TOTS ELS ÀUDIOS

  • Leos Janacek (IV)
    Escolta àudio

    Leos Janacek (IV)

    Milan Kundera diu: "Janacek va néixer el 1854 i tota la paradoxa és aquí". Aquest personatge de la música moderna és el de més edat dels grans romàntics: té quatre anys més que Puccini, sis més que Mahler, deu més que R. Strauss. Fins al tombant de segle no aconsegueix el seu propi estil. Als anys vint, les seves obres ocupen un lloc en els programes de concerts de música moderna al costat de Stravinski, Bartok o Hindemith, però té quaranta anys més que ells. Conservador solitari a la seva joventut, va ser innovador quan va ser vell. Però sempre va estar sol perquè, tot i ser solidari amb els compositors joves, era diferent d'ells. Janacek va arribar al seu estil sense ells, la seva manera de fer té un altre caràcter, una altra gènesi, altres arrels". Kundera va néixer a Moràvia, com Janacek, el 1929, un any després de la mort del compositor. I ell, Janacek, amb la seva riquíssima i fascinant trajectòria i la seva música esplèndida, és el compositor d'aquesta setmana. No us la perdeu!

  • Leos Janacek (III)
    Escolta àudio

    Leos Janacek (III)

    Milan Kundera diu: "Janacek va néixer el 1854 i tota la paradoxa és aquí. Aquest personatge de la música moderna és el de més edat dels grans romàntics: té quatre anys més que Puccini, sis més que Mahler, deu més que R. Strauss. Fins al tombant de segle no aconsegueix el seu propi estil. Als anys vint, les seves obres ocupen un lloc en els programes de concerts de música moderna al costat de Stravinski, Bartok o Hindemith, però té quaranta anys més que ells. Conservador solitari a la seva joventut, va ser innovador quan va ser vell. Però sempre va estar sol perquè, tot i ser solidari amb els compositors joves, era diferent d'ells. Janacek va arribar al seu estil sense ells, la seva manera de fer té un altre caràcter, una altra gènesi, altres arrels". Kundera va néixer a Moràvia, com Janacek, el 1929, un any després de la mort del compositor. I ell, Janacek, amb la seva riquíssima i fascinant trajectòria i la seva música esplèndida, és el compositor d'aquesta setmana. No us la perdeu!

  • Leos Janacek (II)
    Escolta àudio

    Leos Janacek (II)

    Milan Kundera diu: "Janacek va néixer el 1854 i tota la paradoxa és aquí. Aquest personatge de la música moderna és el de més edat dels grans romàntics: té quatre anys més que Puccini, sis més que Mahler, deu més que R. Strauss. Fins al tombant de segle no aconsegueix el seu propi estil. Als anys vint, les seves obres ocupen un lloc en els programes de concerts de música moderna al costat de Stravinski, Bartok o Hindemith, però té quaranta anys més que ells. Conservador solitari a la seva joventut, va ser innovador quan va ser vell. Però sempre va estar sol perquè tot i ser solidari amb els compositors joves, era diferent d'ells. Janacek va arribar al seu estil sense ells, la seva manera de fer té un altre caràcter, una altra gènesi, altres arrels". Kundera va néixer a Moràvia, com Janacek, el 1929, un any després de la mort del compositor. I ell, Janacek amb la seva riquíssima i fascinant trajectòria i la seva música esplèndida, és el compositor d'aquesta setmana. No us la perdeu!

  • Leos Janacek (I)
    Escolta àudio

    Leos Janacek (I)

    Milan Kundera diu: "Janacek va néixer el 1854 i tota la paradoxa és aquí. Aquest personatge de la música moderna és el de més edat dels grans romàntics: té quatre anys més que Puccini, sis més que Mahler, deu més que R. Strauss. Fins al tombant de segle no aconsegueix el seu propi estil. Als anys vint, les seves obres ocupen un lloc en els programes de concerts de música moderna al costat de Stravinski, Bartok o Hindemith, però té quaranta anys més que ells. Conservador solitari a la seva joventut, va ser innovador quan va ser vell. Però sempre va estar sol perquè tot i ser solidari amb els compositors joves, era diferent d'ells. Janacek va arribar al seu estil sense ells, la seva manera de fer té un altre caràcter, una altra gènesi, altres arrels". Kundera va néixer a Moràvia, com Janacek, el 1929, un any després de la mort del compositor. I ell, Janacek amb la seva riquíssima i fascinant trajectòria i la seva música esplèndida, és el compositor d'aquesta setmana. No us la perdeu!

  • Antonio Vivaldi (V)
    Escolta àudio

    Antonio Vivaldi (V)

    Aquesta setmana us proposem de ser a la Venècia del barroc amb algú que la coneixia molt bé perquè hi va néixer. Era fill d'un violinista de l'orquestra de Sant Marc, i hi va fer música durant gairebé tota la seva vida. El compositor d'aquesta setmana és Antonio Vivaldi, i us oferirem algun dels seus concerts en versions fantàstiques des de Brüggen o Harnoncourt fins a Carmignola o Bernardini. Agafem la góndola i la primera parada la fem a l'Ospedalle della Pietà. Allà ens espera Vivaldi per guiar-nos fins divendres.

