TOTS ELS ÀUDIOS

  • Frederic Mompou (IV)
    Escolta àudio

    Frederic Mompou (IV)

    Frederic Mompou tenia la mateixa edat que Robert Gerhard, Eduard Toldrà o Manuel Blancafort, que va ser el seu gran amic. Eren els compositors que prenien el relleu a la generació d'Albéniz, Granados o Morera, que, al seu torn, havien après del tortosí Felip Pedrell. Mompou va néixer a Barcelona el 1893, de pare català i mare d'ascendència francesa, la filla d'aquell francès que dirigia la fàbrica de campanes que sempre va fascinar Mompou pel seu so. Va viure força anys a París, fins que va tornar definitivament a Barcelona el 1941. Era un home tímid, deia ell, home de poques paraules i compositor de poques notes. Era irònic i deia que la seva música era la menys composta del món. La sentirem durant aquests dies, la música per a piano, i passejarem per la seva vida i imaginarem la figura llarga i prima de Mompou, aquell príncep que Carme Bravo deia que havia vist a la seva primera trobada.

  • Frederic Mompou (III)
    Escolta àudio

    Frederic Mompou (III)

    Frederic Mompou tenia la mateixa edat que Robert Gerhard, Eduard Toldrà o Manuel Blancafort, que va ser el seu gran amic. Eren els compositors que prenien el relleu a la generació d'Albéniz, Granados o Morera, que, al seu torn, havien après del tortosí Felip Pedrell. Mompou va néixer a Barcelona el 1893, de pare català i mare d'ascendència francesa, la filla d'aquell francès que dirigia la fàbrica de campanes que sempre va fascinar Mompou pel seu so. Va viure força anys a París, fins que va tornar definitivament a Barcelona el 1941. Era un home tímid, deia ell, home de poques paraules i compositor de poques notes. Era irònic i deia que la seva música era la menys composta del món. La sentirem durant aquests dies, la música per a piano, i passejarem per la seva vida i imaginarem la figura llarga i prima de Mompou, aquell príncep que Carme Bravo deia que havia vist a la seva primera trobada.

  • Frederic Mompou (II)
    Escolta àudio

    Frederic Mompou (II)

    Frederic Mompou tenia la mateixa edat que Robert Gerhard, Eduard Toldrà o Manuel Blancafort, que va ser el seu gran amic. Eren els compositors que prenien el relleu a la generació d'Albéniz, Granados o Morera, que, al seu torn, havien après del tortosí Felip Pedrell. Mompou va néixer a Barcelona el 1893, de pare català i mare d'ascendència francesa, la filla d'aquell francès que dirigia la fàbrica de campanes que sempre va fascinar Mompou pel seu so. Va viure força anys a París, fins que va tornar definitivament a Barcelona el 1941. Era un home tímid, deia ell, home de poques paraules i compositor de poques notes. Era irònic i deia que la seva música era la menys composta del món. La sentirem durant aquests dies, la música per a piano, i passejarem per la seva vida i imaginarem la figura llarga i prima de Mompou, aquell príncep que Carme Bravo deia que havia vist a la seva primera trobada.

  • Frederic Mompou (I)
    Escolta àudio

    Frederic Mompou (I)

    Frederic Mompou tenia la mateixa edat que Robert Gerhard, Eduard Toldrà o Manuel Blancafort, que va ser el seu gran amic. Eren els compositors que prenien el relleu a la generació d'Albéniz, Granados o Morera, que, al seu torn, havien après del tortosí Felip Pedrell. Mompou va néixer a Barcelona el 1893, de pare català i mare d'ascendència francesa, la filla d'aquell francès que dirigia la fàbrica de campanes que sempre va fascinar Mompou pel seu so. Va viure força anys a París fins que va tornar definitivament a Barcelona el 1941. Era un home tímid, deia ell, home de poques paraules i compositor de poques notes. Era irònic i deia que la seva música era la menys composta del món. La sentirem durant aquests dies, la música per a piano, i passejarem per la seva vida i imaginarem la figura llarga i prima de Mompou, aquell príncep que Carme Bravo deia que havia vist a la seva primera trobada.

  • Piotr Ilitx Txaikovski (V)
    Escolta àudio

    Piotr Ilitx Txaikovski (V)

    La primera simfonia de Piotr Ilitx Txaikovski, estrenada quan tenia 28 anys, porta el títol de "Somnis d'hivern" perquè conté el record nostàlgic d'algun dels viatges que havia fet entre Moscou i Sant Petersburg durant el gèlid hivern rus. Doncs allà començarem una setmana en què podrem oferir-vos cinc de les set simfonies que va compondre aquest músic, que tenia una capacitat molt punyent de commoure a través de la música i que alhora va estar envoltat de moments i personatges novel·lescos. En citarem alguns que estan íntimament lligats al seu nom i que posaran marc temporal i biogràfic a cadascuna de les obres. Per exemple, Nadia von Meck, aquella dona que el va mantenir econòmicament durant 14 anys, amb qui va acabar emparentat però amb qui no va parlar mai i només s'hi va enviar cartes; més o menys, un miler. Txaikovski, contemporani del Grup dels Cinc rus, del qual mai va formar part, és el compositor d'una setmana en què segur que l'emoció us atraparà.

