Àlex Rins és a Portimao fent entrenaments privats amb la seva Suzuki de carrer. El barceloní hi ha anat amb el vigent campió del món de Moto3, Albert Arenas, i s'espera que s'acostin a l'Algarve altres pilots del Mundial. Suzuki ja ha ofert als periodistes una primera trobada amb el tercer classificat del darrer campionat, que ens va atendre ahir al vespre des d'un garatge del circuit portuguès. Era inevitable demanar-li per Marc Márquez, i les seves respostes són interessants. Com sol passar en aquestes rodes de premsa, els pilots responen per ordre i en 3 idiomes: anglès, castellà i català. I de vegades, entre una i altra llengua, les respostes a les mateixes preguntes poden aportar matisos. Tots estem intrigats amb el procés de recuperació de Marc Márquez. A la pregunta de com pot afectar-los (en plural) la presència o no del Tro de Cervera des de la primera cursa, Àlex Rins hi va respondre: "No sé res sobre la seva recuperació i crec que en general se sap poc, i el que se sap, no sé si és cert o no. Ja s'ha vist en el passat. S'ho guarda tot per a ell... Honda segur que sap què passa. El cas és que no sé quina és la seva situació, però desitjo que arribi a la primera cursa, per descomptat. (...) M'agrada veure'l a la pista, perquè és un pilot amb molt de talent i se n'aprèn. (...) Com pot afectar, que hi sigui o no? Doncs depèn de com estigui ell físicament. Si està bé, pot tornar al nivell que tenia i obrir aquell petit avantatge que hi havia amb ell a la pista. I si no està bé, pot ser interessant tenir-lo en la lluita." Just després Rins hi afegeix: "Esperem que el Marc torni aviat i poder-lo guanyar a la pista." Rins considera el seu company i campió Joan Mir l'home a batre el 2021. Està clar que Rins demostra estar intrigat per la recuperació de Márquez, com la resta dels seus rivals. I, quan comencin les presentacions oficials d'equips, hi haurà pilots que no s'escaparan de la pregunta de rigor. A banda d'això, Rins ha destacat que quan Davide Brivio li va comunicar personalment que marxava a l'F1, va pensar que era broma i de seguida va ser un "gran xoc". Comparteix la idea que és millor no buscar-li cap substitut, de moment. A la vegada, va considerar que la remodelació del revolt 10 del Circuit de Catalunya és "una gran notícia, perquè ara el circuit és més segur". De la lesió d'espatlla que li va condicionar una bona part del 2020 ja gairebé no se'n recorda (ha seguit tractament conservador i va evitar el quiròfan) i té coll avall que continuem en situació atípica, si bé espera que aquest any hi hagi més curses i més variades, pel que fa als circuits. Recordem que, del calendari plantejat de 20 curses, les de l'Argentina i Austin ja s'han ajornat i es començarà amb dues curses a Qatar, des del 28 de març (mateixa data d'inici de l'F1 a Bahrain), i que no hi ha tests de pretemporada de MotoGP a Sepang, que s'han passat a Qatar. Els habitants del pàdoc, de moment, s'han d'anar conscienciant que es poden passar 1 mes i mig a Qatar, d'entrada. Si és que no hi ha més canvis.