TOTS ELS ÀUDIOS

  • Rakhmaninov a l'exili (3/5)
    Escolta àudio

    Rakhmaninov a l'exili (3/5)

    Avui hem sentit: Variacions sobre un tema de Corelli, op.42; transcripció de "Liebesleid" de Fritz Kreisler; Rapsòdia sobre un tema de Paganini, op.42. La revolució russa va empènyer Serguei Rakhmaninov a marxar del seu país. A les acaballes de l'any 1917 va aprofitar una gira de concerts pels països escandinaus per marxar amb tota la família cap als Estats Units. No va tornar mai més a Rússia, i en els 25 anys de residència a Nord-amèrica, fins a la seva mort l'any 1943, va tenir innombrables èxits com a pianista, però li va costar molt trobar la inspiració: només va compondre sis obres noves, i la majoria escrites en les seves estades d'estiu a França i Suïssa, però són autèntiques joies simfòniques plenes d'enyorament i nostàlgia per la seva terra.

    Avui hem sentit: Variacions sobre un tema de Corelli, op.42; transcripció de "Liebesleid" de Fritz Kreisler; Rapsòdia sobre un tema de Paganini, op.42. La revolució russa va empènyer Serguei Rakhmaninov a marxar del seu país. A les acaballes de l'any 1917 va aprofitar una gira de concerts pels països escandinaus per marxar amb tota la família cap als Estats Units. No va tornar mai més a Rússia, i en els 25 anys de residència a Nord-amèrica, fins a la seva mort l'any 1943, va tenir innombrables èxits com a pianista, però li va costar molt trobar la inspiració: només va compondre sis obres noves, i la majoria escrites en les seves estades d'estiu a França i Suïssa, però són autèntiques joies simfòniques plenes d'enyorament i nostàlgia per la seva terra.

  • Rakhmaninov a l'exili (2/5)
    Escolta àudio

    Rakhmaninov a l'exili (2/5)

    Avui hem sentit: Tres cançons russes per a cor i orquestra, op.41; Concert per a piano i orquestra n.4, op.40. La revolució russa va empènyer Serguei Rakhmaninov a marxar del seu país. A les acaballes de l'any 1917 va aprofitar una gira de concerts pels països escandinaus per marxar amb tota la família cap als Estats Units. No va tornar mai més a Rússia, i en els 25 anys de residència a Nord-amèrica, fins a la seva mort l'any 1943, va tenir innombrables èxits com a pianista, però li va costar molt trobar la inspiració: només va compondre sis obres noves, i la majoria escrites en les seves estades d'estiu a França i Suïssa, però són autèntiques joies simfòniques plenes d'enyorament i nostàlgia per la seva terra.

    Avui hem sentit: Tres cançons russes per a cor i orquestra, op.41; Concert per a piano i orquestra n.4, op.40. La revolució russa va empènyer Serguei Rakhmaninov a marxar del seu país. A les acaballes de l'any 1917 va aprofitar una gira de concerts pels països escandinaus per marxar amb tota la família cap als Estats Units. No va tornar mai més a Rússia, i en els 25 anys de residència a Nord-amèrica, fins a la seva mort l'any 1943, va tenir innombrables èxits com a pianista, però li va costar molt trobar la inspiració: només va compondre sis obres noves, i la majoria escrites en les seves estades d'estiu a França i Suïssa, però són autèntiques joies simfòniques plenes d'enyorament i nostàlgia per la seva terra.

  • Rakhmaninov a l'exili (1/5)
    Escolta àudio

    Rakhmaninov a l'exili (1/5)

    Avui hem sentit: "Études-tableaux" op.39; Sketch oriental; Peça en re menor; Andante semplice en La bemoll major. La revolució russa va empènyer Serguei Rakhmaninov a marxar del seu país. A les acaballes de l'any 1917 va aprofitar una gira de concerts pels països escandinaus per marxar amb tota la família cap als Estats Units. No va tornar mai més a Rússia, i en els 25 anys de residència a Nord-amèrica, fins a la seva mort l'any 1943, va tenir innombrables èxits com a pianista, però li va costar molt trobar la inspiració: només va compondre sis obres noves, i la majoria escrites en les seves estades d'estiu a França i Suïssa, però són autèntiques joies simfòniques plenes d'enyorament i nostàlgia per la seva terra.

