TOTS ELS ÀUDIOS

  • Béla Bártok (V)
    Escolta àudio

    Béla Bártok (V)

    Béla Bartók és una figura imprescindible del segle XX, autor d'una obra abundant i diversificada, música impressionant, robusta, molt potent, plena de ritme i d'una força desbordant. Bartók va néixer el 1881 a Hongria, va estudiar piano amb la seva mare i també amb un alumne de Liszt; de jove es va creuar amb Zoltán Kodály i junts van fer un llarg camí d'investigació de la tradició musical popular. Va fer gires com a pianista, va compondre des de molt jove, l'ocupació nazi el va empènyer cap a l'exili als EUA el 1940 i va morir a Nova York el setembre del 1945, als 64 anys. Són quatre pinzellades d'una vida intensa que recorrerem musicalment amb obres fantàstiques com "El mandarí meravellós", la "Música per a corda, percussió i celesta" o la "Sonata per a dos pianos i percussió". Fem el trajecte junts?

    Béla Bartók és una figura imprescindible del segle XX, autor d'una obra abundant i diversificada, música impressionant, robusta, molt potent, plena de ritme i d'una força desbordant. Bartók va néixer el 1881 a Hongria, va estudiar piano amb la seva mare i també amb un alumne de Liszt; de jove es va creuar amb Zoltán Kodály i junts van fer un llarg camí d'investigació de la tradició musical popular. Va fer gires com a pianista, va compondre des de molt jove, l'ocupació nazi el va empènyer cap a l'exili als EUA el 1940 i va morir a Nova York el setembre del 1945, als 64 anys. Són quatre pinzellades d'una vida intensa que recorrerem musicalment amb obres fantàstiques com "El mandarí meravellós", la "Música per a corda, percussió i celesta" o la "Sonata per a dos pianos i percussió". Fem el trajecte junts?

  • Béla Bártok (IV)
    Escolta àudio

    Béla Bártok (IV)

    Béla Bartók és una figura imprescindible del segle XX, autor d'una obra abundant i diversificada, música impressionant, robusta, molt potent, plena de ritme i d'una força desbordant. Bartók va néixer el 1881 a Hongria, va estudiar piano amb la seva mare i també amb un alumne de Liszt; de jove es va creuar amb Zoltán Kodály i junts van fer un llarg camí d'investigació de la tradició musical popular. Va fer gires com a pianista, va compondre des de molt jove, l'ocupació nazi el va empènyer cap a l'exili als EUA el 1940 i va morir a Nova York el setembre del 1945, als 64 anys. Són quatre pinzellades d'una vida intensa que recorrerem musicalment amb obres fantàstiques com "El mandarí meravellós", la "Música per a corda, percussió i celesta" o la "Sonata per a dos pianos i percussió". Fem el trajecte junts?

    Béla Bartók és una figura imprescindible del segle XX, autor d'una obra abundant i diversificada, música impressionant, robusta, molt potent, plena de ritme i d'una força desbordant. Bartók va néixer el 1881 a Hongria, va estudiar piano amb la seva mare i també amb un alumne de Liszt; de jove es va creuar amb Zoltán Kodály i junts van fer un llarg camí d'investigació de la tradició musical popular. Va fer gires com a pianista, va compondre des de molt jove, l'ocupació nazi el va empènyer cap a l'exili als EUA el 1940 i va morir a Nova York el setembre del 1945, als 64 anys. Són quatre pinzellades d'una vida intensa que recorrerem musicalment amb obres fantàstiques com "El mandarí meravellós", la "Música per a corda, percussió i celesta" o la "Sonata per a dos pianos i percussió". Fem el trajecte junts?

  • Béla Bartók (III)
    Escolta àudio

    Béla Bartók (III)

    Béla Bartók és una figura imprescindible del segle XX, autor d'una obra abundant i diversificada, música impressionant, robusta, molt potent, plena de ritme i d'una força desbordant. Bartók va néixer el 1881 a Hongria, va estudiar piano amb la seva mare i també amb un alumne de Liszt; de jove es va creuar amb Zoltán Kodály i junts van fer un llarg camí d'investigació de la tradició musical popular. Va fer gires com a pianista, va compondre des de molt jove, l'ocupació nazi el va empènyer cap a l'exili als EUA el 1940 i va morir a Nova York el setembre del 1945, als 64 anys. Són quatre pinzellades d'una vida intensa que recorrerem musicalment amb obres fantàstiques com "El mandarí meravellós", la "Música per a corda, percussió i celesta" o la Sonata per a dos pianos i percussió. Fem el trajecte junts?

