TOTS ELS ÀUDIOS

  • La salut mental infantil i juvenil, la gran oblidada de la Covid
    Escolta àudio

    La salut mental infantil i juvenil, la gran oblidada de la Covid

    Els estudis han demostrat la baixa incidència dels contagis entre els infants i la seva gran capacitat d'adaptació, però la crisi de la Covid ha impactat emocionalment en les criatures, i en podria marcar el futur. Com podem ajudar-los a pair el dolor i les pèrdues, identificar els infants en risc i crear climes emocionals positius en plena pandèmia? En parlem a "L'ofici d'educar" amb Anna Carpena, mestra, especialista en educació emocional; Lara Terradas, psicòloga, terapeuta Gestalt infantil i corporal; Rafael Bisquerra, catedràtic d'Orientació Psicopedagògica a la Universitat de Barcelona, i Laura González, psicòloga clínica del Servei de Salut Mental de l'Hospital Sant Joan de Déu. Riurem amb l'Oriol Dalmau; sentirem Carlos Sánchez Llibre, de Tomando Conciencia; Vanesa Buenache, mestra de la Joviat i coautora del llibre "On són les nostres abraçades?", i acabarem amb una nova edició del concurs dels "Llibres per somiar", amb el Jaume Centelles.

    Els estudis han demostrat la baixa incidència dels contagis entre els infants i la seva gran capacitat d'adaptació, però la crisi de la Covid ha impactat emocionalment en les criatures, i en podria marcar el futur. Com podem ajudar-los a pair el dolor i les pèrdues, identificar els infants en risc i crear climes emocionals positius en plena pandèmia? En parlem a "L'ofici d'educar" amb Anna Carpena, mestra, especialista en educació emocional; Lara Terradas, psicòloga, terapeuta Gestalt infantil i corporal; Rafael Bisquerra, catedràtic d'Orientació Psicopedagògica a la Universitat de Barcelona, i Laura González, psicòloga clínica del Servei de Salut Mental de l'Hospital Sant Joan de Déu. Riurem amb l'Oriol Dalmau; sentirem Carlos Sánchez Llibre, de Tomando Conciencia; Vanesa Buenache, mestra de la Joviat i coautora del llibre "On són les nostres abraçades?", i acabarem amb una nova edició del concurs dels "Llibres per somiar", amb el Jaume Centelles.

  • Sort que la canalla és de goma!
    Escolta àudio

    Sort que la canalla és de goma!

    A "L'ofici d'educar", l'humorista Oriol Dalmau ens explica l'impacte que ha tingut la pandèmia en dia a dia de la seva filla Martina i com s'hi ha adaptat de manera extraordinària. I ho fa retratant moments familiars: quan la Martina diu que no veu clar que aquest any vinguin els reis d'orient perquè no són de la seva bombolla de convivència, i l'amoïna no saber com tenen la R d'allà on venen; o quan li cau una dent i vol que la posin a dos metres del coixí per si el Ratoncito Pérez porta la Covid. Que llestes que són les criatures!

    A "L'ofici d'educar", l'humorista Oriol Dalmau ens explica l'impacte que ha tingut la pandèmia en dia a dia de la seva filla Martina i com s'hi ha adaptat de manera extraordinària. I ho fa retratant moments familiars: quan la Martina diu que no veu clar que aquest any vinguin els reis d'orient perquè no són de la seva bombolla de convivència, i l'amoïna no saber com tenen la R d'allà on venen; o quan li cau una dent i vol que la posin a dos metres del coixí per si el Ratoncito Pérez porta la Covid. Que llestes que són les criatures!

  • "El gos pudent. Bon Nadal", de Colas Gutman
    Escolta àudio

    "El gos pudent. Bon Nadal", de Colas Gutman

    A l'ofici d'educar amb el Jaume Centelles fem "Els llibres per somiar". Avui parlem d'"El gos pudent. Bon Nadal!", de Colas Gutman, i amb il·lustracions de Marc Boutavant, publicat per Blackie Books. Una sèrie d'un gos que fa pudor de sardines i que viu a les escombraries acompanyat del seu fidel amic Gatxafat, I que demanen al Pare Noel que els porti una manxa al gat per inflar-lo i un collar antipuces per al gos. És una història molt divertida d'un personatge molt entranyable, i que ara també podreu veure pel Super3 els caps de setmana. És una història amb la màgia del Nadal, que podeu llegir amb els vostres fills, i que ens convida a fer-vos la proposta: Quin nom li posaríeu al gos pudent si us el regalessin aquest Nadal? Respostes a loficideducar@ccma.cat. Teniu temps fins diumenge i podeu guanyar un exemplar del llibre "El gos pudent. Bon Nadal"

