Una usuària del Bicing circula pel Raval, l'any 2018 (Europa Press/David Zorrakino)

El Bicing torna amb mesures d'higiene contra el coronavirus després de 37 dies aturat

Més d'un centenar de ciutats de tot Espanya i entitats ciclistes reivindiquen la bicicleta com a mitjà de transport net i segur
Juli Rodés Almer Actualitzat
TEMA:
Coronavirus

Després de cinc setmanes fora de servei, els usuaris del Bicing poden, des d'aquest dia de Sant Jordi a les 6 del matí, tornar a desplaçar-se per Barcelona en bicicleta.

L'Ajuntament ha decidit adoptar aquesta mesura arran de la tornada a la feina dels treballadors no essencials.

El Bicing va estar operatiu fins al dilluns 16 de març a les 2 de la tarda, el primer dia feiner de l'estat d'alarma. Ha estat aturat 37 dies.

Durant aquest temps que ha estat tancat s'ha continuat treballant en el servei, i aquest dijous entren en funcionament 57 noves estacions, algunes de les quals en barris on fins ara el Bicing no hi havia arribat.

Quan es va anunciar el tancament arran de la crisi sanitària per la Covid-19 l'Ajuntament de Barcelona ja va informar que els abonaments es prorrogaran per un temps equivalent al de l'aturada del servei.
 

Recomanacions per a un ús responsable

En la nota que informa de la reobertura del Bicing es demana als usuaris que en facin un ús responsable a partir d'un seguit de recomanacions de l'Agència de Salut Pública de Barcelona.

Es recomana portar mascareta i guants, i rentar-se bé les mans abans i després de cada trajecte.

També utilitzar l'app per retirar i col·locar les bicicletes.

 

Es recomana utilitzar el Bicing amb guants i mascareta (ACN/Nazaret Romero)


A l'hora de circular, es demana mantenir una distància de dos metres amb els altres ciclistes, i evitar els carrils bidireccionals i les zones de vianants.

A més, es demana no utilitzar el servei si fa menys de 14 dies que s'ha estat diagnosticat, si es tenen símptomes de Covid-19 o si s'ha estat en contacte amb alguna persona en aquesta situació.

L'Ajuntament també ha informat que els treballadors del Bicing disposaran de guants i mascaretes, que es desinfectaran els espais de treball, les eines i les bicicletes que arribin del carrer.


La Girocleta no ha parat de pedalar

A Girona, la Girocleta, el servei de lloguer de bicis de la ciutat no ha arribat a aturar-se malgrat l'estat d'alarma. S'ha considerat que era una manera de facilitar la mobilitat segura de les persones que necessiten desplaçar-se. Això sí, entre el 16 de març i el 12 d'abril l'ús de la Girocleta va caure un 92%.

 

La Girocleta, el servei de lloguer de Bicicletes de Girona, no s'ha aturat cap dia (ACN/Ajuntament de Girona)


Des de la web de Girocleta, però, una nota emesa el 14 de març, primer dia de l'estat d'alarma, fa recomanacions com posar-se guants i rentar-se les mans abans i després d'utilitzar el servei, i adverteix que el coronavirus "pot sobreviure unes hores en les superfícies plàstiques o metàl·liques" i que les bicicletes no es desinfecten diàriament.


Madrid, un dia abans

Aquest dimecres, 22 d'abril, coincidint amb la celebració del Dia de la Terra, Madrid ha tornat a posar en servei el BiciMad, l'equivalent al Bicing barceloní. El mateix dia s'ha recuperat el lloguer de bicicletes a la ciutat madrilenya de Getafe.

 

Sevilla ha reactivat el lloguer de bicicletes aquest dilluns (EFE/Julio Muñoz)


A Sevilla, el lloguer de Bicicletes ja es va reprendre aquest dilluns, el 20 d'abril. A la Corunya, a Galícia, BiciCoruña també torna a funcionar aquest dijous. I Múrcia ha anunciat que dimecres que tornarà a estar operatiu el servei MuyBici.
 

Prioritzar l'ús de la bicicleta

La reobertura del Bicing a Barcelona arriba l'endemà que la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta (RCxB), que aplega 126 municipis i organismes supramunicipals de tot Espanya, emetés un comunicat que reivindica la bicicleta com a mitjà de transport segur després de la pandèmia.

Des de l'RCxB es defensa que es tracta d'un mitjà de transport individual, que ajuda a mantenir les distàncies de seguretat, i de baix cost.

 

Estació de BiZi, el servei de lloguer de bicicletes de Saragossa (EFE/Javier Cebollada)


Per aquest motiu s'ha demanat la reobertura dels serveis públics de lloguer de bicicletes existents, i que el govern espanyol i els governs autonòmics posin en marxa un pla per promoure'n l'ús i l'expansió.

Coincidint amb la celebració del Dia de la Terra, diversos col·lectius ciclistes de tot Espanya s'han manifestat en aquest mateix sentit, defensant l'ús de la bicicleta com un mitjà de transport idoni per combatre el coronavirus, eficient, net i que garanteix les distàncies de seguretat.
 

La meitat dels espanyols, per una mobilitat sostenible

Durant la celebració del Dia de la Terra també s'ha fet pública una enquesta d'Ipsos Global Advisor feta a més de 20.500 persones de 29 països d'arreu del món, entre els quals Espanya.

 

Estació de lloguer de bicicletes de Salamanca (EFE/J.M. García)


Els resultats mostren que 7 de cada 10 ciutadans espanyols pensen que, a llarg termini, la crisi climàtica tindrà la mateixa incidència que la crisi sanitària causada per la Covid-19.

En aquest sentit, el 54% dels espanyols que han respost l'enquesta es mostren disposats a deixar el cotxe i caminar, anar amb bicicleta o transport públic a l'hora de desplaçar-se.

ARXIVAT A:
Coronavirus Estat d'alarma Mobilitat
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut