TOTS ELS ÀUDIOS

  • Dia 13: Dakar, je t'aime
    Escolta àudio

    Dia 13: Dakar, je t'aime

    Han estat més de 15 dies durs. I es diu, perquè no passa res. Però això no vol dir que no vulgui passar-los. La prova del motor més dura del món ho és per a tothom, també per als periodistes, que paradoxalment som uns privilegiats per poder viure un esdeveniment d'aquesta magnitud. Els guanyadors de l'edició 2022 encara paeixen els seus trofeus, que la prova ja és història. No vull que arribi ja l'edició 2023, però vull que arribi. Podcast 14.

    Han estat més de 15 dies durs. I es diu, perquè no passa res. Però això no vol dir que no vulgui passar-los. La prova del motor més dura del món ho és per a tothom, també per als periodistes, que paradoxalment som uns privilegiats per poder viure un esdeveniment d'aquesta magnitud. Els guanyadors de l'edició 2022 encara paeixen els seus trofeus, que la prova ja és història. No vull que arribi ja l'edició 2023, però vull que arribi. Podcast 14.

  • Dia 12: El fetge és l'òrgan mestre del Dakar
    Escolta àudio

    Dia 12: El fetge és l'òrgan mestre del Dakar

    El Jordi Zaragoza és el fisioterapeuta i osteòpata de l'equip oficial de motos Yamaha al Dakar. Té cura dels pilots Adrien van Beveren, Andrew Short i Ross Branch. Una feina que va més enllà de ressituar els ossos d'un pilot que cada dia castiga el seu cos amb centenars de quilòmetres en tensió. Aquest especialista de Torreblanca, el poble de Joan Barreda, és font de saviesa.

    El Jordi Zaragoza és el fisioterapeuta i osteòpata de l'equip oficial de motos Yamaha al Dakar. Té cura dels pilots Adrien van Beveren, Andrew Short i Ross Branch. Una feina que va més enllà de ressituar els ossos d'un pilot que cada dia castiga el seu cos amb centenars de quilòmetres en tensió. Aquest especialista de Torreblanca, el poble de Joan Barreda, és font de saviesa.

  • Dia 11: Entre WRC i el Dakar, triem el sector agrícola
    Escolta àudio

    Dia 11: Entre WRC i el Dakar, triem el sector agrícola

    Gabi Moiset ha fet de pilot de ral·lis, de copilot de raids... Si jo fes el Dakar del 2023, potser li demanaria que ocupés el seient de la dreta. Però no pot. Actualment, és director d'equip del projecte Astara al Dakar 2022, un dels vehicles que ja estan utilitzant carburants sostenibles en un 70%. Moiset és un apassionat de la psicologia aplicada al motorsport.

    Gabi Moiset ha fet de pilot de ral·lis, de copilot de raids... Si jo fes el Dakar del 2023, potser li demanaria que ocupés el seient de la dreta. Però no pot. Actualment, és director d'equip del projecte Astara al Dakar 2022, un dels vehicles que ja estan utilitzant carburants sostenibles en un 70%. Moiset és un apassionat de la psicologia aplicada al motorsport.

  • Dia 10: Un copilot ha d'estar preparat perquè li diguin fill de puta
    Escolta àudio

    Dia 10: Un copilot ha d'estar preparat perquè li diguin fill de puta

    Escolta la conversa que he tingut, a Wadi ad-Dawasir, amb Òscar Lanza i Gerard Farrés, que han obert una via perquè pilots de motos amb poques o nul·les possibilitats de seguir, trobin una sortida professional passant-se als cotxes. Perquè són pilots molt bons que no es mereixen haver de deixar el motor per guanyar-se la vida. Podcast 11 del Dakar 2022 a Catalunya Ràdio.

    Escolta la conversa que he tingut, a Wadi ad-Dawasir, amb Òscar Lanza i Gerard Farrés, que han obert una via perquè pilots de motos amb poques o nul·les possibilitats de seguir, trobin una sortida professional passant-se als cotxes. Perquè són pilots molt bons que no es mereixen haver de deixar el motor per guanyar-se la vida. Podcast 11 del Dakar 2022 a Catalunya Ràdio.

  • Dia 9: Els purins poden salvar el motorsport
    Escolta àudio

    Dia 9: Els purins poden salvar el motorsport

    Biocombustibles, electricitat, hidrogen... Quina és la millor solució en la competició del motor perquè esdevingui sostenible? El ral·li Dakar és un bon banc de proves. Múltiples fórmules s'han posat en marxa. Però, quan arribaran? El Dakar vol una edició del 2030 sostenible. Dani Oliveras, Isidre Esteve i Óscar Fuertes són els protagonistes del podcast 10.

    Biocombustibles, electricitat, hidrogen... Quina és la millor solució en la competició del motor perquè esdevingui sostenible? El ral·li Dakar és un bon banc de proves. Múltiples fórmules s'han posat en marxa. Però, quan arribaran? El Dakar vol una edició del 2030 sostenible. Dani Oliveras, Isidre Esteve i Óscar Fuertes són els protagonistes del podcast 10.

  • Dia 8: Al-Attiyah només va a Barcelona a veure el Barça
    Escolta àudio

    Dia 8: Al-Attiyah només va a Barcelona a veure el Barça

    El Jordi Codina és la mà dreta del príncep qatarià Nasser al-Attiyah. L'acompanya al Dakar i l'assisteix en tot el que necessita. També té cura de la finca que el tricampió del Dakar té entre les comarques de l'Anoia i el Bages, el "Nasser Racing Camp". Podcast 9 del Dakar 2022.

    El Jordi Codina és la mà dreta del príncep qatarià Nasser al-Attiyah. L'acompanya al Dakar i l'assisteix en tot el que necessita. També té cura de la finca que el tricampió del Dakar té entre les comarques de l'Anoia i el Bages, el "Nasser Racing Camp". Podcast 9 del Dakar 2022.

  • Dia 7: El dia que el Dakar va agenollar-se
    Escolta àudio

    Dia 7: El dia que el Dakar va agenollar-se

    Hi ha amenaça de suspensió del tercer Dakar a l'Aràbia Saudita. Què passarà no ho sabem, però si hagués d'apostar seria que el Dakar s'acabarà com estava previst el dia 14 de gener a Jeddah. El que vull avui és recordar-te aquell 4 de gener del 2008. El dia que el Dakar, amb tot a punt per començar, va haver de posar el fre de mà i recular, a Lisboa. Aleshores, el director era Étienne Lavigne. El sentiràs a ell i altres protagonistes. També els nostres, perquè Catalunya Ràdio hi va ser. Podcast 8 de la 44a edició. Foto Quim Salvador.

    Hi ha amenaça de suspensió del tercer Dakar a l'Aràbia Saudita. Què passarà no ho sabem, però si hagués d'apostar seria que el Dakar s'acabarà com estava previst el dia 14 de gener a Jeddah. El que vull avui és recordar-te aquell 4 de gener del 2008. El dia que el Dakar, amb tot a punt per començar, va haver de posar el fre de mà i recular, a Lisboa. Aleshores, el director era Étienne Lavigne. El sentiràs a ell i altres protagonistes. També els nostres, perquè Catalunya Ràdio hi va ser. Podcast 8 de la 44a edició. Foto Quim Salvador.

  • Dia 6: Diccionari del llibre de ruta amb Xavier Colomé
    Escolta àudio

    Dia 6: Diccionari del llibre de ruta amb Xavier Colomé

    El Xavier Colomé té un munt d'experiència al Dakar. Ha treballat d'una banda i de l'altra, amb equips i amb l'organització, i en diverses facetes. Actualment treballa per a l'organització en el disseny dels llibres de ruta. Ha fet el de la categoria de Clàssics tot sencer i també ha completat 4 etapes del "road book" de les categories absolutes d'aquesta edició. Els llibre de ruta és font de controvèrsies, però nosaltres el que volem és repassar aquest llenguatge que té tan particular. Podcast 7 del Dakar 2022 a Catalunya Ràdio

    El Xavier Colomé té un munt d'experiència al Dakar. Ha treballat d'una banda i de l'altra, amb equips i amb l'organització, i en diverses facetes. Actualment treballa per a l'organització en el disseny dels llibres de ruta. Ha fet el de la categoria de Clàssics tot sencer i també ha completat 4 etapes del "road book" de les categories absolutes d'aquesta edició. Els llibre de ruta és font de controvèrsies, però nosaltres el que volem és repassar aquest llenguatge que té tan particular. Podcast 7 del Dakar 2022 a Catalunya Ràdio

  • Dia 5: Jordi Duran o l'art de domar 14 nacionalitats
    Escolta àudio

    Dia 5: Jordi Duran o l'art de domar 14 nacionalitats

    Un fortíssim accident al Dakar el va fer baixar de la moto al 2005. La vida el va portar a Alemanya i a Overdrive, empresa que gestiona els Toyota Hilux dels clients de la marca al ral·li, i s'hi ha involucrat tant que ha esdevingut el director de l'equip. Lidera una estructura d'11 vehicles i 80 persones, "que són 80 problemes".

    Un fortíssim accident al Dakar el va fer baixar de la moto al 2005. La vida el va portar a Alemanya i a Overdrive, empresa que gestiona els Toyota Hilux dels clients de la marca al ral·li, i s'hi ha involucrat tant que ha esdevingut el director de l'equip. Lidera una estructura d'11 vehicles i 80 persones, "que són 80 problemes".