    A l'ofici d'educar amb el Jaume Centelles fem "Els llibres per somiar". Avui parlem d'"El gos pudent. Bon Nadal!", de Colas Gutman, i amb il·lustracions de Marc Boutavant, publicat per Blackie Books. Una sèrie d'un gos que fa pudor de sardines i que viu a les escombraries acompanyat del seu fidel amic Gatxafat, I que demanen al Pare Noel que els porti una manxa al gat per inflar-lo i un collar antipuces per al gos. És una història molt divertida d'un personatge molt entranyable, i que ara també podreu veure pel Super3 els caps de setmana. És una història amb la màgia del Nadal, que podeu llegir amb els vostres fills, i que ens convida a fer-vos la proposta: Quin nom li posaríeu al gos pudent si us el regalessin aquest Nadal? Respostes a loficideducar@ccma.cat. Teniu temps fins diumenge i podeu guanyar un exemplar del llibre "El gos pudent. Bon Nadal"

  • Els Xiula posen banda sonora a la criança en temps de Covid
    Escolta àudio

    Els Xiula posen banda sonora a la criança en temps de Covid

    Aquest diumenge el Jan i el Rikki, dels Xiula, toquen en directe a "L'ofici d'educar". El seu vídeo "Mirada estràbica" s'ha fet viral i ja s'ha convertit en una eina pedagògica a les escoles per parlar de la diversitat; un tema que neix de l'experiència personal del Rikki i que commou, en un cant d'amor a la seva filla Lluna. La cançó forma part d'un esplèndid cinquè disc de la banda, "Descontrol MParental", el més profund i personal; parla del caos que viu la família amb l'arribada dels fills, de l'alegria de celebrar la nova vida, dels cangurs i els festivals familiars, i també d'acceptar l'esgotament, la ràbia o el dol perinatal com una oportunitat per créixer. Sentirem també les lliçons del coronavirus amb la pedagoga Eva Bach i felicitarem els companys de l'"InfoK" pel Premi Nacional de Comunicació.

    Aquest diumenge el Jan i el Rikki, dels Xiula, toquen en directe a "L'ofici d'educar". El seu vídeo "Mirada estràbica" s'ha fet viral i ja s'ha convertit en una eina pedagògica a les escoles per parlar de la diversitat; un tema que neix de l'experiència personal del Rikki i que commou, en un cant d'amor a la seva filla Lluna. La cançó forma part d'un esplèndid cinquè disc de la banda, "Descontrol MParental", el més profund i personal; parla del caos que viu la família amb l'arribada dels fills, de l'alegria de celebrar la nova vida, dels cangurs i els festivals familiars, i també d'acceptar l'esgotament, la ràbia o el dol perinatal com una oportunitat per créixer. Sentirem també les lliçons del coronavirus amb la pedagoga Eva Bach i felicitarem els companys de l'"InfoK" pel Premi Nacional de Comunicació.

  • "InfoK", el dret a la informació dels més petits, Premi Nacional de Comunicació
    Escolta àudio

    "InfoK", el dret a la informació dels més petits, Premi Nacional de Comunicació

    "A l'ofici d'educar" obrim una finestra als companys de l'"InfoK" una vegada al mes, i ara amb més raó perquè acaben de rebre el Premi Nacional de Comunicació de Televisió per la seva tasca essencial durant el confinament. La Núria Vilanova, editora i presentadora d'aquest informatiu per a nens, ens explica com durant el pic de la pandèmia els nens i els joves es van bolcar a col·laborar en el programa, i reconeix tot el que van aprendre d'ells. Un dels lemes de l'"InfoK" és que els nens tenen dret a estar informats i a opinar sobre les coses que passen. La Núria Vilanova ens destaca dos programes que podeu recuperar: un sobre virus i vacunes, i un altre sobre el dia dels drets dels infants, i a no ser discriminats pel color de la pell. L'enhorabona a l'"InfoK"!

    "A l'ofici d'educar" obrim una finestra als companys de l'"InfoK" una vegada al mes, i ara amb més raó perquè acaben de rebre el Premi Nacional de Comunicació de Televisió per la seva tasca essencial durant el confinament. La Núria Vilanova, editora i presentadora d'aquest informatiu per a nens, ens explica com durant el pic de la pandèmia els nens i els joves es van bolcar a col·laborar en el programa, i reconeix tot el que van aprendre d'ells. Un dels lemes de l'"InfoK" és que els nens tenen dret a estar informats i a opinar sobre les coses que passen. La Núria Vilanova ens destaca dos programes que podeu recuperar: un sobre virus i vacunes, i un altre sobre el dia dels drets dels infants, i a no ser discriminats pel color de la pell. L'enhorabona a l'"InfoK"!

  • Lliçons del coronavirus: com mantenir la motivació en pandèmia?
    Escolta àudio

    Lliçons del coronavirus: com mantenir la motivació en pandèmia?

    A l'ofici d'educar, la pedagoga Eva Bach ens aporta reflexions sobre els aprenentatges amb el coronavirus. En aquesta ocasió ens parla de com recompondre el circuit de la recompensa que la pandèmia ens ha tirat per terra. El circuit de la recompensa s'origina al nostre cervell, i després hi intervenen la voluntat i la consciència, i són el conjunt de regals que desitgem, planifiquem i ens donem, en el camí a les nostres tasques o quan les hem assolit; perquè la funció que fa aquest circuit és de motivació. Però la pandèmia ha prohibit algunes d'aquestes activitats: trobades, escapades, sortides, viatges, i l'Eva Bach ens proposa que en busquem d'alternatives, que haurien de ser creatives i transgressores.

    A l'ofici d'educar, la pedagoga Eva Bach ens aporta reflexions sobre els aprenentatges amb el coronavirus. En aquesta ocasió ens parla de com recompondre el circuit de la recompensa que la pandèmia ens ha tirat per terra. El circuit de la recompensa s'origina al nostre cervell, i després hi intervenen la voluntat i la consciència, i són el conjunt de regals que desitgem, planifiquem i ens donem, en el camí a les nostres tasques o quan les hem assolit; perquè la funció que fa aquest circuit és de motivació. Però la pandèmia ha prohibit algunes d'aquestes activitats: trobades, escapades, sortides, viatges, i l'Eva Bach ens proposa que en busquem d'alternatives, que haurien de ser creatives i transgressores.

  • "Si desatenem la salut emocional dels mestres estem perduts, cuidem-los!"
    Escolta àudio

    "Si desatenem la salut emocional dels mestres estem perduts, cuidem-los!"

    A "L'ofici d'educar" fa 15 dies, mestres de primària i secundària van fer balanç del curs, i hem buscat resposta a les seves demandes. La Covid ha posat a prova el sistema educatiu, i ha demostrat que l'escola i els mestres són essencials, però que el sistema educatiu és revisable: calen més recursos, i millorar la comunicació escola-administració, el mecanisme de substitucions i, sobretot, l'acompanyament emocional als mestres, perquè puguin seguir sostenint el dia a dia a l'aula. En parlem amb la psicòloga Milos Salgueda; amb Josep Gonzàlez-Cambray, director general de Centres Públics i president del Consorci d'Educació Barcelona; amb Bet Madera, cap de formació de l'Associació de Mestres Rosa Sensat, i Lídia Casanovas, sòcia i educadora de la cooperativa Fil a l'Agulla. Sentirem també el retrat humorístic dels mestres en pandèmia d'Oriol Dalmau, i acabarem amb una nova edició del concurs dels "Llibres per somiar" amb Jaume Centelles.