    Avui hem sentit: "Études-tableaux" op.39; Sketch oriental; Peça en re menor; Andante semplice en La bemoll major. La revolució russa va empènyer Serguei Rakhmaninov a marxar del seu país. A les acaballes de l'any 1917 va aprofitar una gira de concerts pels països escandinaus per marxar amb tota la família cap als Estats Units. No va tornar mai més a Rússia, i en els 25 anys de residència a Nord-amèrica, fins a la seva mort l'any 1943, va tenir innombrables èxits com a pianista, però li va costar molt trobar la inspiració: només va compondre sis obres noves, i la majoria escrites en les seves estades d'estiu a França i Suïssa, però són autèntiques joies simfòniques plenes d'enyorament i nostàlgia per la seva terra.

  • Isaac Albéniz, cosmopolita (5/5)
    Escolta àudio

    Isaac Albéniz, cosmopolita (5/5)

    Avui hem sentit: "Catalonia", per a orquestra; "Merlin" òpera (fragments); "Four songs". Tot i la considerable quantitat d'obres per a piano que Isaac Albéniz va compondre en un estil molt vinculat al nacionalisme hispànic, hi ha una part de la seva producció absolutament allunyada d'aquests paràmetres populars i amb un caràcter més internacional, universal i cosmopolita. Fruit dels anys viscuts a París i a Londres, de les decepcions viscudes al seu país, i de l'estret vincle amb el seu mecenes Francis Money-Coutts, Albéniz va escriure òperes i cançons en anglès de molta qualitat i que mereixen ser reivindicades.

    Avui hem sentit: "Catalonia", per a orquestra; "Merlin" òpera (fragments); "Four songs". Tot i la considerable quantitat d'obres per a piano que Isaac Albéniz va compondre en un estil molt vinculat al nacionalisme hispànic, hi ha una part de la seva producció absolutament allunyada d'aquests paràmetres populars i amb un caràcter més internacional, universal i cosmopolita. Fruit dels anys viscuts a París i a Londres, de les decepcions viscudes al seu país, i de l'estret vincle amb el seu mecenes Francis Money-Coutts, Albéniz va escriure òperes i cançons en anglès de molta qualitat i que mereixen ser reivindicades.

  • Isaac Albéniz, cosmopolita (4/5)
    Escolta àudio

    Isaac Albéniz, cosmopolita (4/5)

    Avui hem sentit: "To Nelly", sis cançons angleses; "Trois chansons"; "Will you be mine"; "Separated"; The gifts of gods"; "The caterpillar". Tot i la considerable quantitat d'obres per a piano que Isaac Albéniz va compondre en un estil molt vinculat al nacionalisme hispànic, hi ha una part de la seva producció absolutament allunyada d'aquests paràmetres populars i amb un caràcter més internacional, universal i cosmopolita. Fruit dels anys viscuts a París i a Londres, de les decepcions viscudes al seu país, i de l'estret vincle amb el seu mecenes Francis Money-Couts, Albéniz va escriure òperes i cançons en anglès de molta qualitat i que mereixen ser reivindicades.

    Avui hem sentit: "To Nelly", sis cançons angleses; "Trois chansons"; "Will you be mine"; "Separated"; The gifts of gods"; "The caterpillar". Tot i la considerable quantitat d'obres per a piano que Isaac Albéniz va compondre en un estil molt vinculat al nacionalisme hispànic, hi ha una part de la seva producció absolutament allunyada d'aquests paràmetres populars i amb un caràcter més internacional, universal i cosmopolita. Fruit dels anys viscuts a París i a Londres, de les decepcions viscudes al seu país, i de l'estret vincle amb el seu mecenes Francis Money-Couts, Albéniz va escriure òperes i cançons en anglès de molta qualitat i que mereixen ser reivindicades.

  • Isaac Albéniz, cosmopolita (3/5)
    Escolta àudio

    Isaac Albéniz, cosmopolita (3/5)

    Avui hem sentit: "Pepita Jiménez" òpera (selecció de fragments). Tot i la considerable quantitat d'obres per a piano que Isaac Albéniz va compondre en un estil molt vinculat al nacionalisme hispànic, hi ha una part de la seva producció absolutament allunyada d'aquests paràmetres populars i amb un caràcter més internacional, universal i cosmopolita. Fruit dels anys viscuts a París i a Londres, de les decepcions viscudes al seu país, i de l'estret vincle amb el seu mecenes Francis Money-Couts, Albéniz va escriure òperes i cançons en anglès de molta qualitat i que mereixen ser reivindicades.

