Pecco Bagnaia ja ha guanyat el 50% de les curses dels diumenges aquesta temporada. Tercera vegada aquesta temporada que s'emporta els 37p del cap de setmana i segona (amb Mugello) que guanya la pole, les dues curses i les dues voltes ràpides. Té 62 punts més que Jorge Martín a la general. I la impressió que fa és que revalidarà el títol. Però amb 370 punts en joc, qui pot assegurar res?   Bagnaia mossega la seva medalla dissabte (Foto MotoGP) Pressions Ara que el tema de les pressions dels neumàtics és tan important, no perquè pugui generar sancions, sinó perquè durant la cursa de vegades t'impedeix de fer avançaments, Bagnaia ha tingut sempre pista lliure. Amb un asfalt a 49ºC. El torinès ha reconegut, però, que anava per sobre del límit (aquest cap de setmana els han deixat passar-se per les condicions i perquè el circuit és especialment feridor), per sobre de 2.0 bar (el límit a davant és 1.88 bar). En canvi, Brad Binder ha declarat que aquest diumenge el seu equip alguna cosa s'ha empescat perquè ha millorat molt, si bé a 4 voltes per al final la direcció ha començat a tancar-se i això és sinònim que puguis rebre un advertiment (i en el futur sancions en segons) a posteriori. Bé, la victòria de Pecco confirma la nova era de domini italià de la corda de Rossi; 5 Bagnaia, 2 Bezzecchi; és a dir, setena victòria de 10 per a un pilot italià, cosa que no passava des del 2006.   #AustrianGP @MotoGP @ducaticorse i @PeccoBagnaia guanyen con ho feia @marcmarquez93 🤨😬😮 pic.twitter.com/PCmPbUjwN5 Damià Aguilar 🎤 (@damCR) August 20, 2023   Mercat Tercer ha arribat un Bezzecchi que ha declarat que Valentino Rossi el pressiona perquè segueixi al seu equip i no canviï d'aires. La qual cosa sobre el paper significa que no tindria una moto oficial el 2024, però... I el Pramac ha fet oficial que Zarco marxa a final de temporada. El seu destí és l'LCR Honda, que li ofereix dos anys (i potser més patiments), però també més diners; el mateix pilot ho ha confirmat al micròfon de Canal+. Per afegir més llenya al foc, Izaskun Ruiz de DAZN assegura que Augusto Fernández seguirà al Tech 3 Gas Gas al 2024; informació que he pogut confirmar. Quines conseqüències té això, ja ho veurem. KTM encara no ha dit que tingui la 5a moto per Acosta...   Àlex Márquez ha acabat 5è (Foto Gresini) Top5 Àlex Márquez ho ha fet molt bé. Marxa amb 17 punts, d'un 4t i un 5è. Que entra dins dels seus objectius: primer any amb la Ducati, una Ducati 2022. "Llàstima no tenir el podi, ho hem provat de totes les formes possibles. Segurament haver perdut la referència de Binder ens ha penalitzat, perquè he hagut de córrer sol sense poder estalviar neumàtics. Però el 5è d'avui ens deixa un bon gust de boca, encara que sempre vulguem més" . [del comunicat de l'equip Gresini] Aleix Espargaró està satisfet del seu rendiment, amb problemes amb el neumàtic del darrere i el consum de benzina a la segona meitat de cursa. També ha reconegut que han tingut problemes amb l'embragatge fins avui. "Aquesta moto sóc jo. És la moto dels meus somnis, però el Maverick m'ha superat aquest cap de setmana; poques vegades l'he vist a un nivell tan alt i no li donava per lluitar per al podi. Jo no he estat a l'altura. Ens costa molt frenar la moto a zero en aquest circuit. La línia és molt fina. Hi ha tanta igualtat, que quan falles una mica -aquest circuit és la nostra kriptonita- tens 6 ducatis davant teu. I per altra banda, el sistema de sortida d'Aprilia ha de millorar; estan treballant molt".   Aprilia ha punxat a Spielberg (Foto Aprilia)   I Viñales es limita a assenyalar que si surten bé poden lluitar pel podi. "Avui ha costat controlar els neumàtics, han caigut molt aviat. No he tingut tants problemes amb l'embragatge, però no n'hi ha prou. Anem endarrerits. Però l'equip està donant el màxim. Jo estic pilotant molt bé, i avui estava per al podi, tenia el mateix ritme del segon. Estem llestos per quan arribin noves oportunitats, com Montmeló o Misano".   Márquez sortint del seu camió (Foto HRC) Punts en molt de temps Marc Márquez ha sumat 3 punts per primera vegada aquesta temporada (301 dies, prenent com a referència el GP de Malàisia de l'any passat). Ha decidit sortir amb el neumàtic tou (l'únic diferent), passant per sobre del parer dels enginyers i amb el suport del seu cap tècnic, Santi Hernández: "Cursa de més a menys. Hem provat moltes coses. Al warm up que he acabat gairebé últim hem provat una cosa grossa que ha anat malament. I a la cursa hem sortit amb una cosa diferent fins i tot respecte l'esprint. Per al pilot és estressant perquè cal estar molt concentrat, però és la forma. És molt fàcil entrar en una espiral negativa i en molts moments del cap de setmana tens la tendència, però la gent de l'entorn m'ajuda a sortir. Al warm up quan et veus últim, en calent reacciones d'una forma i en fred dius que miraràs a la cursa de donar-hi la vota. Serà la dinàmica d'aquesta segona part de temporada fins que em vegi més a prop. Però ara estic molt lluny". [a DAZN] Al GP de Catalunya més, doncs.