    A "L'ofici d'educar" fa 15 dies, mestres de primària i secundària van fer balanç del curs, i hem buscat resposta a les seves demandes. La Covid ha posat a prova el sistema educatiu, i ha demostrat que l'escola i els mestres són essencials, però que el sistema educatiu és revisable: calen més recursos, i millorar la comunicació escola-administració, el mecanisme de substitucions i, sobretot, l'acompanyament emocional als mestres, perquè puguin seguir sostenint el dia a dia a l'aula. En parlem amb la psicòloga Milos Salgueda; amb Josep Gonzàlez-Cambray, director general de Centres Públics i president del Consorci d'Educació Barcelona; amb Bet Madera, cap de formació de l'Associació de Mestres Rosa Sensat, i Lídia Casanovas, sòcia i educadora de la cooperativa Fil a l'Agulla. Sentirem també el retrat humorístic dels mestres en pandèmia d'Oriol Dalmau, i acabarem amb una nova edició del concurs dels "Llibres per somiar" amb Jaume Centelles.

  • Escola en pandèmia, una bassa d'oli, eh?
    Escolta àudio

    Escola en pandèmia, una bassa d'oli, eh?

    L'humorista Oriol Dalmau ens fa a "L'ofici d'educar" un retrat delirant d'un mestre de primària, dels seus alumnes i del dia a dia vertiginós de l'escola en pandèmia: mascareta, ventilació, distància social, i s'ha de reconèixer que s'estan adaptant de meravella, ja ho sentireu! Atenció perquè tot és en un rigorós directe des de la zona zero, l'aula, i fins i tot podreu sentir en viu com se li fa una PCR en directe al mestre. No té pèrdua!

    L'humorista Oriol Dalmau ens fa a "L'ofici d'educar" un retrat delirant d'un mestre de primària, dels seus alumnes i del dia a dia vertiginós de l'escola en pandèmia: mascareta, ventilació, distància social, i s'ha de reconèixer que s'estan adaptant de meravella, ja ho sentireu! Atenció perquè tot és en un rigorós directe des de la zona zero, l'aula, i fins i tot podreu sentir en viu com se li fa una PCR en directe al mestre. No té pèrdua!

  • "Playlist: Rebels i revolucionaris de la música", de James Rhodes
    Escolta àudio

    "Playlist: Rebels i revolucionaris de la música", de James Rhodes

    Avui celebrem el 150è aniversari dels "Llibres per somiar" de "L'ofici d'educar", 150 espais amb el nostre estimat Jaume Centelles, especialista en literatura infantil i juvenil, i autor de la pàgina "Invitació a la lectura". I ho celebrem amb ell llibre "Playlist: Rebels i revolucionaris de la música", del pianista James Rhodes, que ens convida a compartir la seva alegria i la seva passió per la música salvadora, un llibre ideal per als adolescents. El llibre se centra en les obres mestres de set grans compositors: Bach, Mozart, Beethoven, Chopin, Shubert, Rakhmàninov i Ravel, i ens explica la seva vida, dues obres de cadascun, i moltes anècdotes de cadascun per apropar la seva vida als més joves. I d'aquí neix la proposta del concurs dels "Llibres per somiar": quina cançó us agradaria sentir en el proper programa del dia 20 de desembre? Respostes a loficideducar@ccma.cat. Teniu temps fins diumenge i podeu guanyar un exemplar del llibre "Playlist: Rebels i revolucionaris de la música". I ja tenim guanyador de la setmana passada: Sara Pena, l'enhorabona!

    Avui celebrem el 150è aniversari dels "Llibres per somiar" de "L'ofici d'educar", 150 espais amb el nostre estimat Jaume Centelles, especialista en literatura infantil i juvenil, i autor de la pàgina "Invitació a la lectura". I ho celebrem amb ell llibre "Playlist: Rebels i revolucionaris de la música", del pianista James Rhodes, que ens convida a compartir la seva alegria i la seva passió per la música salvadora, un llibre ideal per als adolescents. El llibre se centra en les obres mestres de set grans compositors: Bach, Mozart, Beethoven, Chopin, Shubert, Rakhmàninov i Ravel, i ens explica la seva vida, dues obres de cadascun, i moltes anècdotes de cadascun per apropar la seva vida als més joves. I d'aquí neix la proposta del concurs dels "Llibres per somiar": quina cançó us agradaria sentir en el proper programa del dia 20 de desembre? Respostes a loficideducar@ccma.cat. Teniu temps fins diumenge i podeu guanyar un exemplar del llibre "Playlist: Rebels i revolucionaris de la música". I ja tenim guanyador de la setmana passada: Sara Pena, l'enhorabona!