    Avui hem sentit: "Pepita Jiménez" òpera (selecció de fragments). Tot i la considerable quantitat d'obres per a piano que Isaac Albéniz va compondre en un estil molt vinculat al nacionalisme hispànic, hi ha una part de la seva producció absolutament allunyada d'aquests paràmetres populars i amb un caràcter més internacional, universal i cosmopolita. Fruit dels anys viscuts a París i a Londres, de les decepcions viscudes al seu país, i de l'estret vincle amb el seu mecenes Francis Money-Couts, Albéniz va escriure òperes i cançons en anglès de molta qualitat i que mereixen ser reivindicades.

  • Isaac Albéniz, cosmopolita (2/5)
    Escolta àudio

    Isaac Albéniz, cosmopolita (2/5)

    Avui hem sentit: "Henry Clifford", òpera (selecció de fragments). Tot i la considerable quantitat d'obres per a piano que Isaac Albéniz va compondre en un estil molt vinculat al nacionalisme hispànic, hi ha una part de la seva producció absolutament allunyada d'aquests paràmetres populars i amb un caràcter més internacional, universal i cosmopolita. Fruit dels anys viscuts a París i a Londres, de les decepcions viscudes al seu país, i de l'estret vincle amb el seu mecenes Francis Money-Couts, Albéniz va escriure òperes i cançons en anglès de molta qualitat i que mereixen ser reivindicades.

    Avui hem sentit: "Henry Clifford", òpera (selecció de fragments). Tot i la considerable quantitat d'obres per a piano que Isaac Albéniz va compondre en un estil molt vinculat al nacionalisme hispànic, hi ha una part de la seva producció absolutament allunyada d'aquests paràmetres populars i amb un caràcter més internacional, universal i cosmopolita. Fruit dels anys viscuts a París i a Londres, de les decepcions viscudes al seu país, i de l'estret vincle amb el seu mecenes Francis Money-Couts, Albéniz va escriure òperes i cançons en anglès de molta qualitat i que mereixen ser reivindicades.

  • Isaac Albéniz, cosmopolita (1/5)
    Escolta àudio

    Isaac Albéniz, cosmopolita (1/5)

    Avui hem sentit: "Concierto fantástico" per a piano i orquestra, op.78; "Chanson de Barberine"; "The magic opal", opereta anglesa (fragments). Tot i la considerable quantitat d'obres per a piano que Isaac Albéniz va compondre en un estil molt vinculat al nacionalisme hispànic, hi ha una part de la seva producció absolutament allunyada d'aquests paràmetres populars i amb un caràcter més internacional, universal i cosmopolita. Fruit dels anys viscuts a París i a Londres, de les decepcions viscudes al seu país, i de l'estret vincle amb el seu mecenes Francis Money-Couts, Albéniz va escriure òperes i cançons en anglès de molta qualitat i que mereixen ser reivindicades.

    Avui hem sentit: "Concierto fantástico" per a piano i orquestra, op.78; "Chanson de Barberine"; "The magic opal", opereta anglesa (fragments). Tot i la considerable quantitat d'obres per a piano que Isaac Albéniz va compondre en un estil molt vinculat al nacionalisme hispànic, hi ha una part de la seva producció absolutament allunyada d'aquests paràmetres populars i amb un caràcter més internacional, universal i cosmopolita. Fruit dels anys viscuts a París i a Londres, de les decepcions viscudes al seu país, i de l'estret vincle amb el seu mecenes Francis Money-Couts, Albéniz va escriure òperes i cançons en anglès de molta qualitat i que mereixen ser reivindicades.

  • Franz Schubert, l'esclat dels últims mesos (10/10)
    Escolta àudio

    Franz Schubert, l'esclat dels últims mesos (10/10)

    Avui hem sentit: Schwanengesang (Cant del cigne), cicle de lieder, D957. Franz Schubert va morir el 19 de novembre del 1828 a Viena. Tenia 31 anys. Els últims mesos de la seva vida van ser una autèntica explosió de creativitat, amb obres de grans dimensions i molt inspirades, la majoria de les quals no es van estrenar fins després de la mort del compositor. Aquesta setmana sentirem autèntiques obres mestres compostes durant els últims vuit mesos de vida. I en totes hi trobarem una ànima sensible, turmentada i genial.