    Béla Bartók és una figura imprescindible del segle XX, autor d'una obra abundant i diversificada, música impressionant, robusta, molt potent, plena de ritme i d'una força desbordant. Bartók va néixer el 1881 a Hongria, va estudiar piano amb la seva mare i també amb un alumne de Liszt; de jove es va creuar amb Zoltán Kodály i junts van fer un llarg camí d'investigació de la tradició musical popular. Va fer gires com a pianista, va compondre des de molt jove, l'ocupació nazi el va empènyer cap a l'exili als EUA el 1940 i va morir a Nova York el setembre del 1945, als 64 anys. Són quatre pinzellades d'una vida intensa que recorrerem musicalment amb obres fantàstiques com "El mandarí meravellós", la "Música per a corda, percussió i celesta" o la Sonata per a dos pianos i percussió. Fem el trajecte junts?

  • Béla Bartók (II)
    Escolta àudio

    Béla Bartók (II)

    Béla Bartók és una figura imprescindible del segle XX, autor d'una obra abundant i diversificada, música impressionant, robusta, molt potent, plena de ritme i d'una força desbordant. Bartók va néixer el 1881 a Hongria, va estudiar piano amb la seva mare i també amb un alumne de Liszt; de jove es va creuar amb Zoltan Kodaly i junts van fer un llarg camí d'investigació de la tradició musical popular. Va fer gires com a pianista, va compondre des de molt jove, l'ocupació nazi el va empènyer cap a l'exili als EUA el 1940 i va morir a Nova York el setembre del 1945, als 64 anys. Són quatre pinzellades d'una vida intensa que recorrerem musicalment amb obres fantàstiques com "El mandarí meravellós", la "Música per a corda, percussió i celesta" o la Sonata per a dos pianos i percussió. Fem el trajecte junts?

    Béla Bartók és una figura imprescindible del segle XX, autor d'una obra abundant i diversificada, música impressionant, robusta, molt potent, plena de ritme i d'una força desbordant. Bartók va néixer el 1881 a Hongria, va estudiar piano amb la seva mare i també amb un alumne de Liszt; de jove es va creuar amb Zoltan Kodaly i junts van fer un llarg camí d'investigació de la tradició musical popular. Va fer gires com a pianista, va compondre des de molt jove, l'ocupació nazi el va empènyer cap a l'exili als EUA el 1940 i va morir a Nova York el setembre del 1945, als 64 anys. Són quatre pinzellades d'una vida intensa que recorrerem musicalment amb obres fantàstiques com "El mandarí meravellós", la "Música per a corda, percussió i celesta" o la Sonata per a dos pianos i percussió. Fem el trajecte junts?

  • Béla Bartók (I)
    Escolta àudio

    Béla Bartók (I)

    Béla Bartók és una figura imprescindible del segle XX, autor d'una obra abundant i diversificada, música impressionant, robusta, molt potent, plena de ritme i d'una força desbordant. Bartók va néixer el 1881 a Hongria, va estudiar piano amb la seva mare i també amb un alumne de Liszt; de jove es va creuar amb Zoltan Kodaly i junts van fer un llarg camí d'investigació de la tradició musical popular. Va fer gires com a pianista, va compondre des de molt jove, l'ocupació nazi el va empènyer cap a l'exili als EUA el 1940 i va morir a Nova York el setembre del 1945, als 64 anys. Són quatre pinzellades d'una vida intensa que recorrerem musicalment amb obres fantàstiques com "El mandarí meravellós", la "Música per a corda, percussió i celesta" o la Sonata per a dos pianos i percussió. Fem el trajecte junts?