  • Dia 4: Oriol Vidal, al·lucinacions i hipotèrmia per a no res
    Escolta àudio

    Dia 4: Oriol Vidal, al·lucinacions i hipotèrmia per a no res

    L'Oriol Vidal, copilot del saudita Saleh al-Saif, volia guanyar el Dakar en un side by side T3. L'Oriol havia superat 15 dies abans de viatjar una pneumònia derivada de la covid. L'aventura 2022 els ha durat una etapa. Una aventura dakariana espectacular, que podria haver acabat bé. Però no, i no per culpa dels dos ocupants del vehicle... Escolta el Podcast 5 del Dakar 2022 a Catalunya Ràdio.

    L'Oriol Vidal, copilot del saudita Saleh al-Saif, volia guanyar el Dakar en un side by side T3. L'Oriol havia superat 15 dies abans de viatjar una pneumònia derivada de la covid. L'aventura 2022 els ha durat una etapa. Una aventura dakariana espectacular, que podria haver acabat bé. Però no, i no per culpa dels dos ocupants del vehicle... Escolta el Podcast 5 del Dakar 2022 a Catalunya Ràdio.

  • Dia 3: Albert Martín, és normal que et faci mal el turmell
    Escolta àudio

    Dia 3: Albert Martín, és normal que et faci mal el turmell

    L'Albert Martín debuta al Dakar, en la categoria Original by Motul, en moto i sense assistència. Un mes abans de viatjar a Aràbia, es va trencar un turmell competint. Ara pilota amb el cul fora del seient de la seva Husqvarna durant desenes de quilòmetres pels deserts saudites. El Dakar autèntic és aquest?

    L'Albert Martín debuta al Dakar, en la categoria Original by Motul, en moto i sense assistència. Un mes abans de viatjar a Aràbia, es va trencar un turmell competint. Ara pilota amb el cul fora del seient de la seva Husqvarna durant desenes de quilòmetres pels deserts saudites. El Dakar autèntic és aquest?

  • Dia 2: Àlex Feliu o el monstre del Dakar
    Escolta àudio

    Dia 2: Àlex Feliu o el monstre del Dakar

    "Sóc un addicte; jo canvio torns de treball per poder veure els programes del Dakar." Àlex Feliu ho ha intentat durant molts anys, i quan ho aconsegueix, a més a més, li toca obrir pista el dia que debuta, a l'etapa pròleg. Feliu ens explica la seva experiència com a dakarià, amb un ATV (que no és ben bé un quad), "que és el pitjor vehicle".

    "Sóc un addicte; jo canvio torns de treball per poder veure els programes del Dakar." Àlex Feliu ho ha intentat durant molts anys, i quan ho aconsegueix, a més a més, li toca obrir pista el dia que debuta, a l'etapa pròleg. Feliu ens explica la seva experiència com a dakarià, amb un ATV (que no és ben bé un quad), "que és el pitjor vehicle".

  • Dia 1: Marc Coma, el comodí de KTM al Dakar
    Escolta àudio

    Dia 1: Marc Coma, el comodí de KTM al Dakar

    Després de guanyar 18 edicions seguides del Dakar, Honda va trencar al 2020 la ratxa triomfant de KTM. La marca austríaca ha reclamat a l'Aràbia Saudita la presència d'un dels seus millors esportistes de sempre, Marc Coma, perquè els ajudi a recuperar el trofeu del tuareg. Podcast número 2.

    Després de guanyar 18 edicions seguides del Dakar, Honda va trencar al 2020 la ratxa triomfant de KTM. La marca austríaca ha reclamat a l'Aràbia Saudita la presència d'un dels seus millors esportistes de sempre, Marc Coma, perquè els ajudi a recuperar el trofeu del tuareg. Podcast número 2.

  • Dia 0: Un préstec entre rics i altres contes
    Escolta àudio

    Dia 0: Un préstec entre rics i altres contes

    El príncep saudita Nasser al Attiyah cedeix un Toyota Hilux guanyador del Dakar 2019 a un altre participant, al qual se li ha cremat el seu buggy. Mentrestant, l'equip català de noies ha de canviar de cotxe per no haver d'abandonar. Per un costat hi ha problemes tècnics i per l'altre la covid. A les portes de la competició, aquí tens el Podcast 1 del Dakar 2022 de Catalunya Ràdio.

    El príncep saudita Nasser al Attiyah cedeix un Toyota Hilux guanyador del Dakar 2019 a un altre participant, al qual se li ha cremat el seu buggy. Mentrestant, l'equip català de noies ha de canviar de cotxe per no haver d'abandonar. Per un costat hi ha problemes tècnics i per l'altre la covid. A les portes de la competició, aquí tens el Podcast 1 del Dakar 2022 de Catalunya Ràdio.

Anar al contingut