  • Antonio Vivaldi (IV)
    Escolta àudio

    Antonio Vivaldi (IV)

    Aquesta setmana us proposem de ser a la Venècia del barroc amb algú que la coneixia molt bé perquè hi va néixer. Era fill d'un violinista de l'orquestra de Sant Marc, i hi va fer música durant gairebé tota la seva vida. El compositor d'aquesta setmana és Antonio Vivaldi i us oferirem algun dels seus concerts en versions fantàstiques des de Brüggen o Harnoncourt fins a Carmignola o Bernardini. Agafem la góndola i la primera parada la fem a l'Ospedalle della Pietà. Allà ens espera Vivaldi per guiar-nos fins divendres.

  • Antonio Vivaldi (III)
    Escolta àudio

    Antonio Vivaldi (III)

    Aquesta setmana us proposem de ser a la Venècia del barroc amb algú que la coneixia molt bé perquè hi va néixer. Era fill d'un violinista de l'orquestra de Sant Marc, i hi va fer música durant gairebé tota la seva vida. El compositor d'aquesta setmana és Antonio Vivaldi i us oferirem algun dels seus concerts en versions fantàstiques des de Brüggen o Harnoncourt fins a Carmignola o Bernardini. Agafem la góndola i la primera parada la fem a l'Ospedalle della Pietà. Allà ens espera Vivaldi per guiar-nos fins divendres.

  • Antonio Vivaldi (II)
    Escolta àudio

    Antonio Vivaldi (II)

    Aquesta setmana us proposem de ser a la Venècia del barroc amb algú que la coneixia molt bé perquè hi va néixer. Era fill d'un violinista de l'orquestra de Sant Marc, i hi va fer música durant gairebé tota la seva vida. El compositor d'aquesta setmana és Antonio Vivaldi i us oferirem algun dels seus concerts en versions fantàstiques des de Brüggen o Harnoncourt fins a Carmignola o Bernardini. Agafem la góndola i la primera parada la fem a l'Ospedalle della Pietà. Allà ens espera Vivaldi per guiar-nos fins divendres.

  • Antonio Vivaldi (I)
    Escolta àudio

    Antonio Vivaldi (I)

    Aquesta setmana us proposem de ser a la Venècia del barroc amb algú que la coneixia molt bé perquè hi va néixer. Era fill d'un violinista de l'orquestra de Sant Marc, i hi va fer música durant pràcticament tota la seva vida. El compositor d'aquesta setmana és Antonio Vivaldi i us oferirem algun dels seus concerts en versions fantàstiques des de Brüggen o Harnoncourt fins a Carmignola o Bernardini. Agafem la góndola i la primera parada la fem a l'Ospedalle della Pietà. Allà ens espera Vivaldi per guiar-nos fins divendres.

  • Charles Hubert Parry (V)
    Escolta àudio

    Charles Hubert Parry (V)

    Charles Hubert Parry, nascut el 1948, és el compositor anglès que, amb Stanford, va iniciar el renaixement de la música anglesa després d'haver estat intensament i sorprenentment adormida des de la mort de Purcell a finals del segle XVII. Parry, com a arquitecte d'aquella reconstrucció, sabia que no podia mirar endins perquè no hi havia referents i que havia de mirar enfora. S'hi va trobar Mendelssohn, Schumann, Brahms... i va quedar dins de la seva òrbita. A mesura que s'atansava el segle XX, no va voler saber res dels nous corrents, alhora que va saber trobar el so i el ritme genuïnament anglesos. Parry, un home de moral estricta, conviccions fortes, cultura immensa, agnòstic i ple de carisma, és poc o mal conegut i per això durant tots aquests dies us convidem a conèixer-lo sentint les seves cinc esplèndides simfonies i una obra per a cor commovedora, les "Cançons de comiat", que va compondre al final de la vida. Parry va morir el 1918, a les acaballes de la Primera Guerra Mundial.

  • Charles Hubert Parry (IV)
    Escolta àudio

    Charles Hubert Parry (IV)

    Charles Hubert Parry, nascut el 1948, és el compositor anglès que, amb Stanford, va iniciar el renaixement de la música anglesa després d'haver estat intensament i sorprenentment adormida des de la mort de Purcell a finals del segle XVII. Parry, com a arquitecte d'aquella reconstrucció, sabia que no podia mirar endins perquè no hi havia referents i que havia de mirar enfora. S'hi va trobar Mendelssohn, Schumann, Brahms... i va quedar dins de la seva òrbita. A mesura que s'atansava el segle XX, no va voler saber res dels nous corrents, alhora que va saber trobar el so i el ritme genuïnament anglesos. Parry, un home de moral estricta, conviccions fortes, cultura immensa, agnòstic i ple de carisma, és poc o mal conegut i per això durant tots aquests dies us convidem a conèixer-lo sentint les seves cinc esplèndides simfonies i una obra per a cor commovedora, les "Cançons de comiat", que va compondre al final de la vida. Parry va morir el 1918, a les acaballes de la Primera Guerra Mundial.