    Béla Bartók és una figura imprescindible del segle XX, autor d'una obra abundant i diversificada, música impressionant, robusta, molt potent, plena de ritme i d'una força desbordant. Bartók va néixer el 1881 a Hongria, va estudiar piano amb la seva mare i també amb un alumne de Liszt; de jove es va creuar amb Zoltan Kodaly i junts van fer un llarg camí d'investigació de la tradició musical popular. Va fer gires com a pianista, va compondre des de molt jove, l'ocupació nazi el va empènyer cap a l'exili als EUA el 1940 i va morir a Nova York el setembre del 1945, als 64 anys. Són quatre pinzellades d'una vida intensa que recorrerem musicalment amb obres fantàstiques com "El mandarí meravellós", la "Música per a corda, percussió i celesta" o la Sonata per a dos pianos i percussió. Fem el trajecte junts?

  • Brahms, grans obres corals (5/5)
    Escolta àudio

    Brahms, grans obres corals (5/5)

    Avui hem sentit: "Triumphlied" ("Cant del triomf") op.55; "Schicksalslied" ("Cant del destí") op.54. Entre 1869 i 1871 van veure la llum un seguit d'obres simfonicocorals de grans dimensions compostes per Johannes Brahms, que li van proporcionar una reputació i un enorme prestigi com a compositor no només a Alemanya sinó arreu d'Europa. Obres, moltes de les quals, de gestació lenta i totes amb un altíssim component emocional que les vincula a la seva situació personal, amb el caràcter reservat i solitari, amb la convulsa relació amb Clara Schumann (i amb la seva filla Julie), amb l'ombra allargada dels mestres del passat recent (Beethoven, Schubert...), amb la indecisió constant sobre el seu futur professional o el patriotisme exhibit davant la guerra francoprussiana. Obres que acaben sent una confessió personal a través dels textos triats i de la mateixa música.

    Avui hem sentit: "Triumphlied" ("Cant del triomf") op.55; "Schicksalslied" ("Cant del destí") op.54. Entre 1869 i 1871 van veure la llum un seguit d'obres simfonicocorals de grans dimensions compostes per Johannes Brahms, que li van proporcionar una reputació i un enorme prestigi com a compositor no només a Alemanya sinó arreu d'Europa. Obres, moltes de les quals, de gestació lenta i totes amb un altíssim component emocional que les vincula a la seva situació personal, amb el caràcter reservat i solitari, amb la convulsa relació amb Clara Schumann (i amb la seva filla Julie), amb l'ombra allargada dels mestres del passat recent (Beethoven, Schubert...), amb la indecisió constant sobre el seu futur professional o el patriotisme exhibit davant la guerra francoprussiana. Obres que acaben sent una confessió personal a través dels textos triats i de la mateixa música.

  • Brahms, grans obres corals (4/5)
    Escolta àudio

    Brahms, grans obres corals (4/5)

    Avui hem sentit: "Valsos amorosos", op.52; Quartet de corda, op. 51 n. 1 (1r moviment); Quartet de corda, op. 51 n. 2 (4t moviment). Entre 1869 i 1871 van veure la llum un seguit d'obres simfonicocorals de grans dimensions compostes per Johannes Brahms, que li van proporcionar una reputació i un enorme prestigi com a compositor no només a Alemanya sinó arreu d'Europa. Obres, moltes de les quals, de gestació lenta i totes amb un altíssim component emocional que les vincula a la seva situació personal, amb el caràcter reservat i solitari, amb la convulsa relació amb Clara Schumann (i amb la seva filla Julie), amb l'ombra allargada dels mestres del passat recent (Beethoven, Schubert...), amb la indecisió constant sobre el seu futur professional o el patriotisme exhibit davant la guerra francoprussiana. Obres que acaben sent una confessió personal a través dels textos triats i de la mateixa música.

    Avui hem sentit: "Valsos amorosos", op.52; Quartet de corda, op. 51 n. 1 (1r moviment); Quartet de corda, op. 51 n. 2 (4t moviment). Entre 1869 i 1871 van veure la llum un seguit d'obres simfonicocorals de grans dimensions compostes per Johannes Brahms, que li van proporcionar una reputació i un enorme prestigi com a compositor no només a Alemanya sinó arreu d'Europa. Obres, moltes de les quals, de gestació lenta i totes amb un altíssim component emocional que les vincula a la seva situació personal, amb el caràcter reservat i solitari, amb la convulsa relació amb Clara Schumann (i amb la seva filla Julie), amb l'ombra allargada dels mestres del passat recent (Beethoven, Schubert...), amb la indecisió constant sobre el seu futur professional o el patriotisme exhibit davant la guerra francoprussiana. Obres que acaben sent una confessió personal a través dels textos triats i de la mateixa música.

