Les obres del tram central de l'L9 del metro de Barcelona s'acabaran el 2027, vint anys després del que es va preveure quan van començar. Es tracta d'una altra de les infraestructures que s'han eternitzat en el temps per falta d'inversió i una història d'endarreriments i sobrecostos. Ara la tuneladora treballa 100 metres sota terra i avança entre 7 i 20 metres cada dia, en funció del terreny. Ha de perforar 4 km i s'han de posar en marxa 15 estacions entre la Zona Universitària i la Sagrera.  La Generalitat destina 926 milions per acabar l'obra  El cost final de l'obra haurà triplicat el previst inicialment, 2.000 milions d'euros. Per falta de finançament, el govern va atorgar concessions d'obres d'estacions a empreses que durant aquests anys ha anat pagant a través d'un cànon. Les administracions visiten la reactivació de les obres al tram central de l'L9 (Territori) Unes obres que ja tenen l'horitzó d'acabament anunciat pel vicepresident Jordi Puigneró: "Si no hi ha cap impediment i no trobem cap sorpresa, al ritme que ara anem acabarem al 2027 i, per tant, a partir d'allà o l'any següent posarem en marxa el servei." A l'acte de represa de les feines de la tuneladora també hi era la regidora d'Urbanisme de l'Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, que ha demanat al govern que compleixi amb les dates que prometi: "Que compleixi els terminis d'execució que explica a la ciutadania perquè després de tants retards, com ens ha passat amb la Sagrera, el que hem de donar a la ciutadania són certeses i complir el calendari." Túnel del tram central de l'L9 (Territori) Una obra per descarbonitzar La línia L9 serà l'alternativa a la Ronda de Dalt en metro. Segons el govern, és l'obra civil més important dels últims vint anys i té l'objectiu de descarbonitzar la mobilitat del país. Segons els seus càlculs, traurà 8.000 desplaçaments de vehicles diaris de la xarxa viària i això equival a 5.100 tones anuals de diòxid de carboni.  També fomentarà la interconnexió del transport públic i facilitarà l'acostament dels ciutadans de les comarques del Vallès, l'aeroport de Barcelona-el Prat i l'estació d'Alta Velocitat de la Sagrera, també pendent d'acabar.