TOTS ELS ÀUDIOS

  • 013A - Claudio Monteverdi: Els madrigals
    Escolta àudio

    013A - Claudio Monteverdi: Els madrigals

    La producció de l'italià Claudio Monteverdi, una de les figures cabdals en la història de la música europea occidental, abasta molts i diversos àmbits, però pel que fa a la música coral o, més ben dit, per a un petit conjunt de veus solistes, n'hi ha una bona part que està molt ben estructurada en nou llibres o capítols: són els seus madrigals.

  • 013B - Claudio Monteverdi: Les vespres
    Escolta àudio

    013B - Claudio Monteverdi: Les vespres

    Obra clau en l'evolució de la música sacra occidental, "Il vespro della Beata Vergine", popularment coneguda com "Les vespres", de Claudio Monteverdi, inclou en el títol l'any de la publicació, el 1610, i és sens dubte l'obra religiosa més significativa anterior a Johann Sebastian Bach.

  • 013C - Claudio Monteverdi: Selva Morale e spirituale
    Escolta àudio

    013C - Claudio Monteverdi: Selva Morale e spirituale

    Obra emblemàtica de la música sacra del Renaixement, la Selva morale e spirituale és la segona gran col.lecció de música sacra de Claudio Monteverdi, potser no tan popular com les "Vespres" però igualment coneguda gràcies, sobretot, a un títol inusual.

  • 014 - Christoph Demantius: La música coral
    Escolta àudio

    014 - Christoph Demantius: La música coral

    El nom del compositor del Renaixement alemany Christoph Demantius pot semblar desconegut d'entrada, però té la seva importància en el context històric i artístic que li va tocar viure.

  • 015 - Adriano Banchieri: La música coral
    Escolta àudio

    015 - Adriano Banchieri: La música coral

    Compositor, dramatista, organista i teòric, home versàtil, en definitiva, Adriano Banchieri és un dels autors més carismàtics del Renaixement.

  • 016 - Michael Praetorius: "Misa luterana per al matí de Nadal"
    Escolta àudio

    016 - Michael Praetorius: "Misa luterana per al matí de Nadal"

    Michael Praetorius és el compositor alemany més influent, polifacètic i prolífic de la seva generació. Durant quinze anys de principis del segle XVII, va produir una quantitat enorme de música sacra que de seguida va esdevenir el repertori bàsic per a les esglésies luteranes del nord d'Alemanya. I si la quantitat de la seva producció és sorprenent, també ho és la varietat de formes, que va des dels himnes més simples per a la congregació fins als grans motets policorals.

  • 017 - Sigismondo d'India: La música coral
    Escolta àudio

    017 - Sigismondo d'India: La música coral

    Sigismondo d'India va ser segurament el segon compositor més distingit, després de Monteverdi, de música vocal seglar -sobretot monòdica- a la Itàlia de principis del segle XVII.

  • 018 - Giacomo Carissimi
    Escolta àudio

    018 - Giacomo Carissimi

    L'estudi de l'obra del compositor italià del segle XVII Giacomo Carissimi, com el de tota la música d'aquest període i d'aquesta regió d'Europa, topa amb molts problemes, com la dificultat de trobar-ne fonts, les atribucions dubtoses d'obres, la falta de dades biogràfiques d'autors i intèrprets, la dispersió de manuscrits i fins i tot els prejudicis ideològics sobre les diverses escoles.

  • 019 - Heinrich Ignaz Franz von Biber: Missa Salisburgensis
    Escolta àudio

    019 - Heinrich Ignaz Franz von Biber: Missa Salisburgensis

    La Missa salisburgensis és una obra molt particular i tanmateix desconeguda de la música litúrgica, una missa d'autor desconegut ¿tot i que n'apuntarem alguns noms possibles- escrita per a més de cinquanta parts.

  • 020 - Johann Pachelbel: La música coral
    Escolta àudio

    020 - Johann Pachelbel: La música coral

    Johann Pachelbel és un dels músics alemanys capdavanters del seu temps, la segona meitat del segle XVII. I tot i que la seva faceta més coneguda sigui la d'organista i intèrpret de teclat ¿tasca que el va ocupar durant tota la seva vida laboral-, també va ser un compositor molt prolífic.

  • 021 - Alessandro Scarlatti: La música coral
    Escolta àudio

    021 - Alessandro Scarlatti: La música coral

    En música clàssica, i encara més al nostre país, el cognom Scarlatti sol associar-se més aviat al compositor italià de nom Domenico que no pas al seu pare, Alessandro. De fet, les biografies artístiques dels dos Scarlatti van estar tan implicades, que de vegades fins i tot es van perjudicar mútuament.

  • 022 - André Campra: La música coral
    Escolta àudio

    022 - André Campra: La música coral

    El compositor francès de la segona meitat del segle XVII i primera del XVIII André Campra va ser una de les figures capdavanteres de la renovació de l'estil musical característic de la Regència i del regnat de Lluís XV, nodrit d'influències italianes, una mescla habitual en els camps de l'òpera i la música de cambra que, gràcies a aquest autor, impregna també el repertori sacre.

  • 022 - André Campra: "Requiem"
    Escolta àudio

    022 - André Campra: "Requiem"

    Campra va ser una de les figures capdavanteres de la renovació de l'estil musical francès característic de la Regència i del regnat de Lluís XV, nodrit d'influències italianes, una mescla habitual en els camps de l'òpera i la música de cambra que, gràcies a aquest autor, impregna també el repertori sacre. Al costat de diverses composicions per a l'escena, com ara "L'Europe galante" o "Tancrède", el "Requiem" que avui sentirem, una missa per gran cor a cinc veus d'estil brillant i atractiu, de poder místic innegable, n'és, efectivament, una de les obres més conegudes.

  • 156 - L'oratori romà
    Escolta àudio

    156 - L'oratori romà

    Cicle coral

  • 023 - Antonio Vivaldi: La música coral sacra
    Escolta àudio

    023 - Antonio Vivaldi: La música coral sacra

    Fins fa encara no un segle, la impressió que Antonio Vivaldi, un dels grans compositors del Barroc, hagués escrit un cos significatiu de música vocal sacra hauria semblat absurda. No se sabia de gairebé cap música d'església seva que hagués sobreviscut, i era difícil pensar que s'hagués trobat en cap situació que li hagués suposat escriure música d'església, ja que mai no va ser mestre de capella.