TOTS ELS ÀUDIOS

  • Antonio Vivaldi, l'espledor de la Pietà de Venècia 4/5
    Escolta àudio

    Antonio Vivaldi, l'espledor de la Pietà de Venècia 4/5

    Antonio Vivaldi és un dels compositors més cèlebres i enigmàtics de la història de la música, amb una biografia plena de punts foscos i llacunes misterioses, però autor de músiques universalment populars. Avui sentirem: Concert per a dues mandolines, corda i baix continu. Concert per a oboè en la menor. Concert per a flautí en sol major. Concert per a dos violins, violoncel, corda i baix continu. Motet Lauda Jerusalem. Vivaldi va ser durant més de trenta anys mestre de violí i director musical de l'Ospedale della Pietà de Venècia, una institució benèfica que acollia nenes òrfenes i abandonades i els proporcionava una educació integral en què la música tenia un paper destacat. Vivaldi va aconseguir formar un excepcional conjunt instrumental i vocal integrat per algunes d'aquestes noies, per a les quals escrivia obres de gran bellesa i virtuosisme. Les descobrirem en els cinc capítols d'aquesta setmana.

  • Antonio Vivaldi, l'esplendor de la Pietà de Venècia 3/5
    Escolta àudio

    Antonio Vivaldi, l'esplendor de la Pietà de Venècia 3/5

    Antonio Vivaldi és un dels compositors més cèlebres i enigmàtics de la història de la música, amb una biografia plena de punts foscos i llacunes misterioses, però autor de músiques universalment populars. Avui sentirem fragments de l'oratori "Juditha triumphans". Vivaldi va ser durant més de trenta anys mestre de violí i director musical de l'Ospedale della Pietà de Venècia, una institució benèfica que acollia nenes òrfenes i abandonades i els proporcionava una educació integral en què la música tenia un paper destacat. Vivaldi va aconseguir formar un excepcional conjunt instrumental i vocal integrat per algunes d'aquestes noies, per a les quals escrivia obres de gran bellesa i virtuosisme. Les descobrirem en els cinc capítols d'aquesta setmana.

  • Antonio Vivaldi, l'esplendor de la Pietà de Venècia. 2/5
    Escolta àudio

    Antonio Vivaldi, l'esplendor de la Pietà de Venècia. 2/5

    Antonio Vivaldi és un dels compositors més cèlebres i enigmàtics de la història de la música, amb una biografia plena de punts foscos i llacunes misterioses, però autor de músiques universalment populars. Avui sentirem: "Magnificat" en sol menor. Concerto con molti stromenti. Beatus Vir. "Cor ingrato, dispietato". Vivaldi va ser durant més de trenta anys mestre de violí i director musical de l'Ospedale della Pietà de Venècia, una institució benèfica que acollia nenes òrfenes i abandonades i els proporcionava una educació integral en què la música tenia un paper destacat. Vivaldi va aconseguir formar un excepcional conjunt instrumental i vocal integrat per algunes d'aquestes noies, per a les quals escrivia obres de gran bellesa i virtuosisme. Les descobrirem en els cinc capítols d'aquesta setmana.

  • Antonio Vivaldi, l'esplendor de la Pietà de Venècia. 1/5
    Escolta àudio

    Antonio Vivaldi, l'esplendor de la Pietà de Venècia. 1/5

    Antonio Vivaldi és un dels compositors més cèlebres i enigmàtics de la història de la música, amb una biografia plena de punts foscos i llacunes misterioses, però autor de músiques universalment populars. Avui escoltarem: Concerto alla Rustica. Gloria en Re Major. Nisi Dominus (fragments). Vivaldi va ser durant més de trenta anys mestre de violí i director musical de l'Ospedale della Pietà de Venècia, una institució benèfica que acollia nenes òrfenes i abandonades i els proporcionava una educació integral en què la música tenia un paper destacat. Vivaldi va aconseguir formar un excepcional conjunt instrumental i vocal integrat per algunes d'aquestes noies, per a les quals escrivia obres de gran bellesa i virtuosisme. Les descobrirem en els cinc capítols d'aquesta setmana.

  • Ludwig van Beethoven. La sordesa irromp en la vida del geni
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven. La sordesa irromp en la vida del geni

    Quan encara no havia fet 30 anys, Beethoven va notar que la pèrdua d'audició que patia era progressiva i que no tenia remei. L'any 1801 va començar a explicar-ho als seus amics íntims i finalment en va deixar un testimoni esfereïdor en el cèlebre Testament de Heiligenstadt, datat el 6 d'octubre de 1802, on confessava el seu estat anímic, la seva desesperació i els pensaments de mort que li rondaven feia temps. Tanmateix, Beethoven va emergir d'aquest estat depressiu gràcies a l'art musical i a la creació. En aquests cinc capítols explorarem la situació anímica, vital i professional de Beethoven, i escoltarem les obres que va compondre en aquest període dramàtic de la seva vida, entre 1801 i 1803, un repertori abundant i variat, amb autèntiques obres mestres i petites joies. Avui escoltarem: -Sonata per a piano n.21 "Waldstein" -Les criatures de Prometeu, ballet (extractes) -Lied op.32 "An die Hoffnung"