  • Marina Garcés: "Educar pot matar, però també salva vides"
    Escolta àudio

    Marina Garcés: "Educar pot matar, però també salva vides"

    Filosofia i educació en temps de Covid a "L'ofici d'educar", amb la Marina Garcés. Doctora en Filosofia, compromesa amb els moviments socials i la docència, entén la filosofia com un art que neix al carrer, i acaba de rebre el Premi Marta Mata de Pedagogia. Marina Garcés ens presenta "Escola d'aprenents": viure la vida amb actitud d'aprenents, i entendre l'educació com una activitat emancipadora i recíproca entre iguals: "No facis com jo, fes-ho amb mi!" I ens convida a repensar el món Covid: aprenentatges en pandèmia; el poder de l'educació i de la tecnologia per incloure o excloure; l'essencialitat durant la crisi, de la cultura, l'escola i els mestres; la importància d'educar infants i joves perquè no tinguin por de pensar per ells mateixos, i la força dels moviments juvenils. Sentirem també les lliçons de la pandèmia amb la pedagoga Eva Bach i la carta d'un mestre de música amoïnat, Martí Marín Perpinyà, director de l'Escola de Música Aula de So de Sant Cugat del Vallès, que reivindica el valor de l'educació musical.

    Filosofia i educació en temps de Covid a "L'ofici d'educar", amb la Marina Garcés. Doctora en Filosofia, compromesa amb els moviments socials i la docència, entén la filosofia com un art que neix al carrer, i acaba de rebre el Premi Marta Mata de Pedagogia. Marina Garcés ens presenta "Escola d'aprenents": viure la vida amb actitud d'aprenents, i entendre l'educació com una activitat emancipadora i recíproca entre iguals: "No facis com jo, fes-ho amb mi!" I ens convida a repensar el món Covid: aprenentatges en pandèmia; el poder de l'educació i de la tecnologia per incloure o excloure; l'essencialitat durant la crisi, de la cultura, l'escola i els mestres; la importància d'educar infants i joves perquè no tinguin por de pensar per ells mateixos, i la força dels moviments juvenils. Sentirem també les lliçons de la pandèmia amb la pedagoga Eva Bach i la carta d'un mestre de música amoïnat, Martí Marín Perpinyà, director de l'Escola de Música Aula de So de Sant Cugat del Vallès, que reivindica el valor de l'educació musical.

  • Lliçons del coronavirus: redescobrir el valor dels mestres i de l'escola
    Escolta àudio

    Lliçons del coronavirus: redescobrir el valor dels mestres i de l'escola

    A "L'ofici d'educar", la pedagoga Eva Bach ens explica que amb la seva companya Montse Jiménez, dins el projecte "Comunicació educativa amb cor", van enquestar mig miler d'adolescents durant el confinament. Els van demanar què dirien als mestres, i els joves van dir, entre altres coses, que es cuidessin molt, que els aprecien i que els trobaven a faltar, que no es passessin amb els deures perquè els calia reflexionar i atendre altres facetes de les seves vides, i volien tornar a l'escola, perquè no volien ni sentir a parlar d'un nou confinament. La pandèmia i el confinament han posat al descobert mancances del sistema educatiu, però també han posat en valor la qualitat humana i professional de la gran majoria de mestres, essencials ara i sempre.

    A "L'ofici d'educar", la pedagoga Eva Bach ens explica que amb la seva companya Montse Jiménez, dins el projecte "Comunicació educativa amb cor", van enquestar mig miler d'adolescents durant el confinament. Els van demanar què dirien als mestres, i els joves van dir, entre altres coses, que es cuidessin molt, que els aprecien i que els trobaven a faltar, que no es passessin amb els deures perquè els calia reflexionar i atendre altres facetes de les seves vides, i volien tornar a l'escola, perquè no volien ni sentir a parlar d'un nou confinament. La pandèmia i el confinament han posat al descobert mancances del sistema educatiu, però també han posat en valor la qualitat humana i professional de la gran majoria de mestres, essencials ara i sempre.

  • "Els mestres s'hi estan deixant la pell per mantenir les escoles obertes"
    Escolta àudio

    "Els mestres s'hi estan deixant la pell per mantenir les escoles obertes"

    Els mestres no havien tingut mai un focus mediàtic tan gran com durant la pandèmia, i noten que viuen el dia a dia a l'ull de l'huracà; estan esgotats, però contents, perquè han fet possible el que semblava impossible: mantenir les escoles obertes. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Natàlia Pomareda, professora d'Educació Física de l'Institut de Bellvitge; Núria Mora, directora i mestra de l'Institut Escola Catalunya de Sant Cugat del Vallès; Marta Butjosa, professora de l'Institut de Montmeló, i Francesc Martín, mestre i director de l'Escola Sant Jordi de Vilanova i la Geltrú. I sentirem el testimoni d'Anna Panisello, directora del Col·legi Sant Llàtzer de Tortosa; Mercè Viladrich, directora de l'Institut Manuel de Pedrolo de Tàrrega; Raquel Foix, mestra de l'Institut Escola El Til·ler de Barcelona; Rosana Martín, cap d'estudis de l'Escola Pau Casals de Rubí, i Dolors Montjé, mestra d'infantil de l'Escola Verdaguer de Sils. I sentirem una nova edició del concurs dels llibres per somiar, amb Jaume Centelles.

    Els mestres no havien tingut mai un focus mediàtic tan gran com durant la pandèmia, i noten que viuen el dia a dia a l'ull de l'huracà; estan esgotats, però contents, perquè han fet possible el que semblava impossible: mantenir les escoles obertes. En parlem a "L'ofici d'educar" amb Natàlia Pomareda, professora d'Educació Física de l'Institut de Bellvitge; Núria Mora, directora i mestra de l'Institut Escola Catalunya de Sant Cugat del Vallès; Marta Butjosa, professora de l'Institut de Montmeló, i Francesc Martín, mestre i director de l'Escola Sant Jordi de Vilanova i la Geltrú. I sentirem el testimoni d'Anna Panisello, directora del Col·legi Sant Llàtzer de Tortosa; Mercè Viladrich, directora de l'Institut Manuel de Pedrolo de Tàrrega; Raquel Foix, mestra de l'Institut Escola El Til·ler de Barcelona; Rosana Martín, cap d'estudis de l'Escola Pau Casals de Rubí, i Dolors Montjé, mestra d'infantil de l'Escola Verdaguer de Sils. I sentirem una nova edició del concurs dels llibres per somiar, amb Jaume Centelles.

  • "Un final inesperat", de Jérôme Camil
    Escolta àudio

    "Un final inesperat", de Jérôme Camil

    A "L'ofici d'educar", Jaume Centelles ens presenta "Un final inesperat", de Jérôme Camil, una història divertida que parla de llops, ovelles i altres personatges dels contes infantils. El llop n'està tip, de ser sempre el dolent i fer por, i proposa als seus companys de conte fer un canvi de rols, i no farem un "spoiler". Un llibre publicat per Tramuntana per a infants a partir de 4 anys. I la proposta del concurs dels llibres per somiar és que ens parleu de quines són les vostres pors: petites o grans. Respostes a loficideducar@ccma.cat abans de diumenge, i entrareu al sorteig del llibre "Un final inesperat". I donem l'enhorabona al guanyador del l'últim concurs Like Blau, de la Gemma Pasqual: Pere López.

    A "L'ofici d'educar", Jaume Centelles ens presenta "Un final inesperat", de Jérôme Camil, una història divertida que parla de llops, ovelles i altres personatges dels contes infantils. El llop n'està tip, de ser sempre el dolent i fer por, i proposa als seus companys de conte fer un canvi de rols, i no farem un "spoiler". Un llibre publicat per Tramuntana per a infants a partir de 4 anys. I la proposta del concurs dels llibres per somiar és que ens parleu de quines són les vostres pors: petites o grans. Respostes a loficideducar@ccma.cat abans de diumenge, i entrareu al sorteig del llibre "Un final inesperat". I donem l'enhorabona al guanyador del l'últim concurs Like Blau, de la Gemma Pasqual: Pere López.