  • Charles Hubert Parry (III)
    Escolta àudio

    Charles Hubert Parry (III)

    Charles Hubert Parry, nascut el 1948, és el compositor anglès que, amb Stanford, va iniciar el renaixement de la música anglesa després d'haver estat intensament i sorprenentment adormida des de la mort de Purcell a finals del segle XVII. Parry, com a arquitecte d'aquella reconstrucció, sabia que no podia mirar endins perquè no hi havia referents i que havia de mirar enfora. S'hi va trobar Mendelssohn, Schumann, Brahms... i va quedar dins de la seva òrbita. A mesura que s'atansava el segle XX, no va voler saber res dels nous corrents, alhora que va saber trobar el so i el ritme genuïnament anglesos. Parry, un home de moral estricta, conviccions fortes, cultura immensa, agnòstic i ple de carisma, és poc o mal conegut i per això durant tots aquests dies us convidem a conèixer-lo sentint les seves cinc esplèndides simfonies i una obra per a cor commovedora, les "Cançons de comiat", que va compondre al final de la vida. Parry va morir el 1918, a les acaballes de la Primera Guerra Mundial.

  • Charles Hubert Parry (II)
    Escolta àudio

    Charles Hubert Parry (II)

    Charles Hubert Parry, nascut el 1948, és el compositor anglès que, amb Stanford, va iniciar el renaixement de la música anglesa després d'haver estat intensament i sorprenentment adormida des de la mort de Purcell a finals del segle XVII. Parry, com a arquitecte d'aquella reconstrucció, sabia que no podia mirar endins perquè no hi havia referents i que havia de mirar enfora. S'hi va trobar Mendelssohn, Schumann, Brahms... i va quedar dins de la seva òrbita. A mesura que s'atansava el segle XX, no va voler saber res dels nous corrents, alhora que va saber trobar el so i el ritme genuïnament anglesos. Parry, un home de moral estricta, conviccions fortes, cultura immensa, agnòstic i ple de carisma, és poc o mal conegut i per això durant tots aquests dies us convidem a conèixer-lo sentint les seves cinc esplèndides simfonies i una obra per a cor commovedora, les "Cançons de comiat", que va compondre al final de la vida. Parry va morir el 1918, a les acaballes de la Primera Guerra Mundial.

  • Charles Hubert Parry
    Escolta àudio

    Charles Hubert Parry

    Charles Hubert Parry, nascut el 1948, és el compositor anglès que, amb Stanford, va iniciar el renaixement de la música anglesa després d'haver estat intensament i sorprenentment adormida des de la mort de Purcell a finals del segle XVII. Parry, com a arquitecte d'aquella reconstrucció, sabia que no podia mirar endins perquè no hi havia referents i que havia de mirar enfora. S'hi va trobar Mendelssohn, Schumann, Brahms... i va quedar dins de la seva òrbita. A mesura que s'atansava el segle XX, no va voler saber res dels nous corrents, alhora que va saber trobar el so i el ritme genuïnament anglesos. Parry, un home de moral estricta, conviccions fortes, cultura immensa, agnòstic i ple de carisma, és poc o mal conegut i per això durant tots aquests dies us convidem a conèixer-lo sentint les seves cinc esplèndides simfonies i una obra per a cor commovedora, les "Cançons de comiat", que va compondre al final de la vida. Parry va morir el 1918, a les acaballes de la Primera Guerra Mundial.

  • Serguei Prokófiev (IV)
    Escolta àudio

    Serguei Prokófiev (IV)

    Durant l'estiu del 1902, Glière va anar a casa dels Prokófiev, situada en les enormes zones rurals d'Ucraïna, a més de mil quilòmetres de la ciutat més pròxima. Hi vivia un nen d'11 anys que sabia tocar el piano i que ja havia compost algunes obres, un nen que difícilment havia sentit mai una orquestra però que tenia un talent extraordinari. Aquest nen era Serguei Prokófiev. Ben aviat va anar a estudiar al conservatori de Sant Petersburg, va fer els primers concerts com a pianista i amb només 21 anys ja havia escrit unes quantes òperes, algunes obres per a piano i el primer concert per a piano. I aquí és on començarem la setmana del compositor Prokófiev a Catalunya Música, perquè fins dijous us oferirem els cinc concerts per a piano que va compondre, acompanyats d'algunes altres obres contemporànies. És una proposta fantàstica per descobrir aquest compositor extraordinari que, ironies del destí, va morir als 62 anys el mateix dia que Stalin, el 5 de març del 1953.