  • Piotr Ilitx Txaikovski (IV)
    Escolta àudio

    Piotr Ilitx Txaikovski (IV)

    La primera simfonia de Piotr Ilitx Txaikovski, estrenada quan tenia 28 anys, porta el títol de "Somnis d'hivern" perquè conté el record nostàlgic d'algun dels viatges que havia fet entre Moscou i Sant Petersburg durant el gèlid hivern rus. Doncs allà començarem una setmana en què podrem oferir-vos cinc de les set simfonies que va compondre aquest músic, que tenia una capacitat molt punyent de commoure a través de la música i que alhora va estar envoltat de moments i personatges novel·lescos. En citarem alguns que estan íntimament lligats al seu nom i que posaran marc temporal i biogràfic a cadascuna de les obres. Per exemple, Nadia von Meck, aquella dona que el va mantenir econòmicament durant 14 anys, amb qui va acabar emparentat però amb qui no va parlar mai i només s'hi va enviar cartes; més o menys, un miler. Txaikovski, contemporani del Grup dels Cinc rus, del qual mai va formar part, és el compositor d'una setmana en què segur que l'emoció us atraparà.

  • Piotr Ilitx Txaikovski (III)
    Escolta àudio

    Piotr Ilitx Txaikovski (III)

    La primera simfonia de Piotr Ilitx Txaikovski, estrenada quan tenia 28 anys, porta el títol de "Somnis d'hivern" perquè conté el record nostàlgic d'algun dels viatges que havia fet entre Moscou i Sant Petersburg durant el gèlid hivern rus. Doncs allà començarem una setmana en què podrem oferir-vos cinc de les set simfonies que va compondre aquest músic, que tenia una capacitat molt punyent de commoure a través de la música i que alhora va estar envoltat de moments i personatges novel·lescos. En citarem alguns que estan íntimament lligats al seu nom i que posaran marc temporal i biogràfic a cadascuna de les obres. Per exemple, Nadia von Meck, aquella dona que el va mantenir econòmicament durant 14 anys, amb qui va acabar emparentat però amb qui no va parlar mai i només s'hi va enviar cartes; més o menys, un miler. Txaikovski, contemporani del Grup dels Cinc rus, del qual mai va formar part, és el compositor d'una setmana en què segur que l'emoció us atraparà.

  • Piotr Ilitx Txaikovski (II)
    Escolta àudio

    Piotr Ilitx Txaikovski (II)

    La primera simfonia de Piotr Ilitx Txaikovski, estrenada quan tenia 28 anys, porta el títol de "Somnis d'hivern" perquè conté el record nostàlgic d'algun dels viatges que havia fet entre Moscou i Sant Petersburg durant el gèlid hivern rus. Doncs allà començarem una setmana en què podrem oferir-vos cinc de les set simfonies que va compondre aquest músic amb una capacitat molt punyent de commoure amb la seva música i que alhora està envoltat de moments i personatges novel·lescos. En citarem alguns que estan íntimament lligats al seu nom i que posaran marc temporal i biogràfic a cadascuna de les obres. Per exemple, Nadia von Meck, aquella dona que el va mantenir econòmicament durant 14 anys, amb qui va acabar emparentat però amb qui no va parlar mai i només s'hi va enviar cartes; més o menys, un miler. Txaikovski, contemporani del Grup dels Cinc rus, del qual mai va formar part, és el compositor d'una setmana en què segur que l'emoció us atraparà.

  • Piotr Ilitx Txaikovski (I)
    Escolta àudio

    Piotr Ilitx Txaikovski (I)

    La primera simfonia de Piotr Ilitx Txaikovski, estrenada quan tenia 28 anys, porta el títol de "Somnis d'hivern" perquè conté el record nostàlgic d'algun dels viatges que havia fet entre Moscou i Sant Petersburg durant el gèlid hivern rus. Doncs allà començarem una setmana en què podrem oferir-vos cinc de les set simfonies que va compondre aquest músic amb una capacitat molt punyent de commoure amb la seva música i que alhora està envoltat de moments i personatges novel·lescos. En citarem alguns que estan íntimament lligats al seu nom i que posaran marc temporal i biogràfic a cadascuna de les obres. Per exemple, Nadia von Meck, aquella dona que el va mantenir econòmicament durant 14 anys, amb qui va acabar emparentat però amb qui no va parlar mai i només s'hi va enviar cartes, més o menys, un miler. Txaikovski, contemporani del Grup dels Cinc rus, del qual mai va formar part, és el compositor d'una setmana en què segur que l'emoció us atraparà.

