TOTS ELS ÀUDIOS

  • Txaikovski, la música com a redempció (3/5)
    Escolta àudio

    Txaikovski, la música com a redempció (3/5)

    Avui hem sentit: Simfonia núm. 4 op. 36. El 1877 va ser un any convuls i transcendental en la vida de Piotr Ilitx Txaikovski. Tenia 37 anys i ja era un compositor reputat i de prestigi, i va conèixer dues dones que el van trasbalsar profundament i van marcar la seva existència: d'una banda el fugaç matrimoni amb Antonina Miliukova, una experiència que li va provocar una profunda crisi emocional i psíquica; d'altra banda, Nadejda von Meck, una vídua milionària i melòmana que va ser la seva protectora, mecenes i amiga durant 13 anys, i a qui va dedicar algunes de les obres mestres de la seva producció. Explorarem la música que va compondre Txaikovski en aquests anys transcendentals de la seva biografia.

  • Txaikovski, la música com a redempció (2/5)
    Escolta àudio

    Txaikovski, la música com a redempció (2/5)

    Avui hem sentit: Concert per a violí i orquestra op.35; Vals-Scherzo op.34. El 1877 va ser un any convuls i transcendental en la vida de Piotr Ilitx Txaikovski. Tenia 37 anys i ja era un compositor reputat i de prestigi, i va conèixer dues dones que el van trasbalsar profundament i van marcar la seva existència: d'una banda el fugaç matrimoni amb Antonina Miliukova, una experiència que li va provocar una profunda crisi emocional i psíquica; d'altra banda, Nadejda von Meck, una vídua milionària i melòmana que va ser la seva protectora, mecenes i amiga durant 13 anys, i a qui va dedicar algunes de les obres mestres de la seva producció. Explorarem la música que va compondre Txaikovski en aquests anys transcendentals de la seva biografia.

  • Txaikovski, la música com a redempció (1/5)
    Escolta àudio

    Txaikovski, la música com a redempció (1/5)

    Avui hem sentit: Marxa eslava op.31; Variacions sobre un tema Rococó op.33; Vals de l'òpera Evgeni Onegin. El 1877 va ser un any convuls i transcendental en la vida de Piotr Ilitx Txaikovski. Tenia 37 anys i ja era un compositor reputat i de prestigi, i va conèixer dues dones que el van trasbalsar profundament i van marcar la seva existència: d'una banda el fugaç matrimoni amb Antonina Miliukova, una experiència que li va provocar una profunda crisi emocional i psíquica; d'altra banda, Nadejda von Meck, una vídua milionària i melòmana que va ser la seva protectora, mecenes i amiga durant 13 anys, i a qui va dedicar algunes de les obres mestres de la seva producció. Explorarem la música que va compondre Txaikovski en aquests anys transcendentals de la seva biografia.

  • Richard Strauss, la joventut dels poemes simfònics (5/5)
    Escolta àudio

    Richard Strauss, la joventut dels poemes simfònics (5/5)

    Avui hem sentit "Ein Heldenleben" op. 40. Richard Strauss va ser, des de ben jove, un director d'orquestra excel·lent, i possiblement per aquesta raó va mostrar sempre un domini formidable de l'instrument orquestral, desplegant en totes les seves obres un riquíssim arsenal sonor inusitat i irrepetible. I va ser també en plena joventut, entre els 22 i els 34 anys, i en plena efervescència artística, quan va esclatar l'enorme talent creador de Strauss, materialitzat en vuit poemes simfònics que li van donar prestigi i reputació arreu, i el van consagrar com un dels millors compositors de tombant de segle i de la història. Naixien alhora un nou gènere musical i un geni del món sonor.

  • Richard Strauss, la joventut dels poemes simfònics (4/5)
    Escolta àudio

    Richard Strauss, la joventut dels poemes simfònics (4/5)

    Avui hem sentit: "Don Quixot" op. 35. Richard Strauss va ser, des de ben jove, un excel·lent director d'orquestra, i, possiblement per aquesta raó, va mostrar sempre un domini formidable de l'instrument orquestral, amb el qual va desplegar un arsenal sonor riquíssim i irrepetible. I va ser també en plena joventut, entre els 22 i els 34 anys, i en plena efervescència artística, quan va esclatar l'enorme talent creador de Strauss, materialitzat en vuit poemes simfònics que li van donar prestigi i reputació arreu, i el van consagrar com un dels millors compositors del tombant de segle i de la història. Neixien alhora un nou gènere musical i un geni del món sonor.

