TOTS ELS ÀUDIOS

  • ANTONIO VIVALDI (III)
    Escolta àudio

    ANTONIO VIVALDI (III)

    Aquesta setmana us proposem de ser a la Venècia del barroc amb algú que la coneixia molt bé perquè hi va néixer. Era fill d'un violinista de l'orquestra de Sant Marc, i hi va fer música durant gairebé tota la seva vida. El compositor d'aquesta setmana és Antonio Vivaldi i us oferirem algun dels seus concerts en versions fantàstiques des de Brüggen o Harnoncourt fins a Carmignola o Bernardini. Agafem la góndola i la primera parada la fem a l'Ospedalle della Pietà. Allà ens espera Vivaldi per guiar-nos fins divendres.

  • ANTONIO VIVALDI (II)
    Escolta àudio

    ANTONIO VIVALDI (II)

    Aquesta setmana us proposem de ser a la Venècia del barroc amb algú que la coneixia molt bé perquè hi va néixer. Era fill d'un violinista de l'orquestra de Sant Marc, i hi va fer música durant gairebé tota la seva vida. El compositor d'aquesta setmana és Antonio Vivaldi i us oferirem algun dels seus concerts en versions fantàstiques des de Brüggen o Harnoncourt fins a Carmignola o Bernardini. Agafem la góndola i la primera parada la fem a l'Ospedalle della Pietà. Allà ens espera Vivaldi per guiar-nos fins divendres.

  • ANTONIO VIVALDI (I)
    Escolta àudio

    ANTONIO VIVALDI (I)

    Aquesta setmana us proposem de ser a la Venècia del barroc amb algú que la coneixia molt bé perquè hi va néixer. Era fill d'un violinista de l'orquestra de Sant Marc, i hi va fer música durant pràcticament tota la seva vida. El compositor d'aquesta setmana és Antonio Vivaldi i us oferirem algun dels seus concerts en versions fantàstiques des de Brüggen o Harnoncourt fins a Carmignola o Bernardini. Agafem la góndola i la primera parada la fem a l'Ospedalle della Pietà. Allà ens espera Vivaldi per guiar-nos fins divendres.

  • CHARLES HUBERT PARRY (V)
    Escolta àudio

    CHARLES HUBERT PARRY (V)

    Charles Hubert Parry, nascut el 1948, és el compositor anglès que, amb Stanford, va iniciar el renaixement de la música anglesa després d'haver estat intensament i sorprenentment adormida des de la mort de Purcell a finals del segle XVII. Parry, com a arquitecte d'aquella reconstrucció, sabia que no podia mirar endins perquè no hi havia referents i que havia de mirar enfora. S'hi va trobar Mendelssohn, Schumann, Brahms... i va quedar dins de la seva òrbita. A mesura que s'atansava el segle XX, no va voler saber res dels nous corrents, alhora que va saber trobar el so i el ritme genuïnament anglesos. Parry, un home de moral estricta, conviccions fortes, cultura immensa, agnòstic i ple de carisma, és poc o mal conegut i per això durant tots aquests dies us convidem a conèixer-lo sentint les seves cinc esplèndides simfonies i una obra per a cor commovedora, les "Cançons de comiat", que va compondre al final de la vida. Parry va morir el 1918, a les acaballes de la Primera Guerra Mundial.

  • CHARLES HUBERT PARRY (IV)
    Escolta àudio

    CHARLES HUBERT PARRY (IV)

    Charles Hubert Parry, nascut el 1948, és el compositor anglès que, amb Stanford, va iniciar el renaixement de la música anglesa després d'haver estat intensament i sorprenentment adormida des de la mort de Purcell a finals del segle XVII. Parry, com a arquitecte d'aquella reconstrucció, sabia que no podia mirar endins perquè no hi havia referents i que havia de mirar enfora. S'hi va trobar Mendelssohn, Schumann, Brahms... i va quedar dins de la seva òrbita. A mesura que s'atansava el segle XX, no va voler saber res dels nous corrents, alhora que va saber trobar el so i el ritme genuïnament anglesos. Parry, un home de moral estricta, conviccions fortes, cultura immensa, agnòstic i ple de carisma, és poc o mal conegut i per això durant tots aquests dies us convidem a conèixer-lo sentint les seves cinc esplèndides simfonies i una obra per a cor commovedora, les "Cançons de comiat", que va compondre al final de la vida. Parry va morir el 1918, a les acaballes de la Primera Guerra Mundial.

