TV3, servei públic i 33 mesos consecutius de lideratge a l'abril

A l'abril, la programació de servei públic ha tornat a fer líder TV3. Amb un 14,4 de quota de pantalla a televisió i la segona millor dada històrica de la CCMA als mitjans digitals
Actualitzat

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder d'audiència, segons dades de Kantar, i ja són 33 mesos consecutius, el rècord històric de lideratge ininterromput d'una cadena. Aquest abril, TV3 ha aconseguit una quota del 14,4%. Ha superat en 3,9 punts la cadena classificada en segon lloc, Telecinco, i en 6,5 punts, la tercera, Antena 3.

Continuem sent líders en les franges de "day time", amb una quota del 14,4%, 3,7 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, Telecinco, i de "prime time", amb una quota del 17,2%, i supera en 6,3 punts la segona classificada, Telecinco.

TV3 ha liderat l'audiència els 30 dies del mes d'abril i el rànquing dels programes més vistos del dia també en 30 ocasions. També és la cadena més ben valorada a l'abril, al panel de GfK, amb un 8,5. GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors per a les principals televisions europees (BBC, ITV, ZDF, RTE, VRT, CTC, etc.).

Excel·lents resultats dels informatius i els més ben valorats en qualitat i imparcialitat

Un mes més, els telenotícies es mantenen líders en totes les edicions i han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 29 ocasions, 22 el "TN vespre" i 7 el "TN cap de setmana vespre".

18 dels 20 programes més vistos del rànquing del mes són de TV3, amb el "TN vespre" del dia 15 en primer lloc, amb una quota del 32,7% i 916.000 espectadors; el "TN cap de setmana vespre", del 4 d'abril, va ser segon, amb 793.000 espectadors i una quota del 27,6%; el "TN migdia" de l'1 va ser tercer, amb 759.000 espectadors i una quota del 29,9%, i en cinquè lloc es troba el "TN cap de setmana migdia" del 5 d'abril, amb una quota del 30,4% i 712.000 espectadors.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,6, segons el panel de GfK, a distància del segon. Els telenotícies de TV3 també són líders en imparcialitat, amb un 94,4%.

Entre els més vistos del mes, també hi ha la compareixença del president de la Generalitat, Quim Torra, del dia 19, en quart lloc, amb 714.000 espectadors i una quota del 27,8%; i la roda de premsa en què el govern va informar de l'evolució de la Covid-19, el dia 4 d'abril, amb una quota del 25% i 623.000 espectadors.

El Super3 fa rècord històric en reproduccions de vídeo

El portal del Super3 registra més de 412.000 d'usuaris únics, la segona millor dada de la història, i el doble d'audiència que l'abril del 2019. I fa el rècord històric de reproduccions de vídeo mensuals de continguts del Super3 a les plataformes digitals, amb més de 5,2 milions de reproduccions. Aquesta dada inclou els 2,9 milions de reproduccions a la plataforma pròpia de la CCMA i 2,3 milions a YouTube.

Han tingut més de 2,9 milions de reproduccions de vídeo, en directe i a la carta, a la web, l'app i els serveis de TV connectada del Super3, la millor dada de la història en reproduccions de vídeo. I pel que fa a usuaris únics, també fan el rècord amb 344.000, més del doble que a l'abril del 2019. Gairebé el 50% de les reproduccions es fan a TV connectades i creix un 30% respecte a la mitjana mensual de reproduccions d'aquesta temporada.

Nou dels vint programes amb més reproduccions de vídeo a la carta de tot TV3 són programes del Super3, entre ells l'"InfoK", el Mic, "En Grizzly i els Lèmmings", "Les Sisters", "Els germans Kratt", "Una mà de contes", "La família del Super3", "Robin Hood" i "Manduka".

Gran èxit dels programes de producció pròpia, com l'"InfoK", que és el programa infantil més vist del mes a la carta, amb més de 149.000 usuaris únics i més de 402.000 reproduccions, i és també el segon programa a la carta més vist de TV3, amb la segona millor dada històrica després del mes passat.

I "Una mà de contes", és el segon programa infantil més vist del mes a la carta, amb més de 56.000 usuaris únics, i és la millor audiència mensual del programa.

Pel que fa a l'app del Super3 fa rècord d'audiència mensual amb més de 26.000 usuaris únics. I a Youtube,, rècord de visualitzacions de vídeo del canal Super3, amb més de 2,3 milions de reproduccions, supera per primer cop la barrera dels 2 milions.

