En ple auge del món digital, cada cop més joves han entrat al món de la fotografia analògica. Càmeres d'un sol ús, màquines del segle passat, estris de revelat i rodets han començat a formar part d'una generació que vol fotografiar paisatges, persones i moments sense la immediatesa del món digital.  Creix la demanda de càmeres analògiques de segona mà recuperades i arreglades L'atractiu de la fotografia analògica Sara Ruiz, propietària amb el seu germà Miguel Ángel de la botiga Nostàlgic, de Barcelona, creu que els joves que han nascut en l'era digital volen experimentar amb una altra manera de fer fotos: "Gent jove que troba la càmera de la seva mare, del seu pare o del seu avi, i que ve amb la càmera perquè l'hi reparem perquè vol utilitzar-la. En la foto analògica hi troba un altre tipus de fotografia, més reflexiva. És un procés diferent i un resultat diferent, el gra, els colors, el digital és una mica més fred. L'analògic és més imperfecte i, com que tens un nombre determinat de fotos en un rodet, ets molt més conscient."  Algunes botigues, com la dels germans Sara i Miguel Ángel Ruiz, ja fa més de 10 anys que donen servei a la fotografia analògica  També a Foto Ferran, a Tarragona, han notat un interès creixent dels joves per la fotografia analògica. Ferran Aguilar creu que està arrelant perquè va més enllà de la curiositat:  "L'interès per la fotografia analògica va començar fa uns quatre o cinc anys, i els últims dos anys ha estat exponencial. Hi ha  gent jove interessada no només per curiositat o per la part romàntica, sinó pels orígens de la fotografia i de l'ofici de fotògraf." Costa trobar rodets Els últims mesos, arran de l'augment de la demanda, les botigues han anat justes de rodets, perquè la fotografia analògica guanya adeptes a tot arreu, segons Sara Ruiz: "Ens venen moltíssims estrangers, i per això aquest estiu ha sigut tan fort. És una tendència general a Europa, als Estats Units i també a Sud-amèrica. " I les marques no volen augmentar la producció perquè tenen por que es tracti d'una moda passatgera, segons Ferran Aguilar:  "Hi ha una ruptura d'estoc, costa moltíssim trobar rodets. Nosaltres hem de fer comandes tres mesos abans per rebre-les. Hi ha molta gent que està consumint però les marques no estan disposades a incrementar la producció perquè demà s'acabi la moda i la fotografia analògica torni a quedar obsoleta." Càmeres de segona mà i càmeres noves La reparació de càmeres antigues també ha guanyat pes en el negoci de les botigues especialitzades. I o bé el client se la queda un cop revisada o bé se la queda l'establiment i la posa a la venda. També hi ha qui opta per una càmera nova, d'un sol ús o reutilitzable. El disseny d'aquestes màquines noves no té res a veure amb els models clàssics, segons Sara Ruiz:  "Hi ha càmeres de Kodak o d'Ilfort, que tenen una estètica que enganxa, amb colors vistosos, són  automàtiques i analògiques, de rodet." Les càmeres analògiques noves també es fan lloc entre els fotògrafs d'avui Revelats a casa I un cop amb la càmera i el rodet, i havent fet les fotos, cada cop són més els que volen revelar-les ells mateixos. Segons Sara Ruiz, busquen informació sobre com fer-ho, compren el material necessari i es posen a fer feina:  "El més comú de revelar a casa és el blanc i negre, que es més zenzill.  El color és una mica més complicat. I sí, tenim molts clients que compren el rodet i demanen únicament el revelat de negatiu i després s'ho fan ells."   L'aparició de les càmeres digitals, allà pels anys 90, i després les càmeres dels telèfons mòbils van eclipsar durant uns anys la fotografia analògica, però tot torna, per romanticisme, perquè ens agrada l'estil vintage, o perquè ens hem adonat que el món analògic pot aportar coses que el món digital no té. En qualsevol cas, és evident que les dues maneres de capturar un moment amb una càmera poden conviure.