  • La pandèmia dona una empenta per fer l'escola a l'aire lliure
    Escolta àudio

    La pandèmia dona una empenta per fer l'escola a l'aire lliure

    La Covid ha motivat cada vegada més centres educatius a fer una aposta per l'aire lliure, una tradició que arrenca de l'Escola del Bosc de la pedagoga Rosa Sensat i que ofereix un espai més segur per educar en temps de coronavirus, però també una oportunitat per experimentar els beneficis de la natura i l'arrelament al territori. Tot i això, són molts els docents que no veuen clar sortir a fora a fer classes, i una bona part dels patis són encara grisos i poc naturalitzats. De les oportunitats de la natura per fer-hi l'escola en parlem a "L'ofici d'educar" amb Corina Basnou, doctora en Biologia i investigadora del CREAF; Clara Barba, psicòloga, educadora i coordinadora de l'Escola del Bosc d'Espinelves; Carme Cols, mestra jubilada i creadora amb Pitu Fernández d'El Nou Safareig, i Sandra Morales, mestra i directora de l'Escola Xiprers, de Vallvidrera. I sentirem també Heike Freire, referent de la pedagogia verda; Pere Ramon Aguiló, professor de llengua i de literatura a l'Institut Josep Lluís Sert de Castelldefels, i l'humorista Oriol Dalmau, que ho ventilarà tot. I acabarem amb les històries de la natura de Cristina Gutierrez de la Granja, i les novetats del diari de l'educació amb Víctor Saura.

    La Covid ha motivat cada vegada més centres educatius a fer una aposta per l'aire lliure, una tradició que arrenca de l'Escola del Bosc de la pedagoga Rosa Sensat i que ofereix un espai més segur per educar en temps de coronavirus, però també una oportunitat per experimentar els beneficis de la natura i l'arrelament al territori. Tot i això, són molts els docents que no veuen clar sortir a fora a fer classes, i una bona part dels patis són encara grisos i poc naturalitzats. De les oportunitats de la natura per fer-hi l'escola en parlem a "L'ofici d'educar" amb Corina Basnou, doctora en Biologia i investigadora del CREAF; Clara Barba, psicòloga, educadora i coordinadora de l'Escola del Bosc d'Espinelves; Carme Cols, mestra jubilada i creadora amb Pitu Fernández d'El Nou Safareig, i Sandra Morales, mestra i directora de l'Escola Xiprers, de Vallvidrera. I sentirem també Heike Freire, referent de la pedagogia verda; Pere Ramon Aguiló, professor de llengua i de literatura a l'Institut Josep Lluís Sert de Castelldefels, i l'humorista Oriol Dalmau, que ho ventilarà tot. I acabarem amb les històries de la natura de Cristina Gutierrez de la Granja, i les novetats del diari de l'educació amb Víctor Saura.

  • El diari de l'educació: artistes que pinten l'ànima de l'escola
    Escolta àudio

    El diari de l'educació: artistes que pinten l'ànima de l'escola

    A "L'ofici d'educar", una vegada al mes descobrim les novetats del diari de l'educació https://diarieducacio.cat/ El Víctor Saura ens destaca dos temes del diari de l'educació dels últims dies: les extraescolars i l'educació 360, no reglada, que estan en una situació molt complicada, patint molt a causa de les restriccions. I en destaca també un reportatge que ha passat una mica desapercebut i no ens l'hem de perdre, sobre dos dels artistes i il·lustradors que més escoles han pintat: Joan Turú i Valentí Gubianas, que ens parlen de la intensitat amb què pinten les escoles i tot el pensament pedagògic que hi ha al darrere, i que busquen la complicitat dels nens i la implicació dels centres

    A "L'ofici d'educar", una vegada al mes descobrim les novetats del diari de l'educació https://diarieducacio.cat/ El Víctor Saura ens destaca dos temes del diari de l'educació dels últims dies: les extraescolars i l'educació 360, no reglada, que estan en una situació molt complicada, patint molt a causa de les restriccions. I en destaca també un reportatge que ha passat una mica desapercebut i no ens l'hem de perdre, sobre dos dels artistes i il·lustradors que més escoles han pintat: Joan Turú i Valentí Gubianas, que ens parlen de la intensitat amb què pinten les escoles i tot el pensament pedagògic que hi ha al darrere, i que busquen la complicitat dels nens i la implicació dels centres

Anar al contingut