Els programes de servei públic i del "day time", entre els més vistos

TV3 segueix apostant aquest abril pels programes en directe i de servei públic. I la resposta de l'audiència ha estat molt bona. El "Planta baixa", amb Ricard Ustrell, ha fet una mitjana de 335.000 espectadors i una quota del 20,3%; el "Tot es mou", amb Helena Garcia Melero i Lluís Marquina, ha obtingut una mitjana de 258.000 espectadors i un 13,5% de quota; pel que fa a l'"Està passant", el programa d'humor dels vespres que condueix Toni Soler, ha fet una quota del 19,4% i 460.000 espectadors, i el "Preguntes freqüents", amb Cristina Puig, ha fet el segon millor mes de la temporada, amb una quota del 16,6% i 360.000 espectadors.

Molt bons resultats de les noves estrenes i dels programes d'entreteniment

Entre els programes més vistos, a banda dels telenotícies, hi ha espais de totes les temàtiques de la programació de TV3: entreteniment, sèries i documentals.

El "Primera línia" del dia 2 d'abril ocupa el sisè lloc del rànquing dels més vistos del més, amb una quota del 24,3% i 706.000 espectadors, el millor resultat de la temporada. A més, obté una valoració qualitativa de 8.9 segons GfK. El va seguir el "Polònia" del dia 23, amb una quota del 23,4% i 646.000 espectadors.

Excel·lent estrena de "Tabús", que se situa en el novè lloc, amb una quota del 23,3% i 621.000 espectadors, i un 8.4 en qualitat. L'"Està passant", el programa d'humor del vespre, que es va emetre el dia 6, va ocupar el desè lloc, amb una quota del 23,3% i 585.000 espectadors, i té una valoració qualitativa de 8.8.

També han fet molt bons resultats aquest abril el fals documental en clau d'humor "TV3 confinada" que es va emetre el dia 17, amb 530.000 espectadors i una quota del 18,8%, i el documental real "TV3 sense pausa", del dia 24, amb 502.000 espectadors i un 18,8% de quota.

El "Zona zàping" del dia 3 d'abril, amb 503.000 espectadors i una quota del 18,5%, fa el seu millor resultat dels últims 5 anys. I una altra bona estrena va ser la coproducció de TV3 "Èxode", aquest mateix dia, amb una quota del 17,2% i 392.000 espectadors, i va aconseguir el millor resultat de "La gran pel·lícula" des del 29 de desembre del 2017.

Aquest abril també han destacat el "Cuines", del dia 23, en què Marc Ribas va preparar pèsols llàgrima amb bacallà, que van veure 536.000 espectadors i va fer un 25% de quota; el "No pot ser!", del 26, amb una quota del 16,6% i 466.000 espectadors, i l'"APM?" del dia 1, amb una quota del 15,9% i 447.000 espectadors.

El portal de la CCMA i el 324.cat fan molt bons resultats, i "Les de l'hoquei", el més vist a la carta

A l'abril, TV3 ha tingut 13,4 milions de reproduccions de vídeo, la cinquena millor dada des de l'octubre del 2017, i un 20% més que el mateix mes de l'any passat. El programa més vist a la carta ha estat "Les de l'hoquei", amb més de 705.000 reproduccions, el millor resultat d'una sèrie de ficció setmanal des de "Merlí". A més, els cinc vídeos més vistos del mes són de la sèrie, amb el "Tot canvia", en primer lloc, amb 163.000 reproduccions, que supera el més vist de la primera temporada. En 4 setmanes d'emissió, la sèrie ha obtingut una audiència mitjana setmanal de 67.800 usuaris únics i 187.000 reproduccions en directe i a la carta. La primera temporada va tenir una mitjana setmanal en directe i a la carta de 43.000 usuaris únics i 103.000 reproduccions i va ser la millor sèrie de la temporada 2018-19, amb 1.340.000 reproduccions durant les tretze setmanes d'emissió. En total, des de l'estrena de la primera temporada fins ahir s'han fet prop de 2,4 milions de reproduccions dels vídeos de la sèrie en directe i a la carta.

Els programes informatius encapçalen la llista de les emissions en directe més vistes en l'entorn digital

El conjunt del portal de la CCMA ha tingut a l'abril una audiència de més de 5,2 milions d'usuaris únics, la segona millor dada des de l'octubre del 2017, i un 53% més que el mateix mes del 2019. El 324.cat, la secció de notícies del portal de la CCMA, fa la tercera millor audiència històrica, amb més de 2,5 milions d'usuaris únics, amb un increment del 81% respecte a l'abril de l'any passat.

El més vist
Anar al contingut