  • Ludwig van Beethoven (V)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (V)

    Ludwig van Beethoven torna a acompanyar-nos tota aquesta setmana en la commemoració dels 250 anys del seu naixement. Durant aquests cinc dies us oferirem les últimes sonates per a piano, l'enorme "Hammerklavier", per exemple, i també les dues obres amb què s'acaba el seu catàleg per a piano, les magnífiques Variacions Diabelli i les bagatel·les op. 126. De bagatel·les en sentirem més, perquè us n'oferirem d'extretes dels tres reculls que va compondre: l'op. 33, l'op. 119 i l'op. 126. També hi haurà temps per a la bagatel·la més famosa de totes, la que no té número d'opus, la titulada "Per a Elisa". La música de Beethoven torna a "El compositor de la setmana". La sentim plegats?

  • Ludwig van Beethoven (IV)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (IV)

    Ludwig van Beethoven torna a acompanyar-nos tota aquesta setmana en la commemoració dels 250 anys del seu naixement. Durant aquests cinc dies us oferirem les últimes sonates per a piano, l'enorme "Hammerklavier", per exemple, i també les dues obres amb què s'acaba el seu catàleg per a piano, les magnífiques Variacions Diabelli i les bagatel·les op. 126. De bagatel·les en sentirem més, perquè us n'oferirem d'extretes dels tres reculls que va compondre: l'op. 33, l'op. 119 i l'op. 126. També hi haurà temps per a la bagatel·la més famosa de totes, la que no té número d'opus, la titulada "Per a Elisa". La música de Beethoven torna a "El compositor de la setmana". La sentim plegats?

  • Ludwig van Beethoven (III)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (III)

    Ludwig van Beethoven torna a acompanyar-nos tota aquesta setmana en la commemoració dels 250 anys del seu naixement. Durant aquests cinc dies us oferirem les últimes sonates per a piano, l'enorme "Hammerklavier", per exemple, i també les dues obres amb què s'acaba el seu catàleg per a piano, les magnífiques Variacions Diabelli i les bagatel·les op. 126. De bagatel·les en sentirem més, perquè us n'oferirem d'extretes dels tres reculls que va compondre: l'op. 33, l'op. 119 i l'op. 126. També hi haurà temps per a la bagatel·la més famosa de totes, la que no té número d'opus, la titulada "Per a Elisa". La música de Beethoven torna a "El compositor de la setmana". La sentim plegats?

  • Ludwig van Beethoven (II)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (II)

    Ludwig van Beethoven torna a acompanyar-nos tota aquesta setmana en la commemoració dels 250 anys del seu naixement. Durant aquests cinc dies us oferirem les últimes sonates per a piano, l'enorme "Hammerklavier", per exemple, i també les dues obres amb què s'acaba el seu catàleg per a piano, les magnífiques Variacions Diabelli i les bagatel·les op. 126. De bagatel·les en sentirem més, perquè us n'oferirem d'extretes dels tres reculls que va compondre: l'op. 33, l'op. 119 i l'op. 126. També hi haurà temps per a la bagatel·la més famosa de totes, la que no té número d'opus, la titulada "Per a Elisa". La música de Beethoven torna a "El compositor de la setmana". La sentim plegats?

  • Ludwig van Beethoven (I)
    Escolta àudio

    Ludwig van Beethoven (I)

    Ludwig van Beethoven torna a acompanyar-nos tota aquesta setmana en la commemoració dels 250 anys del seu naixement. Durant aquests cinc dies us oferirem les últimes sonates per a piano, l'enorme "Hammerklavier", per exemple, i també les dues obres amb què s'acaba el seu catàleg per a piano, les magnífiques Variacions Diabelli i les bagatel·les op. 126. De bagatel·les en sentirem més, perquè us n'oferirem d'extretes dels tres reculls que va compondre: l'op. 33, l'op. 119 i l'op. 126. També hi haurà temps per a la bagatel·la més famosa de totes, la que no té número d'opus, la titulada "Per a Elisa". La música de Beethoven torna a "El compositor de la setmana". La sentim plegats?

  • Edward Elgar (V)
    Escolta àudio

    Edward Elgar (V)

    Edward Elgar va acabar sent considerat el compositor anglès més important després de Henry Purcell. Però el camí per arribar a aquest prestigi no va ser fàcil. No era de classe benestant, era catòlic i, per força, autodidacte. Quan encara ningú no creia en ell, va tenir sempre el suport incondicional de la seva dona, ella sí, filla d'una família acomodada, que no va acceptar mai al seu cercle aquell professor de música de províncies. Les "Variacions Enigma" van canviar el destí d'Elgar i el van convertir en el gran far de la música anglesa. Amb ell passejarem per l'època victoriana i la del seu fill Eduard VII, però també pels anys foscos de la Primera Guerra Mundial i els 15 següents que Elgar va passar en un silenci pràcticament total. Serà tot sentint la seva música d'orquestra. Un recorregut apassionant.

Anar al contingut