    Avui hem sentit: Schwanengesang (Cant del cigne), cicle de lieder, D957. Franz Schubert va morir el 19 de novembre del 1828 a Viena. Tenia 31 anys. Els últims mesos de la seva vida van ser una autèntica explosió de creativitat, amb obres de grans dimensions i molt inspirades, la majoria de les quals no es van estrenar fins després de la mort del compositor. Aquesta setmana sentirem autèntiques obres mestres compostes durant els últims vuit mesos de vida. I en totes hi trobarem una ànima sensible, turmentada i genial.

  • Franz Schubert, l'esclat dels últims mesos (9/10)
    Escolta àudio

    Franz Schubert, l'esclat dels últims mesos (9/10)

    Avui hem sentit: Sonata per a piano en Si bemoll major, D960. Franz Schubert va morir el 19 de novembre del 1828 a Viena. Tenia 31 anys. Els últims mesos de la seva vida van ser una autèntica explosió de creativitat, amb obres de grans dimensions i molt inspirades, la majoria de les quals no es van estrenar fins després de la mort del compositor. Aquesta setmana sentirem autèntiques obres mestres compostes durant els últims vuit mesos de vida. I en totes hi trobarem una ànima sensible, turmentada i genial.

    Avui hem sentit: Sonata per a piano en Si bemoll major, D960. Franz Schubert va morir el 19 de novembre del 1828 a Viena. Tenia 31 anys. Els últims mesos de la seva vida van ser una autèntica explosió de creativitat, amb obres de grans dimensions i molt inspirades, la majoria de les quals no es van estrenar fins després de la mort del compositor. Aquesta setmana sentirem autèntiques obres mestres compostes durant els últims vuit mesos de vida. I en totes hi trobarem una ànima sensible, turmentada i genial.

  • Franz Schubert, l'esclat dels últims mesos (8/10)
    Escolta àudio

    Franz Schubert, l'esclat dels últims mesos (8/10)

    Avui hem sentit: Quintet en Do major, D956. Franz Schubert va morir el 19 de novembre del 1828 a Viena. Tenia 31 anys. Els últims mesos de la seva vida van ser una autèntica explosió de creativitat, amb obres de grans dimensions i molt inspirades, la majoria de les quals no es van estrenar fins després de la mort del compositor. Aquesta setmana sentirem autèntiques obres mestres compostes durant els últims vuit mesos de vida. I en totes hi trobarem una ànima sensible, turmentada i genial.

    Avui hem sentit: Quintet en Do major, D956. Franz Schubert va morir el 19 de novembre del 1828 a Viena. Tenia 31 anys. Els últims mesos de la seva vida van ser una autèntica explosió de creativitat, amb obres de grans dimensions i molt inspirades, la majoria de les quals no es van estrenar fins després de la mort del compositor. Aquesta setmana sentirem autèntiques obres mestres compostes durant els últims vuit mesos de vida. I en totes hi trobarem una ànima sensible, turmentada i genial.

  • Franz Schubert, l'esclat dels últims mesos (7/10)
    Escolta àudio

    Franz Schubert, l'esclat dels últims mesos (7/10)

    Avui hem sentit: Missa núm.6 en Mi bemoll major, D950.
    Franz Schubert va morir el 19 de novembre del 1828 a Viena. Tenia 31 anys. Els últims mes
    os de la seva vida van ser una autèntica explosió de creativitat, amb obres de grans dimensions i molt inspirades, la majoria de les quals no es van estrenar fins després de la mort del compositor. Aquesta setmana sentirem autèntiques obres mestres compostes durant els últims vuit mesos de vida. I en totes hi trobarem una ànima sensible, turmentada i genial.

    Avui hem sentit: Missa núm.6 en Mi bemoll major, D950. Franz Schubert va morir el 19 de novembre del 1828 a Viena. Tenia 31 anys. Els últims mesos de la seva vida van ser una autèntica explosió de creativitat, amb obres de grans dimensions i molt inspirades, la majoria de les quals no es van estrenar fins després de la mort del compositor. Aquesta setmana sentirem autèntiques obres mestres compostes durant els últims vuit mesos de vida. I en totes hi trobarem una ànima sensible, turmentada i genial.

