Un munt de projectes aposten per la reactivació de l'aeroport de Girona, però la realitat, avui, és ben diferent. RyanAir continua monopolitzant bona pat de l'activitat en aquestes instal·lacions i ja ha anunciat que hi deixarà de tenir base aquest hivern. Només oferirà quatre destins, quan l'hivern passat en tenia set. Una situació que ha posat en alerta els treballadors de la companyia a Girona que, en la seva majoria, segons el sindicat USOC, rebutgen l'oferta de la companyia irlandesa: una excedència voluntària o un trasllat a una altra base. Els treballadors de RyanAir a Girona rebutgen les excedències voluntàries (ACN) Sense base, no hi ha feina Tenir base vol dir que, com a mínim, un avió fa nit a l'aeroport. Si no hi és, lògicament, cal menys personal. La portaveu del sindicat USOC, Lídia Arasanz, explica que els treballadors de RyanAir a Girona no estan d'acord amb les alternatives que els dona la companyia: "Les úniques opcions que ens han donat són la d'agafar una excedència voluntària, que, òbviament, comportaria no rebre cap diner ni de l'empresa ni del govern. O bé un trasllat temporal o permanent a una altra base de la companyia on els falti personal. Però assumint tu mateix durant els cinc mesos de la temporada d'hivern totes les costes i l'estança. No han fet cap ERTE."  I no entenen com, ara que s'ha recuperat bona part del trànsit aeri d'abans de la pandèmia, Ryanair torni a penalitzar de nou la base de Girona: "Després d'un estiu de recuperació, la companyia ens deixa sense base operativa. Ja no sortirà cap avió amb tripulació de Girona. Hi haurà personal que haurà de viure de l'aire per l'increment de dos mesos de la discontinuïtat que marca el seu contracte." Només quatre destins de Ryan Air, aquest hivern A finals d'aquest mes d'octubre es deixaran de fer, entre d'altres, els vols directes de RyanAir des de Girona a Santiago de Compostel·la, Roma, París o Brussel·les. La companyia vola avui, des de Girona, a 10 països d'Europa, amb una oferta de 28 destins diferents, a més del que ha ofert tota aquesta temporada a Santiago. 🔴 L'activitat de l'aeroport de Girona quedarà sota mínims a finals de mes. Ryanair hi elimina la base i només hi haurà quatre vols regulars. ➡ Els treballadors de la companyia a Girona alerten que això els deixa en una situació de precarietat. 📻 https://t.co/WmumppAMb9 pic.twitter.com/RoQfFZOik2 CatInfo Girona (@Cati_Girona) October 18, 2022 Amb l'inici de la campanya d'hivern, Ryanair només oferirà quatre trajectes des de Girona: Londres, a la Gran Bretanya, Pisa, a Itàlia, Baden-Baden, a Alemanya, i Cracòvia, a Polònia, gairebé la meitat que a l'hivern anterior. No se sap encara quants dels trajectes que se suprimeixen es recuperaran la pròxima primavera. L'únic vol estatal, a Santiago de Compostel·la, sí que es tornarà a fer a finals de març de l'any vinent, amb tres vols per setmana, segons apareix en el calendari de RyanAir.  RyanAir només oferirà quatre vols regulars, aquest hivern, a l'aeroport de Girona (ACN) Els vols corporatius, una alternativa L'escassa activitat de l'aeroport de Girona no atura, en principi, cap dels projectes que hi ha en marxa, començant per la construcció d'un abaixador del tren d'alta velocitat per enllaçar amb Barcelona en només mitja hora. També, i vinculat al projecte de convertir l'aeroport de Girona en la tercera pista de l'aeroport del Prat, s'ha revisat el Pla Director de l'Aeroport, amb un projecte per ampliar les actuals instal·lacions, i l'objectiu de transportar 7 milions de passatgers cada any. L'ampliació tindria una afectació directe en diverses finques i cases particulars de Vilobí d'Onyar. A tot això també es parla de fer-hi una terminal per a vols corporatius per part d'empreses i particulars.  S'aprofitaria el fet que a l'aeroport de Barcelona ja està massa saturat, segons comentava a Televisió de Girona el president de l'Associació d'Hostaleria de Girona, Antoni Escudero: "S'està treballant perquè vinguin més companyies aèries. A més s'hi vol fer una terminal de vols privats, amb uns hangars per aquests aparells i donar servei a uns visitants d'un alt poder adquisitiu. En un aeroport gran això és més complicat perquè falta espai i aquests aparells ténen problemes per tenir pista." Fins el setembre d'aquest 2022 han passat per l'aeroport de Girona un milió-cent mil passatgers.