Segons un estudi fet per YouTube per estudiar les dades de consum dels seus usuaris, els joves nascuts entre el 1997 i el 2012 busquen i consumeixen vídeos relaxants. La tendència principal són els vídeos d'ASMR, acrònim de "Resposta Sensorial Meridiana Autònoma". Són vídeos que en veure'ls, i sobretot en sentir-los, ens provoquen una sensació física i psicològica de relax, de benestar mental i físic. Situem l'ASMR L'ASMR provoca una mena de pessigolleig que comença darrere del cap i que s'expandeix per la resta del cos. Aquesta sensació es desencadena gràcies a determinats estímuls que poden ser una veu que xiuxiueja, una carícia suau o, fins i tot, veure com tallen els cabells a una altra persona. Els vídeos ASMR es caracteritzen per combinar sentiments positius amb sensació de pessigolleig (iStock) A YouTube, una de les persones que més èxit tenen a tot el món amb l'ASMR és la catalana Ana Muñoz. El seu canal Love ASMR by Ana Muñoz té més d'un milió sis-cent mil subscriptors i el vídeo més vist té 15 milions de reproduccions.  Però a YouTube i a la resta de xarxes socials els joves troben altres continguts relaxants. El periodista especialitzat en comunicació i estratègia digital Albert Vico destaca el Licking Asmr que es consumeix bàsicament aTwitch. Són uns streams fets sobretot per noies. Es posen davant d'un micròfon amb tecnologia 360 graus, i el so passa alternativament d'una oïda a l'altra. Però, segons Vico, a determinades hores de la matinada aquests continguts fets en directe tenen un component més sexual: "Fan servir micròfons amb la forma de cap amb les dues orelles, i si elles parlen a la orella dreta, l'espectador ho sent per l'orella dreta, i viceversa... però a determinades hores en comptes de parlar el que fan és llepar les orelles." Altres continguts relaxants Un altre dels continguts relaxants que funcionen més bé a YouTube són el que s'anomena els vídeos d'estètica cottagecore. Es tracta d'una tendència estètica, molt de moda a YouTube però també a la resta de xarxes socials, com TikTok, que significa tornar als orígens i exaltar tot el que és rural. Tornar als oficis tradicionals, al conreu d'aliments al camp, són vídeos que ensenyen com creix una planta, des que és una llavor fins que es fa una flor.., i vistos en càmera ràpida ensenyen tot el procés.  "Taylor Swift és una de les grans referents a nivell mundial d'aquest tipus de contingut, tot i que ella fa servir aquesta estètica sobretot als seus videoclips. Swift s'ha declarat una autèntica fan i consumidora del contingut cottagecore." Un altre contingut que detecta l'estudi de YouTube sobre què consumeixen els joves són els vídeos que mostren la naturalesa. Albert Vico apunta que els joves poden veure vídeos de 10 hores de fons marí amb una música relaxant: "Consumeixen aquests vídeos tant per relaxar-se i poder dormir com per concentrar-se mentre estudien."   Finalment, un altre contingut que segons Vico és molt viral a YouTube i que provoca pau i calma mental són els vídeos on es veuen persones endreçant la seva habitació, o posant tot de productes molt ben endreçats al rebost de casa seva, o preparant l'escriptori amb tot d'estris nous de trinca: llapis, llibretes noves, l'ordinador ben endreçat: "Veure espais endreçats i nets et relaxa i t'endreça el teu caos mental." Albert Vico remarca que el fet que els joves busquin aquest tipus de contingut relaxant és lògic:  "Estan hiperestimulats audiovisualment i tenen tot el contingut al seu abast... Al final, a YouTube han trobat l'espai que generacions anteriors tenim amb el transistor o amb els llibres. Una mica de relax abans d'anar a dormir." I adverteix que és molt important que els que no són joves en siguin conscients per poder-los acompanyar en la tria d'aquests contingut, i que no vagin a parar al costat més fosc i tèrbol: "Cal entendre'ls i respectar-los perquè aquest contingut, que potser nosaltres no entenem, és rellevant per a tota una generació i els aporta estabilitat i salut mental."