  • Brahms, grans obres corals (3/5)
    Escolta àudio

    Brahms, grans obres corals (3/5)

    Avui hem sentit: Cantata "Rinaldo", op. 50; "Von ewiger liebe" (de l'amor etern), op. 43. Entre 1869 i 1871 van veure la llum un seguit d'obres simfonicocorals de grans dimensions compostes per Johannes Brahms, que li van proporcionar una reputació i un prestigi enormes com a compositor no només a Alemanya sinó arreu d'Europa. Moltes d'aquestes obres són de gestació lenta, i totes amb un altíssim component emocional que les vincula a la situació personal del músic i el seu el caràcter reservat i solitari, amb la convulsa relació amb Clara Schumann (i amb la seva filla Julie), amb l'ombra allargada dels mestres del passat recent (Beethoven, Schubert...), amb la indecisió constant sobre el seu futur professional o el patriotisme exhibit davant la guerra francoprussiana. Obres que acaben sent una confessió personal a través dels textos triats i de la mateixa música.

    Avui hem sentit: Cantata "Rinaldo", op. 50; "Von ewiger liebe" (de l'amor etern), op. 43. Entre 1869 i 1871 van veure la llum un seguit d'obres simfonicocorals de grans dimensions compostes per Johannes Brahms, que li van proporcionar una reputació i un prestigi enormes com a compositor no només a Alemanya sinó arreu d'Europa. Moltes d'aquestes obres són de gestació lenta, i totes amb un altíssim component emocional que les vincula a la situació personal del músic i el seu el caràcter reservat i solitari, amb la convulsa relació amb Clara Schumann (i amb la seva filla Julie), amb l'ombra allargada dels mestres del passat recent (Beethoven, Schubert...), amb la indecisió constant sobre el seu futur professional o el patriotisme exhibit davant la guerra francoprussiana. Obres que acaben sent una confessió personal a través dels textos triats i de la mateixa música.

  • Brahms, grans obres corals (2/5)
    Escolta àudio

    Brahms, grans obres corals (2/5)

    Avui hem sentit: "Un rèquiem alemany" (segona part); "Rapsòdia per a contralt i cor masculí, op.53". Entre 1869 i 1871 van veure la llum un seguit d'obres simfonicocorals de grans dimensions compostes per Johannes Brahms, que li van proporcionar una reputació i un enorme prestigi com a compositor no només a Alemanya sinó arreu d'Europa. Obres, moltes de les quals, de gestació lenta i totes amb un altíssim component emocional que les vincula a la seva situació personal, amb el caràcter reservat i solitari, amb la convulsa relació amb Clara Schumann (i amb la seva filla Julie), amb l'ombra allargada dels mestres del passat recent (Beethoven, Schubert...), amb la indecisió constant sobre el seu futur professional o el patriotisme exhibit davant la guerra francoprusiana. Obres que acaben sent una confessió personal a través dels textos triats i de la mateixa música.

    Avui hem sentit: "Un rèquiem alemany" (segona part); "Rapsòdia per a contralt i cor masculí, op.53". Entre 1869 i 1871 van veure la llum un seguit d'obres simfonicocorals de grans dimensions compostes per Johannes Brahms, que li van proporcionar una reputació i un enorme prestigi com a compositor no només a Alemanya sinó arreu d'Europa. Obres, moltes de les quals, de gestació lenta i totes amb un altíssim component emocional que les vincula a la seva situació personal, amb el caràcter reservat i solitari, amb la convulsa relació amb Clara Schumann (i amb la seva filla Julie), amb l'ombra allargada dels mestres del passat recent (Beethoven, Schubert...), amb la indecisió constant sobre el seu futur professional o el patriotisme exhibit davant la guerra francoprusiana. Obres que acaben sent una confessió personal a través dels textos triats i de la mateixa música.

  • Brahms, grans obres corals (1/5)
    Escolta àudio

    Brahms, grans obres corals (1/5)

    Avui hem sentit: "Un rèquiem alemany" (primera part). Entre 1869 i 1871 van veure la llum un seguit d'obres simfonicocorals de grans dimensions compostes per Johannes Brahms, que li van proporcionar una reputació i un enorme prestigi com a compositor no només a Alemanya sinó arreu d'Europa. Obres, moltes de les quals, de gestació lenta i totes amb un altíssim component emocional que les vincula a la seva situació personal, amb el caràcter reservat i solitari, amb la convulsa relació amb Clara Schumann (i amb la seva filla Julie), amb l'ombra allargada dels mestres del passat recent (Beethoven, Schubert...), amb la indecisió constant sobre el seu futur professional o el patriotisme exhibit davant la guerra francoprusiana. Obres que acaben sent una confessió personal a través dels textos triats i de la mateixa música.

    Avui hem sentit: "Un rèquiem alemany" (primera part). Entre 1869 i 1871 van veure la llum un seguit d'obres simfonicocorals de grans dimensions compostes per Johannes Brahms, que li van proporcionar una reputació i un enorme prestigi com a compositor no només a Alemanya sinó arreu d'Europa. Obres, moltes de les quals, de gestació lenta i totes amb un altíssim component emocional que les vincula a la seva situació personal, amb el caràcter reservat i solitari, amb la convulsa relació amb Clara Schumann (i amb la seva filla Julie), amb l'ombra allargada dels mestres del passat recent (Beethoven, Schubert...), amb la indecisió constant sobre el seu futur professional o el patriotisme exhibit davant la guerra francoprusiana. Obres que acaben sent una confessió personal a través dels textos triats i de la mateixa música.

  • Mozart 1788, les penúries i el geni (5/5)
    Escolta àudio

    Mozart 1788, les penúries i el geni (5/5)

    Avui hem sentit: Simfonia n.41 K551 "Júpiter"; "Beim auszug in das Feld" K552; Tres cànons; Divertimento K563 (extractes). Explorem la producció musical de W. A. Mozart en els set mesos crucials que van de febrer a setembre del 1788, una època de penúries personals i alhora d'obres sorprenents, com la famosa trilogia simfònica formada per la 39, la 40 i la 41, tres obres mestres compostes en només set setmanes i que constitueixen el seu testament simfònic. Ofegat pels deutes, deprimit per la mort de la seva filla Theresia i pel caos domèstic, obligat a anar a viure als suburbis de Viena i menystingut pel públic vienès i pel mateix emperador Josep II, a qui no havia complagut "Don Giovanni", Mozart és capaç de compondre frenèticament obres de tots els gèneres no se sap ben bé per a qui ni per a què, en una explosió de creativitat que acaba bruscament a finals d'any amb un silenci de sis mesos: és un missatge llançat al mar dins d'una ampolla; l'inici de la decadència personal.

    Avui hem sentit: Simfonia n.41 K551 "Júpiter"; "Beim auszug in das Feld" K552; Tres cànons; Divertimento K563 (extractes). Explorem la producció musical de W. A. Mozart en els set mesos crucials que van de febrer a setembre del 1788, una època de penúries personals i alhora d'obres sorprenents, com la famosa trilogia simfònica formada per la 39, la 40 i la 41, tres obres mestres compostes en només set setmanes i que constitueixen el seu testament simfònic. Ofegat pels deutes, deprimit per la mort de la seva filla Theresia i pel caos domèstic, obligat a anar a viure als suburbis de Viena i menystingut pel públic vienès i pel mateix emperador Josep II, a qui no havia complagut "Don Giovanni", Mozart és capaç de compondre frenèticament obres de tots els gèneres no se sap ben bé per a qui ni per a què, en una explosió de creativitat que acaba bruscament a finals d'any amb un silenci de sis mesos: és un missatge llançat al mar dins d'una ampolla; l'inici de la decadència personal.