  • CHARLES HUBERT PARRY (III)
    Escolta àudio

    CHARLES HUBERT PARRY (III)

    Charles Hubert Parry, nascut el 1948, és el compositor anglès que, amb Stanford, va iniciar el renaixement de la música anglesa després d'haver estat intensament i sorprenentment adormida des de la mort de Purcell a finals del segle XVII. Parry, com a arquitecte d'aquella reconstrucció, sabia que no podia mirar endins perquè no hi havia referents i que havia de mirar enfora. S'hi va trobar Mendelssohn, Schumann, Brahms... i va quedar dins de la seva òrbita. A mesura que s'atansava el segle XX, no va voler saber res dels nous corrents, alhora que va saber trobar el so i el ritme genuïnament anglesos. Parry, un home de moral estricta, conviccions fortes, cultura immensa, agnòstic i ple de carisma, és poc o mal conegut i per això durant tots aquests dies us convidem a conèixer-lo sentint les seves cinc esplèndides simfonies i una obra per a cor commovedora, les "Cançons de comiat", que va compondre al final de la vida. Parry va morir el 1918, a les acaballes de la Primera Guerra Mundial.

  • CHARLES HUBERT PARRY (II)
    Escolta àudio

    CHARLES HUBERT PARRY (II)

    Charles Hubert Parry, nascut el 1948, és el compositor anglès que, amb Stanford, va iniciar el renaixement de la música anglesa després d'haver estat intensament i sorprenentment adormida des de la mort de Purcell a finals del segle XVII. Parry, com a arquitecte d'aquella reconstrucció, sabia que no podia mirar endins perquè no hi havia referents i que havia de mirar enfora. S'hi va trobar Mendelssohn, Schumann, Brahms... i va quedar dins de la seva òrbita. A mesura que s'atansava el segle XX, no va voler saber res dels nous corrents, alhora que va saber trobar el so i el ritme genuïnament anglesos. Parry, un home de moral estricta, conviccions fortes, cultura immensa, agnòstic i ple de carisma, és poc o mal conegut i per això durant tots aquests dies us convidem a conèixer-lo sentint les seves cinc esplèndides simfonies i una obra per a cor commovedora, les "Cançons de comiat", que va compondre al final de la vida. Parry va morir el 1918, a les acaballes de la Primera Guerra Mundial.

  • Charles Hubert Parry
    Escolta àudio

    Charles Hubert Parry

    Charles Hubert Parry, nascut el 1948, és el compositor anglès que, amb Stanford, va iniciar el renaixement de la música anglesa després d'haver estat intensament i sorprenentment adormida des de la mort de Purcell a finals del segle XVII. Parry, com a arquitecte d'aquella reconstrucció, sabia que no podia mirar endins perquè no hi havia referents i que havia de mirar enfora. S'hi va trobar Mendelssohn, Schumann, Brahms... i va quedar dins de la seva òrbita. A mesura que s'atansava el segle XX, no va voler saber res dels nous corrents, alhora que va saber trobar el so i el ritme genuïnament anglesos. Parry, un home de moral estricta, conviccions fortes, cultura immensa, agnòstic i ple de carisma, és poc o mal conegut i per això durant tots aquests dies us convidem a conèixer-lo sentint les seves cinc esplèndides simfonies i una obra per a cor commovedora, les "Cançons de comiat", que va compondre al final de la vida. Parry va morir el 1918, a les acaballes de la Primera Guerra Mundial.

  • Serguei Prokófiev (IV)
    Escolta àudio

    Serguei Prokófiev (IV)

    Durant l'estiu del 1902, Glière va anar a casa dels Prokófiev, situada en les enormes zones rurals d'Ucraïna, a més de mil quilòmetres de la ciutat més pròxima. Hi vivia un nen d'11 anys que sabia tocar el piano i que ja havia compost algunes obres, un nen que difícilment havia sentit mai una orquestra però que tenia un talent extraordinari. Aquest nen era Serguei Prokófiev. Ben aviat va anar a estudiar al conservatori de Sant Petersburg, va fer els primers concerts com a pianista i amb només 21 anys ja havia escrit unes quantes òperes, algunes obres per a piano i el primer concert per a piano. I aquí és on començarem la setmana del compositor Prokófiev a Catalunya Música, perquè fins dijous us oferirem els cinc concerts per a piano que va compondre, acompanyats d'algunes altres obres contemporànies. És una proposta fantàstica per descobrir aquest compositor extraordinari que, ironies del destí, va morir als 62 anys el mateix dia que Stalin, el 5 de març del 1953.

  • Serguei Prokófiev (III)
    Escolta àudio

    Serguei Prokófiev (III)

    Durant l'estiu del 1902, Glière va anar a casa dels Prokófiev, situada en les enormes zones rurals d'Ucraïna, a més de mil quilòmetres de la ciutat més pròxima. Hi vivia un nen d'11 anys que sabia tocar el piano i que ja havia compost algunes obres, un nen que difícilment havia sentit mai una orquestra però que tenia un talent extraordinari. Aquest nen era Serguei Prokófiev. Ben aviat va anar a estudiar al conservatori de Sant Petersburg, va fer els primers concerts com a pianista i amb només 21 anys ja havia escrit unes quantes òperes, algunes obres per a piano i el primer concert per a piano. I aquí és on començarem la setmana del compositor Prokófiev a Catalunya Música, perquè fins dijous us oferirem els cinc concerts per a piano que va compondre, acompanyats d'algunes altres obres contemporànies. És una proposta fantàstica per descobrir aquest compositor extraordinari que, ironies del destí, va morir als 62 anys el mateix dia que Stalin, el 5 de març del 1953.

