
El cementiri de Collserola enterrarà animals de companyia
El servei de cremació es posarà en marxa a finals de l'any que ve amb un cost d'uns 200 euros
De la incineració dels animals de companyia a Barcelona se n'ocupen empreses privades, que acostumen a fer cremacions col·lectives per reduir costos. Barcelona serà la primera capital de l'estat que oferirà aquest servei públic. L'Ajuntament, a través de l'empresa municipal Cementiris de Barcelona, ha fet un estudi de mercat per garantir la viabilitat del nou servei, que permetrà als propietaris acomiadar-se de la seva mascota.
El regidor Eloi Badia, president de Cementiris de Barcelona, assegura que la demanda està garantida:
"A la ciutat es fan aproximadament 7.000 serveis de cremació d'animals de companyia. Entre un 20 i un 30% dels propietaris demanen un servei de major vinculació i, per tant, volen poder dipositar en un espai les restes dels animals."

Columbaris i jardins de cendres per a mascotes
A banda de la cremació, s'oferirà també la possibilitat de dipositar les cendres en un columbari o en un jardí al mateix cementiri, però en un espai diferenciat d'on s'enterren els humans.
"Principalment és una demanda del servei de cremació que pot anar acompanyada de poder tenir també un lloc on poder deixar a l'urna o, fins i tot, aquests jardins de cendres nou per poder-les dipositar."

Eloi Badia quantifica el cost bàsic del servei de cremació en uns 200 euros, als quals s'hi haurien d'afegir com a extres el lloguer de l'espai per dipositar l'urna amb les cendres o, fins i tot, l'opció de reservar una sala per celebrar un acte de comiat.
"El cost definitiu dependrà també del preu de l'energia, però serà molt inferior a la incineració d'un cos humà, tot i que hi ha un cost bàsic perquè les temperatures dels forns crematoris són les mateixes."
L'Ajuntament calcula que haurà d'invertir 1,1 milions d'euros per posar en marxa el nou servei, que, al començament, s'oferirà al cementiri de Collserola, on caldrà habilitar un forn crematori i els espais per dipositar les cendres.
En funció de la demanda, el nou servei es pot ampliar a altres cementiris de la ciutat. Gairebé la meitat de les famílies que viuen a Barcelona tenen un animal de companyia.