  • Richard Strauss, la joventut dels poemes simfònics (3/5)
    Escolta àudio

    Richard Strauss, la joventut dels poemes simfònics (3/5)

    Avui hem sentit: "Till Eulenspiegel", op. 28, i "Also sprach Zaratustra", op. 30. Richard Strauss va ser, des de ben jove, un excel·lent director d'orquestra, i, possiblement per aquesta raó, va mostrar sempre un domini formidable de l'instrument orquestral, amb el qual va desplegar un arsenal sonor riquíssim i irrepetible. I va ser també en plena joventut, entre els 22 i els 34 anys, i en plena efervescència artística, quan va esclatar l'enorme talent creador de Strauss, materialitzat en vuit poemes simfònics que li van donar prestigi i reputació arreu, i el van consagrar com un dels millors compositors del tombant de segle i de la història. Neixien alhora un nou gènere musical i un geni del món sonor.

  • Richard Strauss, la joventut dels poemes simfònics (2/5)
    Escolta àudio

    Richard Strauss, la joventut dels poemes simfònics (2/5)

    Avui hem sentit: "Don Joan" op. 20; "Mort i transfiguració" op. 24. Richard Strauss va ser, des de ben jove, un excel·lent director d'orquestra, i, possiblement per aquesta raó, va mostrar sempre un domini formidable de l'instrument orquestral, amb el qual va desplegar un arsenal sonor riquíssim i irrepetible. I va ser també en plena joventut, entre els 22 i els 34 anys, i en plena efervescència artística, quan va esclatar l'enorme talent creador de Strauss, materialitzat en vuit poemes simfònics que li van donar prestigi i reputació arreu, i el van consagrar com un dels millors compositors del tombant de segle i de la història. Neixien alhora un nou gènere musical i un geni del món sonor.

  • Richard Strauss, la joventut dels poemes simfònics (1/5)
    Escolta àudio

    Richard Strauss, la joventut dels poemes simfònics (1/5)

    Avui hem sentit: "Aus Italien" op.16. Richard Strauss va ser, des de ben jove, un excel·lent director d'orquestra i, possiblement per aquesta raó, va mostrar sempre un domini formidable de l'instrument orquestral, amb el qual va desplegar un arsenal sonor riquíssim i irrepetible. I va ser també en plena joventut, entre els 22 i els 34 anys, i en plena efervescència artística, quan va esclatar l'enorme talent creador de Strauss, materialitzat en vuit poemes simfònics que li van donar prestigi i reputació arreu, i el van consagrar com un dels millors compositors del tombant de segle i de la història. Neixien alhora un nou gènere musical i un geni del món sonor.

  • Bach: les Cantates per al temps de Nadal (II) (5/5)
    Escolta àudio

    Bach: les Cantates per al temps de Nadal (II) (5/5)

    Avui hem sentit: Cantata "Sie Werden aus Saba alle kommen" BWV65; Cantata "Mein Liebster Jesus ist verloren" BWV154; Cantata "Meinem Jesum lass ich nicht" BWV124. Durant els anys a Leipzig, com a "kantor" de les esglésies de Sant Tomàs i Sant Nicolau, Bach va compondre innombrables cantates per a les festivitats preceptives, entre les quals hi ha el recull de sis cantates que ell va batejar com a Oratori de Nadal, escrites el 1734. Però l'Epifania també era una festa grossa, i calia celebrar-ho amb cantates específiques, plenes de joia i de llum sonora.

  • Bach: les Cantates per al temps de Nadal (II) (4/5)
    Escolta àudio

    Bach: les Cantates per al temps de Nadal (II) (4/5)

    Avui hem sentit: Cantata "Liebster Immanuel, Herzog der Frommen" BWV123; Cantata "Liebster Jesu, mein Verlangen" BWV32. Durant els anys a Leipzig, com a "kantor" de les esglésies de Sant Tomàs i Sant Nicolau, Bach va compondre innombrables cantates per a les festivitats preceptives, entre les quals hi ha el recull de sis cantates que ell va batejar com a Oratori de Nadal, escrites el 1734. Però l'Epifania també era una festa grossa, i calia celebrar-ho amb cantates específiques, plenes de joia i de llum sonora.