  • Franz Schubert, l'esclat dels últims mesos (6/10)
    Escolta àudio

    Franz Schubert, l'esclat dels últims mesos (6/10)

    Avui hem sentit: Simfonia n. 9 en do major, D944. Franz Schubert va morir el 19 de novembre de 1828 a Viena: tenia 31 anys. Els últims mesos de la seva vida van ser una autèntica explosió de creativitat, amb obres de grans dimensions i molt inspirades, la majoria de les quals no es van estrenar fins després de la mort del compositor. Aquesta setmana sentirem autèntiques obres mestres compostes durant els últims vuit mesos de vida. I en totes hi trobarem una ànima sensible, turmentada i genial.

    Avui hem sentit: Simfonia n. 9 en do major, D944. Franz Schubert va morir el 19 de novembre de 1828 a Viena: tenia 31 anys. Els últims mesos de la seva vida van ser una autèntica explosió de creativitat, amb obres de grans dimensions i molt inspirades, la majoria de les quals no es van estrenar fins després de la mort del compositor. Aquesta setmana sentirem autèntiques obres mestres compostes durant els últims vuit mesos de vida. I en totes hi trobarem una ànima sensible, turmentada i genial.

  • Franz Schubert, l'esclat dels últims anys (5/5)
    Escolta àudio

    Franz Schubert, l'esclat dels últims anys (5/5)

    Avui hem sentit: Adagio-Nocturn en Mi bemoll major D897; Winterreise (Viatge d'hivern) D911, lieder 13 a 24. Franz Schubert va morir a Viena l'any 1828: tenia trenta-un anys. El seu caràcter introvertit, els problemes de salut i la falta de reconeixement professional el van acompanyar tota la vida, però la música va ser el seu refugi. En els dos últims anys de la seva existència Schubert va ser un autèntic volcà creatiu i va compondre desenes d'obres de tots els gèneres, de gran qualitat i bellesa. Al llarg de dues setmanes en sentirem una selecció de les més significatives, escrites entre febrer del 1827 i octubre del 1828, poques setmanes abans de morir. Totes reflecteixen una ànima sensible, turmentada i genial.

    Avui hem sentit: Adagio-Nocturn en Mi bemoll major D897; Winterreise (Viatge d'hivern) D911, lieder 13 a 24. Franz Schubert va morir a Viena l'any 1828: tenia trenta-un anys. El seu caràcter introvertit, els problemes de salut i la falta de reconeixement professional el van acompanyar tota la vida, però la música va ser el seu refugi. En els dos últims anys de la seva existència Schubert va ser un autèntic volcà creatiu i va compondre desenes d'obres de tots els gèneres, de gran qualitat i bellesa. Al llarg de dues setmanes en sentirem una selecció de les més significatives, escrites entre febrer del 1827 i octubre del 1828, poques setmanes abans de morir. Totes reflecteixen una ànima sensible, turmentada i genial.

  • Franz Schubert, l'esclat dels últims mesos (4/5)
    Escolta àudio

    Franz Schubert, l'esclat dels últims mesos (4/5)

    Avui hem sentit: Impromptus D935 (selecció); Moments musicals D780 (selecció). Franz Schubert va morir a Viena l'any 1828: tenia trenta-un anys. El seu caràcter introvertit, els problemes de salut i la falta de reconeixement professional el van acompanyar tota la vida, però la música va ser el seu refugi. En els dos últims anys de la seva existència Schubert va ser un autèntic volcà creatiu i va compondre desenes d'obres de tots els gèneres, de gran qualitat i bellesa. Al llarg de dues setmanes en sentirem una selecció de les més significatives, escrites entre febrer del 1827 i octubre del 1828, poques setmanes abans de morir. Totes reflecteixen una ànima sensible, turmentada i genial.

    Avui hem sentit: Impromptus D935 (selecció); Moments musicals D780 (selecció). Franz Schubert va morir a Viena l'any 1828: tenia trenta-un anys. El seu caràcter introvertit, els problemes de salut i la falta de reconeixement professional el van acompanyar tota la vida, però la música va ser el seu refugi. En els dos últims anys de la seva existència Schubert va ser un autèntic volcà creatiu i va compondre desenes d'obres de tots els gèneres, de gran qualitat i bellesa. Al llarg de dues setmanes en sentirem una selecció de les més significatives, escrites entre febrer del 1827 i octubre del 1828, poques setmanes abans de morir. Totes reflecteixen una ànima sensible, turmentada i genial.

Anar al contingut