  • Serguei Prokófiev (II)
    Escolta àudio

    Serguei Prokófiev (II)

    Durant l'estiu del 1902, Glière va anar a casa dels Prokófiev, situada en les enormes zones rurals d'Ucraïna, a més de mil quilòmetres de la ciutat més pròxima. Hi vivia un nen d'11 anys que sabia tocar el piano i que ja havia compost algunes obres, un nen que difícilment havia sentit mai una orquestra però que tenia un talent extraordinari. Aquest nen era Serguei Prokófiev. Ben aviat va anar a estudiar al conservatori de Sant Petersburg, va fer els primers concerts com a pianista i amb només 21 anys ja havia escrit unes quantes òperes, algunes obres per a piano i el primer concert per a piano. I aquí és on començarem la setmana del compositor Prokófiev a Catalunya Música, perquè fins dijous us oferirem els cinc concerts per a piano que va compondre, acompanyats d'algunes altres obres contemporànies. És una proposta fantàstica per descobrir aquest compositor extraordinari que, ironies del destí, va morir als 62 anys el mateix dia que Stalin, el 5 de març del 1953.

  • Serguei Prokófiev (I)
    Escolta àudio

    Serguei Prokófiev (I)

    Durant l'estiu del 1902, Glière va anar a casa dels Prokófiev, situada en les enormes zones rurals d'Ucraïna, a més de mil quilòmetres de la ciutat més pròxima. Hi vivia un nen d'onze anys que sabia tocar el piano i que ja havia compost algunes obres, un nen que difícilment havia sentit mai una orquestra però que tenia un talent extraordinari. Aquest nen era Serguei Prokófiev. Ben aviat va anar a estudiar al conservatori de Sant Petersburg, va fer els primers concerts com a pianista i amb només 21 anys ja havia escrit unes quantes òperes, algunes obres per a piano i el primer concert per a piano. I aquí és on començarem la setmana del compositor Prokófiev a Catalunya Música, perquè fins dijous us oferirem els cinc concerts per a piano que va compondre, acompanyats d'algunes altres obres contemporànies. És un proposta fantàstica per descobrir aquest compositor extraordinari que, ironies del destí, va morir als 62 anys el mateix dia que Stalin, el 5 de març del 1953.

  • Els concerts per a piano de Serguei Prokófiev
    Escolta àudio

    Els concerts per a piano de Serguei Prokófiev

    Montse Aguilera dedica "El compositor de la setmana" als concerts per a piano i orquestra de Prokófiev.

  • Claude Debussy (V)
    Escolta àudio

    Claude Debussy (V)

    Per boca de Monsieur Croche, Debussy diu que "els músics només escolten la música escrita per mans hàbils; mai la que hi ha inscrita en la natura. Veure sortir el sol és més útil que sentir la Simfonia Pastoral". Amb aquestes paraules, el compositor francès nascut el 1862, a qui no li agradava que l'anomenessin impressionista, ens situa allí mateix, en el terreny de les impressions; en aquest cas, la que produeix la sortida del sol. I d'aquesta manera ens dona moltes pistes de com és la seva música: un continu de blocs sonors, imatges o impressions que, d'alguna manera, no es conformen a ser una baula d'un procés integrador per fer avançar l'obra sinó que, més aviat, es justifiquen per elles mateixes. Debussy, amb els contrastos de paisatges sonors que crea, aconsegueix una mena d'anul·lació del temps i s'atura a contemplar. I això és el que farem, sentir Debussy i contemplar amb ell moltes imatges suggerents a través de l'obra per a piano. Música fantàstica per aquests dies de tardor.

  • Claude Debussy (IV)
    Escolta àudio

    Claude Debussy (IV)

    Per boca de Monsieur Croche, Debussy diu que "els músics només escolten la música escrita per mans hàbils; mai la que hi ha inscrita en la natura. Veure sortir el sol és més útil que sentir la Simfonia Pastoral". Amb aquestes paraules, el compositor francès nascut el 1862, a qui no li agradava que l'anomenessin impressionista, ens situa allí mateix, en el terreny de les impressions; en aquest cas, la que produeix la sortida del sol. I d'aquesta manera ens dona moltes pistes de com és la seva música: un continu de blocs sonors, imatges o impressions que, d'alguna manera, no es conformen a ser una baula d'un procés integrador per fer avançar l'obra sinó que, més aviat, es justifiquen per elles mateixes. Debussy, amb els contrastos de paisatges sonors que crea, aconsegueix una mena d'anul·lació del temps i s'atura a contemplar. I això és el que farem, sentir Debussy i contemplar amb ell moltes imatges suggerents a través de l'obra per a piano. Música fantàstica per aquests dies de tardor.