotel Four Seasons en una operació fracassada arran de la moratòria hotelera aplicada per l'Ajuntament de Barcelona.
Arran d'això, el grup inversor KKH Property Investment va assumir la gestió de la propietat encaminant-la cap a un complex residencial de gran luxe, amb una inversió de 160 milions d'euros.
Una estructura fastuosa
L'edifici es compon de 30 apartaments d'entre una i quatre habitacions i que comencen amb 120 metres quadrats de superfície.
Entre les plantes 17 i 20 de l'estructura, que fa 75 metres d'alçada, s'hi ubiquen quatre àtics d'una planta, dels quals se n'han venut dos fins ara, segons fonts del sector.

Amb el preu astronòmic s'inclou l'ús d'àrees de fitness i benestar, un gran saló biblioteca, sales privades de reunions i accés directe a un jardí panoràmic al terrat, amb zones de descans i piscina privada.

El disseny de l'estructura ha anat a càrrec de l'arquitecte Carles Ferrater, catedràtic de Projectes Arquitectònics de la UPC i director de la Càtedra Blanca de Barcelona.
Ferrater és acadèmic electe de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi i va ser investit doctor "honoris causa" per la Universitat de Trieste.
L'interiorisme l'ha desenvolupat l'estudi Muza Lab, amb seu a Londres.
La nova dimensió de Barcelona
Xavier Güell, responsable de l'empresa de consultoria i serveis immobiliaris CBRE a Barcelona, sostenia a Catalunya Ràdio que la capital catalana va entrar l'any 2019 en una nova lliga en el mercat de la gran inversió.
"Llavors es van assolir els 2500 milions d'euros, i aquí Barcelona va fer el canvi a nivell de dimensió, va entrar en una nova lliga als grans mercats de les inversions immobiliàries.
Les grans bosses de diners decideixen que Barcelona és una bona plaça per invertir.
Al 2021 barcelona entra al rànquing de les 10 ciutats europees principals, i al 2022 encara ha escalat al rànquing, que encara no hem publicat"
Güell creu que el cas de l'àtic s'extrapola al mercat més minorista, i afegeix que les ciutats com Barcelona que poden oferir qualitat de vida tindran vent de cua.
Tanmateix Gúell admet del potencial problema de gentrificació inherent a aquesta situació:
"Cal gestionar l'èxit per evitar problemes colaterals molt greus a nivell social.
El sector privat ha de ser part de la solució per gent local que no pugui accedir a aquest mercat.
La regulació és necessària, però fent-se de manera acurada. Cal que convisquin els dos mons, mantenir l'essencia de la gent d'aquí, i també obrir els braços a la riquesa que ens ve de fora.
Per Güell Barcelona -pionera en moltes coses- també ho podria ser en això.