  • Mozart 1788, les penúries i el geni (5/5)
    Escolta àudio

    Mozart 1788, les penúries i el geni (5/5)

    Avui hem sentit: Simfonia n. 40 K. 550 "Júpiter", cançó "Beim auszug in das Feld" K. 552, Tres cànons i Divertimento K. 563 (extractes). Explorem la producció musical de W. A. Mozart en els set mesos crucials que van de febrer a setembre de 1788, una època de penúries personals i alhora d'obres sorprenents, com la famosa trilogia simfònica formada per la 39, la 40 i la 41, tres obres mestres compostes en només set setmanes i que constitueixen el seu testament simfònic. Ofegat pels deutes, deprimit per la mort de la seva filla Theresia i pel caos domèstic, obligat a anar a viure als suburbis de Viena i menystingut pel públic vienès i pel mateix emperador Josep II, a qui no havia complagut "Don Giovanni", Mozart és capaç de compondre frenèticament obres de tots els gèneres no se sap ben bé per a qui ni per a què, en una explosió de creativitat que acaba bruscament a finals d'any amb un silenci de sis mesos: és un missatge llençat al mar dins d'una ampolla, l'inici de la decadència personal.

    Avui hem sentit: Simfonia n. 40 K. 550 "Júpiter", cançó "Beim auszug in das Feld" K. 552, Tres cànons i Divertimento K. 563 (extractes). Explorem la producció musical de W. A. Mozart en els set mesos crucials que van de febrer a setembre de 1788, una època de penúries personals i alhora d'obres sorprenents, com la famosa trilogia simfònica formada per la 39, la 40 i la 41, tres obres mestres compostes en només set setmanes i que constitueixen el seu testament simfònic. Ofegat pels deutes, deprimit per la mort de la seva filla Theresia i pel caos domèstic, obligat a anar a viure als suburbis de Viena i menystingut pel públic vienès i pel mateix emperador Josep II, a qui no havia complagut "Don Giovanni", Mozart és capaç de compondre frenèticament obres de tots els gèneres no se sap ben bé per a qui ni per a què, en una explosió de creativitat que acaba bruscament a finals d'any amb un silenci de sis mesos: és un missatge llençat al mar dins d'una ampolla, l'inici de la decadència personal.

  • Mozart 1788, les penúries i el geni (4/5)
    Escolta àudio

    Mozart 1788, les penúries i el geni (4/5)

    Avui hem sentit: Trio en Mi major K542; Canzonetta "Più non si trovano" K549; Trio en Do major K548. Aquesta setmana explorem la producció musical de Wolfgang Amadeus Mozart en els set mesos crucials que van de febrer a setembre del 1788, una època de penúries personals i alhora d'obres sorprenents, com la famosa trilogia simfònica formada per la 39, la 40 i la 41, tres obres mestres compostes en només set setmanes i que constitueixen el seu testament simfònic. Ofegat pels deutes, deprimit per la mort de la seva filla Theresia i pel caos domèstic, obligat a anar a viure als suburbis de Viena i menystingut pel públic vienès i pel mateix emperador Josep II, a qui no havia complagut "Don Giovanni", Mozart és capaç de compondre frenèticament obres de tots els gèneres no se sap ben bé per a qui ni per a què, en una explosió de creativitat que acaba bruscament a finals d'any amb un silenci de sis mesos: és un missatge llençat al mar dins d'una ampolla; l'inici de la decadència personal.

    Avui hem sentit: Trio en Mi major K542; Canzonetta "Più non si trovano" K549; Trio en Do major K548. Aquesta setmana explorem la producció musical de Wolfgang Amadeus Mozart en els set mesos crucials que van de febrer a setembre del 1788, una època de penúries personals i alhora d'obres sorprenents, com la famosa trilogia simfònica formada per la 39, la 40 i la 41, tres obres mestres compostes en només set setmanes i que constitueixen el seu testament simfònic. Ofegat pels deutes, deprimit per la mort de la seva filla Theresia i pel caos domèstic, obligat a anar a viure als suburbis de Viena i menystingut pel públic vienès i pel mateix emperador Josep II, a qui no havia complagut "Don Giovanni", Mozart és capaç de compondre frenèticament obres de tots els gèneres no se sap ben bé per a qui ni per a què, en una explosió de creativitat que acaba bruscament a finals d'any amb un silenci de sis mesos: és un missatge llençat al mar dins d'una ampolla; l'inici de la decadència personal.