  • Bach: les Cantates per al temps de Nadal (II) (3/5)
    Escolta àudio

    Bach: les Cantates per al temps de Nadal (II) (3/5)

    Avui hem sentit: Cantata "Und es waren Hirten" BWV248-2; Cantata "Herr, wenn die stolzen Feinde schnauben" BWV248-6 (de l'Oratori de Nadal). Durant els anys a Leipzig, com a "kantor" de les esglésies de Sant Tomàs i Sant Nicolau, Bach va compondre innombrables cantates per a les festivitats preceptives, entre les quals hi ha el recull de sis cantates que ell va batejar com a Oratori de Nadal, escrites el 1734. Però l'Epifania també era una festa grossa, i calia celebrar-ho amb cantates específiques, plenes de joia i de llum sonora.

  • Bach: les Cantates per al temps de Nadal (II) (2/5)
    Escolta àudio

    Bach: les Cantates per al temps de Nadal (II) (2/5)

    Avui hem sentit: Cantata "Herrscher des Himmels, erhöre das Lallen" BWV248-3; Cantata "Ehre sei dir, Gott, gesungen" BWV248-5 (de l'Oratori de Nadal). Durant els anys a Leipzig, com a "kantor" de les esglésies de Sant Tomàs i Sant Nicolau, Bach va compondre innombrables cantates per a les festivitats preceptives, entre les quals hi ha el recull de sis cantates que ell va batejar com a Oratori de Nadal, escrites el 1734. Però l'Epifania també era una festa grossa, i calia celebrar-ho amb cantates específiques, plenes de joia i de llum sonora.

  • Bach: les Cantates per al temps de Nadal (II) (1/5)
    Escolta àudio

    Bach: les Cantates per al temps de Nadal (II) (1/5)

    Avui hem sentit: Cantata "Jauchzet, frohlocket, auf, preiset die Tage" BWV248-1; Cantata "Fallt mit Danken, fallt mit Loben" BWV248-4 (de l'Oratori de Nadal). Durant els anys a Leipzig, com a "kantor" de les esglésies de Sant Tomàs i Sant Nicolau, Bach va compondre innombrables cantates per a les festivitats preceptives, entre les quals hi ha el recull de sis cantates que ell va batejar com a Oratori de Nadal, escrites el 1734. Però l'Epifania també era una festa grossa, i calia celebrar-ho amb cantates específiques, plenes de joia i de llum sonora.

  • Johann Sebastian Bach: música per al temps de Nadal (5/5)
    Escolta àudio

    Johann Sebastian Bach: música per al temps de Nadal (5/5)

    Avui hem sentit: Cantata "Christen, Ätzen diesen Tag" BWV63; Cantata "Gelobet seist Du, Jesuchrist" BWV91. Johann Sebastian Bach va compondre desenes d'obres per al temps de Nadal, especialment cantates però també un oratori, motets i un esplèndid Magnificat. Com a cantor de Sant Tomàs de Leipzig, càrrec que va assumir el 1723, va haver de compondre música per als oficis litúrgics de tot el cicle nadalenc, però en l'època que va passar a la cort ducal de Weimar (1714-1717) ja havia compost diverses cantates per al temps d'Advent i de Nadal. Obres solemnes, brillants i bellíssimes on Bach desplega tot el seu arsenal tècnic i la seva saviesa musical al servei de l'emoció.

  • Johann Sebastian Bach: música per al temps de Nadal (4/5)
    Escolta àudio

    Johann Sebastian Bach: música per al temps de Nadal (4/5)

    Avui hem sentit: Magnificat BWV243 (versió 1723); Cantata "Gloria in excelsis Deo" BWV191. Johann Sebastian Bach va compondre desenes d'obres per al temps de Nadal, especialment cantates però també un oratori, motets i un esplèndid Magnificat. Com a cantor de Sant Tomàs de Leipzig, càrrec que va assumir el 1723, va haver de compondre música per als oficis litúrgics de tot el cicle nadalenc, però en l'època que va passar a la cort ducal de Weimar (1714-1717) ja havia compost diverses cantates per al temps d'Advent i de Nadal. Obres solemnes, brillants i bellíssimes on Bach desplega tot el seu arsenal tècnic i la seva saviesa musical al servei de l'emoció.

Anar al contingut