Els pilots de Ryanair faran vaga pel tancament de la base de Girona
- TEMA:
- Aeroports
Els pilots de Ryanair faran vaga per protestar contra els plans de la companyia de tancar la seva base de l'aeroport de Girona. La Generalitat i Ryanair han mantingut els primers contactes en una trobada tècnica, amb membres del Departament de Treball i de Territori.
El govern vol conèixer de primera mà les intencions de Ryanair, que s'han sabut després que s'hagi filtrat una carta als empleats. La setmana que ve hi hauria d'haver una reunió a Dublín, on té la seu la companyia.
La vaga de pilots se suma a la de tripulants de cabina de Ryanair, que han convocat aturades també al setembre.
Els treballadors de cabina, que ja han convocat vagues a partir de diumenge, també estan a l'expectativa davant d'un pla que pot comportar l'acomiadament de 160 persones a Girona, entre personal de cabina i pilots.
Les dates de les aturades
En rebuig a la mesura anunciada per l'aerolínia, el sindicat Sepla ha registrat un preavís de vaga per fer aturades els dies 19, 20, 22, 27 i 29 de setembre i ha demanat mediació amb la companyia. Els treballadors de cabina han convocat vaga els dies 1, 2, 6, 8, 13, 15, 20, 22, 27 i 29 als aeroports de l'Estat en què opera la companyia irlandesa.
Les protestes dels pilots s'estenen a tot l'Estat pel tancament de les bases de Tenerife, Las Palmas i Lanzarote.
En cas que fracassi, el sindicat de pilots procedirà a la convocatòria oficial de les aturades, segons ha anunciat en un comunicat.
Pressions a l'administració o deslliurar-se de la legislació espanyola
Fonts dels sindicats apunten que darrere del tancament hi podria haver la intenció de la companyia de pressionar les administracions per obtenir més ajudes. O bé, com a raó més de fons, deslliurar-se del compromís d'aplicar la legislació laboral espanyola a tots els seus treballadors.
Ryanair sempre ha defensat que el seu personal està sota la normativa laboral irlandesa, més favorable.
En una entrevista a Catalunya Ràdio, el conseller de Territori, Damià Calvet, ha explicat que des del 2004 fins avui la companyia irlandesa ha rebut uns 60 milions d'euros a través de contractes de promoció turística. Calvet creu que la gestió centralitzada dels aeroports no hi ajuda.
- ARXIVAT A:
- Precarietat laboral Aeroports