  • Mozart 1788, les penúries i el geni (3/5)
    Escolta àudio

    Mozart 1788, les penúries i el geni (3/5)

    Avui hem sentit: Sonata per a piano i violí en do major, K. 545; Simfonia n. 40 en sol menor, K. 550. Aquesta setmana explorem la producció musical de Wolfgang Amadeus Mozart en els set mesos crucials que van de febrer a setembre del 1788, una època de penúries personals i alhora d'obres sorprenents, com la famosa trilogia simfònica formada per la 39, la 40 i la 41, tres obres mestres compostes en només set setmanes i que constitueixen el seu testament simfònic. Ofegat pels deutes, deprimit per la mort de la seva filla Theresia i pel caos domèstic, obligat a anar a viure als suburbis de Viena i menystingut pel públic vienès i pel mateix emperador Josep II, a qui no havia complagut "Don Giovanni", Mozart és capaç de compondre frenèticament obres de tots els gèneres no se sap ben bé per a qui ni per a què, en una explosió de creativitat que acaba bruscament a finals d'any amb un silenci de sis mesos: és un missatge llançat al mar dins d'una ampolla, l'inici de la decadència personal.

    Avui hem sentit: Sonata per a piano i violí en do major, K. 545; Simfonia n. 40 en sol menor, K. 550. Aquesta setmana explorem la producció musical de Wolfgang Amadeus Mozart en els set mesos crucials que van de febrer a setembre del 1788, una època de penúries personals i alhora d'obres sorprenents, com la famosa trilogia simfònica formada per la 39, la 40 i la 41, tres obres mestres compostes en només set setmanes i que constitueixen el seu testament simfònic. Ofegat pels deutes, deprimit per la mort de la seva filla Theresia i pel caos domèstic, obligat a anar a viure als suburbis de Viena i menystingut pel públic vienès i pel mateix emperador Josep II, a qui no havia complagut "Don Giovanni", Mozart és capaç de compondre frenèticament obres de tots els gèneres no se sap ben bé per a qui ni per a què, en una explosió de creativitat que acaba bruscament a finals d'any amb un silenci de sis mesos: és un missatge llançat al mar dins d'una ampolla, l'inici de la decadència personal.

  • Mozart 1788, les penúries i el geni (2/5)
    Escolta àudio

    Mozart 1788, les penúries i el geni (2/5)

    Avui hem sentit: Simfonia n. 39 en mi bemoll major, K543; Sonata per a piano n. 15 en do major, K545. Aquesta setmana explorem la producció musical de Wolfgang Amadeus Mozart en els set mesos crucials que van de febrer a setembre del 1788, una època de penúries personals i alhora d'obres sorprenents, com la famosa trilogia simfònica formada per la 39, la 40 i la 41, tres obres mestres compostes en només set setmanes i que constitueixen el seu testament simfònic. Ofegat pels deutes, deprimit per la mort de la seva filla Theresia i pel caos domèstic, obligat a anar a viure als suburbis de Viena i menystingut pel públic vienès i pel mateix emperador Josep II, a qui no havia complagut "Don Giovanni", Mozart és capaç de compondre frenèticament obres de tots els gèneres no se sap ben bé per a qui ni per a què, en una explosió de creativitat que acaba bruscament a finals d'any amb un silenci de sis mesos: és un missatge llançat al mar dins d'una ampolla, l'inici de la decadència personal.

    Avui hem sentit: Simfonia n. 39 en mi bemoll major, K543; Sonata per a piano n. 15 en do major, K545. Aquesta setmana explorem la producció musical de Wolfgang Amadeus Mozart en els set mesos crucials que van de febrer a setembre del 1788, una època de penúries personals i alhora d'obres sorprenents, com la famosa trilogia simfònica formada per la 39, la 40 i la 41, tres obres mestres compostes en només set setmanes i que constitueixen el seu testament simfònic. Ofegat pels deutes, deprimit per la mort de la seva filla Theresia i pel caos domèstic, obligat a anar a viure als suburbis de Viena i menystingut pel públic vienès i pel mateix emperador Josep II, a qui no havia complagut "Don Giovanni", Mozart és capaç de compondre frenèticament obres de tots els gèneres no se sap ben bé per a qui ni per a què, en una explosió de creativitat que acaba bruscament a finals d'any amb un silenci de sis mesos: és un missatge llançat al mar dins d'una ampolla, l'inici de la decadència personal.

Anar al contingut