Cotxe elèctric en un punt de càrrega

El govern xinès controla, en temps real, la posició dels cotxes elèctrics

La majoria dels conductors no són conscients que estan contribuint a crear un enorme mapa dels llocs on viuen, treballen o compren
Actualitzat
TEMA:
Xina

Quan un client compra un cotxe elèctric o híbrid a la Xina accepta, sense saber-ho, que el seu vehicle enviï informació al govern xinès. Des de fa dos anys, les autoritats obliguen més de 200 fabricants de vehicles, com Tesla, Volkswagen, BMW, Ford, Nissan o Mitsubishi, a transmetre, en temps real, la posició dels vehicles i una dotzena d'informacions com la marca, el model, el quilometratge i el nivell de càrrega de la bateria a centres oficials de vigilància.

Segons explica Associated Press, el govern xinès diu que analitza aquestes dades per millorar la seguretat, planificar infraestructures i detectar fraus en les subvencions. En un país amb poca protecció de la privacitat dels seus habitants, destaca que, des de fa dos anys, s'estava fent aquesta transferència d'informació sense el coneixement de molts conductors.

Notícia relacionada: Cotxe elèctric: més emissions quan es fabrica, però un terç menys en la vida útil

Els experts creuen que aquesta mesura va més enllà del necessari. Apunten que el risc pot augmentar, principalment, en un futur quan la propera generació de cotxes connectats puguin transmetre encara més informació personal dels usuaris. Una informació que es creu que pot ser utilitzada per incidir en la vida quotidiana i la llibertat dels ciutadans.

 

 

A dia d'avui, aquesta norma només afecta els cotxes elèctrics que ara són menys d'un 3%, dels que es van vendre a la Xina l'any passat. Però s'estima que al 2025 ja seran més del 20%. La majoria dels conductors no són conscients que els seus trajectes sobre rodes estan contribuint a crear un enorme mapa dels llocs on viuen, on treballen, on compren i on fan qualsevol altra activitat.

Notícia relacionada: La inversió del Tesla xinès a Catalunya es refreda

El flux d'informació seria el següent. Els cotxes porten uns sensors que envien informació als fabricants d'automòbils. Aquests, al seu torn, envien al menys un 61% de les dades recopilades a centres locals de recol·lecta d'informació els quals, finalment, ho comparteixen amb centre de monitorització nacional.

Alguns vehicles als Estats Units, Europa i Japó també transmeten la seva posició als fabricants d'automòbils. Ho utilitzen, diuen, per alimentar aplicacions mòbils de rastreig de cotxes, mapes que identifiquen serveis de proximitat i per proveïdors de serveis d'emergència. Però fins aquí. Els respectius governs no poden accedir a la informació personal de cap vehicle sense que hi hagi, per exemple, una investigació criminal oberta.

El control dels vehicles elèctrics, suposa doncs, una evidència més del control que vol tenir el govern xinès, en tot moment, dels seus habitants. Sota el mandat de Xi Jinping, Xina s'ha començat una guerra contra la dissidència, reunint una gran quantitat de dades i d'intel·ligència artificial per crear una policia més perfecta i capaç de predir i eliminar amenaces que puguin afectar l'estabilitat del Partit Comunista.


Xina també controlarà els cotxes de Seat

Aprofitant la recent visita del president xinès a Espanya, l'empresa Seat ha firmat un acord per vendre cotxes a la Xina a partir de 2021.

 

ARXIVAT A:
Xina Sostenibilitat Protecció de dades
NOTÍCIES RELACIONADES
ÀUDIOS RELACIONATS
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut