La dona, en tots els àmbits, i també en el cinematogràfic, ha estat objecte (ho és encara!) d'infravaloració, i ha hagut de suportar la falta d'oportunitats, el tractament de subordinació i la consegüent absència en la historiografia. A més de totes les dificultats per resoldre els conflictes entre la vida professional, o creativa, i la familiar, on continuen imperant els rols tradicionals. Més del que diem i més del que sembla. En l'últim programa de l'estiu l'Àlex Gorina té bona companyia en el seu porxo particular, el visiten la Núria Vidal i la Marta Armengou. Les dones han de demostrat més en el sector de la crítica que els homes? Hi ha un nivell d'exigència més alt? La Núria i la Marta reflexionen sobre el seu dia a dia i ens porten semblances raonables...
ESCOLTA-HO ARALa dona, en tots els àmbits, i també en el cinematogràfic, ha estat objecte (ho és encara!) d'infravaloració, i ha hagut de suportar la falta d'oportunitats, el tractament de subordinació i la consegüent absència en la historiografia. A més de totes les dificultats per resoldre els conflictes entre la vida professional, o creativa, i la familiar, on continuen imperant els rols tradicionals. Més del que diem i més del que sembla. Àlex Gorina conversa amb Mercè Paloma i Anna Güell, dues generacions de dones que vesteixen les actrius i actors que moltes persones idealitzen i volen imitar. És una professió més de dones o d'homes, això del vestuari? La Mercè i l'Anna tenen idees clares sobre el tema.
La dona, en tots els àmbits, i també en el cinematogràfic, ha estat objecte (ho és encara!) d'infravaloració, i ha hagut de suportar la falta d'oportunitats, el tractament de subordinació i la consegüent absència en la historiografia. A més de totes les dificultats per resoldre els conflictes entre la vida professional, o creativa, i la familiar, on continuen imperant els rols tradicionals. Més del que diem i més del que sembla. Àlex Gorina conversa amb Carolina López i Anna Solanas. L'animació sempre ha estat el germà petit del cinema, però és un món ple de creativitat que la Carolina i l'Anna volen reivindicar.
La dona, en tots els àmbits, i també en el cinematogràfic, ha estat objecte (ho és encara!) d'infravaloració, i ha hagut de suportar la falta d'oportunitats, el tractament de subordinació i la consegüent absència en la historiografia. A més de totes les dificultats per resoldre els conflictes entre la vida professional, o creativa, i la familiar, on continuen imperant els rols tradicionals. Més del que diem i més del que sembla. Àlex Gorina conversa amb les directores de fotografia Núria Roldós i Beth Rourich, que a a través de les seves lents analitzen quin és el paper de les dones en el món de la fotografia, una de les categories més invisibles del món del cinema .
La dona, en tots els àmbits, i també en el cinematogràfic, ha estat objecte (ho és encara!) d'infravaloració, i ha hagut de suportar la falta d'oportunitats, el tractament de subordinació i la consegüent absència en la historiografia. A més de totes les dificultats per resoldre els conflictes entre la vida professional, o creativa, i la familiar, on continuen imperant els rols tradicionals. Més del que diem i més del que sembla. Àlex Gorina conversa amb Marta Esteban i Isa Campo sobre la situació de la dona en el món de la producció cinematogràfica. Un sector en què les dones tenen poca presència en grans projectes. A través de les vivències d'aquestes dues generacions de professionals analitzem el dia a dia de la producció cinematogràfica.
La dona, en tots els àmbits, i també en el cinematogràfic, ha estat objecte (ho és encara!) d'infravaloració, i ha hagut de suportar la falta d'oportunitats, el tractament de subordinació i la consegüent absència en la historiografia. A més de totes les dificultats per resoldre els conflictes entre la vida professional, o creativa, i la familiar, on continuen imperant els rols tradicionals. Més del que diem i més del que sembla. Àlex Gorina conversa amb Teresa Font i Anna Pfaff, dues generacions de muntadores de cinema que parlen amb passió i elegància sobre una de les categories més oblidades i que és crucial per donar intencionalitat i forma a les pel·lícules.
La dona, en tots els àmbits, i també en el cinematogràfic, ha estat objecte (ho és encara!) d'infravaloració, i ha hagut de suportar la falta d'oportunitats, el tractament de subordinació i la consegüent absència en la historiografia. A més de totes les dificultats per resoldre els conflictes entre la vida professional, o creativa, i la familiar, on continuen imperant els rols tradicionals. Més del que diem i més del que sembla. Els documentals cada vegada atrauen més públic, s'erigeixen en un gènere que genera un interès creixent. Àlex Gorina conversa amb Montserrat Besses i Alba Sotorra, dues generacions de directores de documentals que ens expliquen les seves experiències.
La dona, en tots els àmbits, i també en el cinematogràfic, ha estat objecte (ho és encara!) d'infravaloració, i ha hagut de suportar la falta d'oportunitats, el tractament de subordinació i la consegüent absència en la historiografia. A més de totes les dificultats per resoldre els conflictes entre la vida professional, o creativa, i la familiar, on continuen imperant els rols tradicionals. Més del que diem i més del que sembla. Quina és la situació de les guionistes de cinema? A través de les dues generacions representades per Rosa Vergés i Valentina Viso, Àlex Gorina té una interessantíssima conversa. Dues guionistes que teixeixen i donen forma a les trames cinematogràfiques.
La dona, en tots els àmbits, i també en el cinematogràfic, ha estat objecte (ho és encara!) d'infravaloració, i ha hagut de suportar la falta d'oportunitats, el tractament de subordinació i la consegüent absència en la historiografia. A més de totes les dificultats per resoldre els conflictes entre la vida professional, o creativa, i la familiar, on continuen imperant els rols tradicionals. Més del que diem i més del que sembla. La decoració sempre s'ha considerat una feina més de pròpia de dones. Àlex Gorina conversa amb Irene Montcada i Teresa Caballero, dues generacions que parlen sobre el disseny artístic. I, evidentment, també parlen dels seus gustos cinematogràfics i ens fan alguna confessió.
La dona, en tots els àmbits, i també en el cinematogràfic, ha estat objecte (ho és encara!) d'infravaloració, i ha hagut de suportar la falta d'oportunitats, el tractament de subordinació i la consegüent absència en la historiografia. A més de totes les dificultats per resoldre els conflictes entre la vida professional, o creativa, i la familiar, on continuen imperant els rols tradicionals. Més del que diem i més del que sembla. Quina és la situació de la dona en el món de la direcció? Àlex Gorina conversa amb Judith Colell i Neus Ballús, dues generacions que parlen sobre la professió de directores, la situació de la dona en el món de la direcció... També parlen de les seves preferències cinematogràfiques i ens fan alguna confessió.
La dona, en tots els àmbits, i també en el cinematogràfic, ha estat objecte (ho és encara!) d'infravaloració, i ha hagut de suportar la falta d'oportunitats, el tractament de subordinació i la consegüent absència en la historiografia. A més de totes les dificultats per resoldre els conflictes entre la vida professional, o creativa, i la familiar, on continuen imperant els rols tradicionals. Més del que diem i més del que sembla. Però què passa en el món de la interpretació? Àlex Gorina conversa amb les actrius Carme Elias i Vicky Luengo. Dues generacions que parlen sobre la professió d'actriu i la situació de la dona en el món de la interpretació. I, esclar, també revelen els seus gustos cinematogràfics, i ens fan alguna confessió.