Segons l'expedient, Renfe va va informar malament els consumidors a l'hora de decidir si compraven bitllets

La Generalitat multa Renfe amb 900.000 euros per l'avaria de l'R2 a Gavà

Considera que va vulnerar els drets dels consumidors per no informar correctament sobre si els usuaris havien de comprar bitllet durant l'avaria del maig de l'any passat, atribuïda erròniament a un llamp
Redacció Actualitzat
TEMA:
Renfe

Multa gairebé milionària a Renfe per l'avaria de l'R2 Sud a Gavà el maig de l'any passat, que va provocar afectacions en aquesta línia i altres de Rodalies i mitjana distància durant tres setmanes. La Generalitat li ha imposat una sanció de 900.000 euros per vulnerar els drets dels consumidors amb el que considera que són pràctiques comercials deslleials.

La decisió la va aprovar dimarts el consell executiu en la seva reunió setmanal. D'aquesta manera augmenta en 200.000 euros l'expedient obert per l'Agència Catalana de Consum al mes de novembre després d'una sèrie d'inspeccions. 

Concretament, 700.000 euros corresponen a l'expedient de Barcelona, 100.000 euros al de Tarragona i 100.000 euros al de Terres de l'Ebre.

Segons l'expedient, Renfe va informar malament els consumidors a l'hora de decidir si compraven bitllets per la línia avariada, una infracció que es considera "molt greu" tenint en compte la "desconfiança" que es genera i el predomini de Renfe al mercat. 

La inspecció va detectar afectacions als horaris i als transports alternatius, punts d'atenció al client tancats i trens anunciats com a directes que després feien totes les parades.

Un incendi en un quadre de senyals a l'estació de Gavà va deixar la línia afectada gairebé tres setmanes (3Cat)


Un incendi pel mal estat de la infraestructura 

Un incendi en un quadre de senyals va deixar la línia afectada gairebé tres setmanes. En un inici, Renfe ho va atribuir a un llamp i això va generar polèmica perquè aquell dia no n'havia caigut cap, a Gavà. Més tard, va reconèixer que era pel mal estat de la infraestructura. 

L'avaria va trigar unes tres setmanes a resoldre's del tot, amb múltiples afectacions per als usuaris de diferents línies.

Consum considera demostrat que hi havia "deficiències" en la informació que oferia la companyia ferroviària amb relació al servei de l'R2 Sud.


Renfe no ha rebut la notificació

Aquest dijous, Renfe assegurava que encara no se li havia notificat la sanció. Quan el novembre passat l'Agència Catalana de Consum va proposar castigar l'operadora amb 700.000 euros, Renfe va al·legar que les modificacions del servei arran de l'avaria es van consensuar amb la Generalitat, com a titular del servei.

L'operadora també va assegurar que va fer un esforç per garantir la mobilitat i per mantenir informats els clients a través de tots els seus canals de comunicació i atenció al client, malgrat la complexitat de la situació.

Així mateix, Renfe va destacar aleshores que la incidència es va produir de forma "totalment sobrevinguda".

 

ARXIVAT A:
Transport públic Renfe
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut