Després de més d'un any de pandèmia en què hi ha hagut un cert relaxament, la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) canvia algunes normes i apuja les sancions per incompliment. Som a les portes de l'estiu, quan augmenten els viatges per carretera, i el bon estat dels vehicles és un factor important per evitar accidents de circulació. Multes de 200 a 500 euros S'estableixen tres tipus de sancions en cas que no es passi la ITV i en funció de la gravetat. Tenir la ITV caducada es castiga amb 200 euros de multa i l'obligació de passar-la immediatament, encara que el cotxe estigui parat al carrer o en un garatge. Si la ITV és desfavorable perquè el vehicle presenta defectes greus, l'usuari té dos mesos per solucionar el problema i tornar-la a passar. Mentrestant, només podrà desplaçar-se al taller i a l'estació d'ITV. Passat aquest temps, o si s'enxampa el conductor en un recorregut diferent, se'l sancionarà amb una multa de 200 euros. La multa serà de 500 euros per als conductors que circulin amb un vehicle que no hagi superat la ITV per defectes molt greus. En aquest cas, ni tan sols podran desplaçar-se per anar al taller i hauran de moure el vehicle amb una grua. Modificacions de la norma La nova ITV també preveu alguns canvis menors, relacionats l'estat del vehicle, el permís de circulació i el Brexit. Els turismes i els vehicles de fins a 12.000 kg no estan obligats a tenir el sistema ABS de frenada, però si el porten ha de funcionar correctament. Fins ara, si hi havia algun error es considerava una falta lleu. Ara és una falta greu que impedeix passar la ITV. També es considera que el despreniment dels miralls retrovisors és un defecte greu que no permet superar la ITV. Després de l'estat d'alarma cal tornar a passar el vehicle per la inspecció tècnica (ACN / Jordi Marsal) A partir d'ara, si a l'hora de passar la inspecció no es porta a sobre el permís de circulació en paper, els operaris de l'estació podran consultar-lo telemàticament al registre general de vehicles de la DGT. Amb la sortida del Regne Unit de la Unió Europea, els vehicles procedents d'aquest país que es vulguin matricular a Espanya es consideren provinents d'un país tercer i, per tant, ham de passar una sèrie de tràmits d'importació i homologació dels quals fins al Brèxit estaven exempts. Cal posar-se al dia després de les restriccions per la Covid Amb la pandèmia i les pròrrogues de la inspecció tècnica, es calcula que hi ha dos milions i mig de vehicles a tot Espanya circulant sense la ITV ni l'assegurança obligatòria, segons dades d'AECA, l'Associació Espanyola d'Entitats Col·laboradores de l'Administració en la Inspecció Tècnica de Vehicles. Prop d'un 70% són turismes, que representen gairebé el 8% de tot el parc automobilístic. El pasado 2 de marzo finalizó el plazo excepcional de las prórrogas concedidas a aquellos #vehículos cuya #ITV caducó entre el 14 de marzo y el 20 de junio de 2020. En #AECAITV aclaramos tus dudas al respecto: https://t.co/Bpb1ZpKpwt AECA-ITV (@AECA_ITV) April 8, 2021 Les pròrrogues per passar la ITV concedides durant l'estat d'alarma expliquen en part aquesta bossa de vehicles que no han passat la inspecció. Un cop han caducat aquestes pròrrogues, el dia 2 de març, els conductors dels vehicles tenen l'obligació de passar l'examen tècnic prenent com a referència la data de validesa que consta a la targeta de la ITV i no la de l'últim cop que es va passar. És a dir, encara que el vehicle hagi passat la inspecció després de la data habitual, l'ha de tornar a passar quan li tocava inicialment, malgrat que no hagi passat l'any o els sis mesos, depenent de l'antiguitat, des de l'última inspecció.