  • Ludwig van Beethoven. La sordesa irromp en la vida del geni
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven. La sordesa irromp en la vida del geni

    Quan encara no havia fet 30 anys, Beethoven va notar que la pèrdua d'audició que patia era progressiva i que no tenia remei. L'any 1801 va començar a explicar-ho als seus amics íntims i finalment en va deixar un testimoni esfereïdor en el cèlebre Testament de Heiligenstadt, datat el 6 d'octubre de 1802, on confessava el seu estat anímic, la seva desesperació i els pensaments de mort que li rondaven feia temps. Tanmateix, Beethoven va emergir d'aquest estat depressiu gràcies a l'art musical i a la creació. En aquests cinc capítols explorarem la situació anímica, vital i professional de Beethoven, i escoltarem les obres que va compondre en aquest període dramàtic de la seva vida, entre 1801 i 1803, un repertori abundant i variat, amb autèntiques obres mestres i petites joies. Avui escoltarem: -Sonata per a piano n.17 "La tempesta" (3r temps: Allegretto) -Sonata per a violí i piano n.9 "A Kreutzer"

  • Ludwig van Beethoven. La sordesa irromp en la vida del geni
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven. La sordesa irromp en la vida del geni

    Quan encara no havia fet 30 anys, Beethoven va notar que la pèrdua d'audició que patia era progressiva i que no tenia remei. L'any 1801 va començar a explicar-ho als seus amics íntims i finalment en va deixar un testimoni esfereïdor en el cèlebre Testament de Heiligenstadt, datat el 6 d'octubre de 1802, on confessava el seu estat anímic, la seva desesperació i els pensaments de mort que li rondaven feia temps. Tanmateix, Beethoven va emergir d'aquest estat depressiu gràcies a l'art musical i a la creació. En aquests cinc capítols explorarem la situació anímica, vital i professional de Beethoven, i escoltarem les obres que va compondre en aquest període dramàtic de la seva vida, entre 1801 i 1803, un repertori abundant i variat, amb autèntiques obres mestres i petites joies. Avui escoltarem: -Concert per a piano i orquestra n.3 -Lieder op.48

  • Ludwig van Beethoven. La sordesa irromp en la vida del geni
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven. La sordesa irromp en la vida del geni

    Quan encara no havia fet 30 anys, Beethoven va notar que la pèrdua d'audició que patia era progressiva i que no tenia remei. L'any 1801 va començar a explicar-ho als seus amics íntims i finalment en va deixar un testimoni esfereïdor en el cèlebre Testament de Heiligenstadt, datat el 6 d'octubre de 1802, on confessava el seu estat anímic, la seva desesperació i els pensaments de mort que li rondaven feia temps. Tanmateix, Beethoven va emergir d'aquest estat depressiu gràcies a l'art musical i a la creació. En aquests cinc capítols explorarem la situació anímica, vital i professional de Beethoven, i escoltarem les obres que va compondre en aquest període dramàtic de la seva vida, entre 1801 i 1803, un repertori abundant i variat, amb autèntiques obres mestres i petites joies. Avui escoltarem: -Sonata per a piano n.14 "Clar de lluna" -Sonata per a violí i piano n.5 "Primavera"

  • Ludwig van Beethoven. La sordesa irromp en la vida del geni
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven. La sordesa irromp en la vida del geni

    Quan encara no havia fet 30 anys, Beethoven va notar que la pèrdua d'audició que patia era progressiva i que no tenia remei. L'any 1801 va començar a explicar-ho als seus amics íntims i finalment en va deixar un testimoni esfereïdor en el cèlebre Testament de Heiligenstadt, datat el 6 d'octubre de 1802, on confessava el seu estat anímic, la seva desesperació i els pensaments de mort que el rondaven feia temps. Tanmateix, Beethoven va emergir d'aquest estat depressiu gràcies a l'art musical i a la creació. En aquests cinc capítols explorarem la situació anímica, vital i professional de Beethoven, i escoltarem les obres que va compondre en aquest període dramàtic de la seva vida, entre 1801 i 1803, un repertori abundant i variat, amb autèntiques obres mestres i petites joies. Avui escoltarem: -Marxa fúnebre, 3r temps de la Sonata per a piano n.12 -Simfonia n.2 op.36

  • Dmitri Xostakóvitx, l'acord dissonant del règim soviètic
    Escolta àudio

    Dmitri Xostakóvitx, l'acord dissonant del règim soviètic

    Durant els anys 30 i 40 del segle passat, Xostakóvitx va patir els moments més durs de la repressió cultural que exercia el règim soviètic, anys de lluita i supervivència, en un torcebraç constant amb el dictador Stalin i el seu aparell opressor. Escoltarem i posarem en context les obres que va compondre durant aquells anys, sempre sota vigilància estricta de la policia cultural soviètica, amb censura constant, i sota la por de represàlies que podien arribar a l'extermini. Però la música de Xostakóvitx sempre va ser un crit constant de protesta, lúcid i mordaç, contra la inhumanitat d'un règim sinistre. Avui escoltarem: - Simfonia n. 9, op. 70 - L'assalt a Krassnaya Gorka. Allegro (pertanyent a la Banda Sonora de "L'inoblidable any 1919") -Simfonia n.10, op.93 (Scherzo)

  • Dmitri Xostakóvitx, l'acord dissonant del règim soviètic
    Escolta àudio

    Dmitri Xostakóvitx, l'acord dissonant del règim soviètic

    Durant els anys 30 i 40 del segle passat, Xostakóvitx va patir els moments més durs de la repressió cultural que exercia el règim soviètic, anys de lluita i supervivència, en un torcebraç constant amb el dictador Stalin i el seu aparell opressor. Escoltarem i posarem en context les obres que va compondre durant aquells anys, sempre sota vigilància estricta de la policia cultural soviètica, amb censura constant, i sota la por de represàlies que podien arribar a l'extermini. Però la música de Xostakóvitx sempre va ser un crit constant de protesta, lúcid i mordaç, contra la inhumanitat d'un règim sinistre. Avui escoltarem: -Quartet de corda n.1 op.49 "Primavera" -Quintet amb piano, op.57 (fragments) -Suite de Jazz n.2 (Vals)

  • Dmitri Xostakóvitx, l'acord dissonant del règim soviètic
    Escolta àudio

    Dmitri Xostakóvitx, l'acord dissonant del règim soviètic

    Durant els anys 30 i 40 del segle passat, Xostakóvitx va patir els moments més durs de la repressió cultural que exercia el règim soviètic, anys de lluita i supervivència, en un torcebraç constant amb el dictador Stalin i el seu aparell opressor. Escoltarem i posarem en context les obres que va compondre durant aquells anys, sempre sota vigilància estricta de la policia cultural soviètica, amb censura constant, i sota la por de represàlies que podien arribar a l'extermini. Però la música de Xostakóvitx sempre va ser un crit constant de protesta, lúcid i mordaç, contra la inhumanitat d'un règim sinistre. Avui escoltarem: - Simfonia n. 5, op. 47

  • Dmitri Xostakóvix, l'acord dissonant del règim soviètic
    Escolta àudio

    Dmitri Xostakóvix, l'acord dissonant del règim soviètic

    Durant els anys 30 i 40 del segle passat, Xostakóvitx va patir els moments més durs de la repressió cultural que exercia el règim soviètic, anys de lluita i supervivència, en un torcebraç constant amb el dictador Stalin i el seu aparell opressor. Escoltarem i posarem en context les obres que va compondre durant aquells anys, sempre sota vigilància estricta de la policia cultural soviètica, amb censura constant, i sota la por de represàlies que podien arribar a l'extermini. Però la música de Xostakóvitx sempre va ser un crit constant de protesta, lúcid i mordaç, contra la inhumanitat d'un règim sinistre. Avui escoltarem: -Lady Macbeth de Msensk (fragments) -Simfonia n.4

  • Dmitri Xostakóvitx, l'acord dissonant del règim soviètic
    Escolta àudio

    Dmitri Xostakóvitx, l'acord dissonant del règim soviètic

    Durant els anys 30 i 40 del segle passat, Xostakóvitx va patir els moments més durs de la repressió cultural que exercia el règim soviètic, anys de lluita i supervivència, en un torcebraç constant amb el dictador Stalin i el seu aparell opressor. Escoltarem i posarem en context les obres que va compondre durant aquells anys, sempre sota vigilància estricta de la policia cultural soviètica, amb censura constant, i sota la por de represàlies que podien arribar a l'extermini. Però la música de Xostakóvitx sempre va ser un crit constant de protesta, lúcid i mordaç, contra la inhumanitat d'un règim sinistre. Avui escoltarem: - Concert per a piano, trompeta i corda, op. 35 - Sonata per a violoncel i piano, op. 40

  • L'últim any de Mozart. Capítol 5. "Sento a la llengua el regust amarg de la mort"
    Escolta àudio

    L'últim any de Mozart. Capítol 5. "Sento a la llengua el regust amarg de la mort"

    Repassem la producció musical de Mozart durant l'any 1791, els últims mesos de la seva vida. Ens fixarem en moments concrets de la seva biografia, amb episodis de grans turbulències emocionals i creatives, i escoltarem les obres nascudes en aquelles circumstàncies, per posar-les en context i entendre-les millor, amb una nova llum. En el cinquè capítol escoltarem: -Rèquiem K626

Anar al contingut