• "El muerto y ser feliz", a "Sala 33"
    Veure vídeo

    "El muerto y ser feliz", a "Sala 33"

    Àlex Gorina defineix "El muerto y ser feliz" com un film "excèntric, esdrúixol i homèric". Gorina es troba amb Javier Rebollo, director d'aquesta pel·lícula que va donar a José Sacristán els premis d'interpretació més importants de l'estat espanyol: premi Gaudí, premi Goya i Concha de Plata al Festival de Sant Sebastià. Rebollo és un dels directors més personals, originals i arriscats del cinema espanyol recent, gràcies a títols com "Lo que sé de Lola" (2006) o "La mujer sin piano" (2009).

    Produïda pel català Lluís Miñarro per a Eddie Saeta, "El muerto y ser feliz" és la història de Santos, un professional de la mort a qui li ha arribat l'hora de morir. Interpretat magistralment per José Sacristán, el protagonista del film és un assassí a sou que abandona l'hospital per buscar un bon lloc on anar a trobar-se amb la mort. Santos emprèn un viatge de 5.000 km amb cotxe a través de l'Argentina i ho fa lleuger d'equipatge: només amb la morfina imprescindible per entrar en un estat mental d'al·lucinació constant, que dóna a la pel·lícula un aire de road-movie amb absurds que no s'atura mai.

    Àlex Gorina defineix "El muerto y ser feliz" com un film "excèntric, esdrúixol i homèric". Gorina es troba amb Javier Rebollo, director d'aquesta pel·lícula que va donar a José Sacristán els premis d'interpretació més importants de l'estat espanyol: premi Gaudí, premi Goya i Concha de Plata al Festival de Sant Sebastià. Rebollo és un dels directors més personals, originals i arriscats del cinema espanyol recent, gràcies a títols com "Lo que sé de Lola" (2006) o "La mujer sin piano" (2009). Produïda pel català Lluís Miñarro per a Eddie Saeta, "El muerto y ser feliz" és la història de Santos, un professional de la mort a qui li ha arribat l'hora de morir. Interpretat magistralment per José Sacristán, el protagonista del film és un assassí a sou que abandona l'hospital per buscar un bon lloc on anar a trobar-se amb la mort. Santos emprèn un viatge de 5.000 km amb cotxe a través de l'Argentina i ho fa lleuger d'equipatge: només amb la morfina imprescindible per entrar en un estat mental d'al·lucinació constant, que dóna a la pel·lícula un aire de road-movie amb absurds que no s'atura mai.

  • "Sala 33" està a l'aguait "Mentre dorms"
    Veure vídeo

    "Sala 33" està a l'aguait "Mentre dorms"

    Hores abans que el Festival de Sitges tanqui les portes fins l'any que ve, "Sala 33" recupera un dels títols més destacats de l'edició del 2011: "Mentre dorms", de Jaume Balagueró.

    Àlex Gorina es troba amb Jaume Balagueró a la mateixa finca del carrer de Provença de Barcelona on es va rodar la pel·lícula. Durant la conversa, el cineasta lleidatà explica d'on li ve la vocació de narrador; reflexiona sobre la violació de la intimitat, un tema que ha tractat en diverses ocasions a la seva filmografia; i expressa la seva fascinació per l'univers creatiu de Roman Polanski, un director de qui se sent molt proper. Balagueró va guanyar el Premi Gaudí al Millor director per "Mentre dorms" i va inaugurar el Festival de Sitges el dia 3 amb "[REC] 4: Apocalipsi", que s'estrenarà a les sales el 31 d'octubre.

    Hores abans que el Festival de Sitges tanqui les portes fins l'any que ve, "Sala 33" recupera un dels títols més destacats de l'edició del 2011: "Mentre dorms", de Jaume Balagueró. Àlex Gorina es troba amb Jaume Balagueró a la mateixa finca del carrer de Provença de Barcelona on es va rodar la pel·lícula. Durant la conversa, el cineasta lleidatà explica d'on li ve la vocació de narrador; reflexiona sobre la violació de la intimitat, un tema que ha tractat en diverses ocasions a la seva filmografia; i expressa la seva fascinació per l'univers creatiu de Roman Polanski, un director de qui se sent molt proper. Balagueró va guanyar el Premi Gaudí al Millor director per "Mentre dorms" i va inaugurar el Festival de Sitges el dia 3 amb "[REC] 4: Apocalipsi", que s'estrenarà a les sales el 31 d'octubre.

  • Especial "Sala 33" a TV3, amb l'estrena de "[Rec]3: Gènesi"
    Veure vídeo

    Especial "Sala 33" a TV3, amb l'estrena de "[Rec]3: Gènesi"

    Paco Plaza va assumir tot sol la direcció de la tercera entrega i va traslladar l'acció des d'un edifici angoixant de l'Eixample a una pomposa sala de festes, per celebrar-hi un dels casaments més espaterrants que es recorden en una pantalla de cine.

    Àlex Gorina es troba amb Paco Plaza i Leticia Dolera a la Finca Mas Solers, seu de l'antic Casino de Sant Pere de Ribes, i que va servir de localització principal per al rodatge de la pràctica totalitat de "[Rec]3". En el mateix saló on es desencadena una hecatombe zombi a la pel·lícula, director i actriu comparteixen amb Gorina les principals claus del film.

    El valencià Paco Plaza acaba de presentar al Festival de Sant Sebastià el curtmetratge "Ultravioleta", protagonitzat per Maribel Verdú i Julián Villagrán. La barcelonesa Leticia Dolera acaba aquests dies el muntatge del seu primer llargmetratge com a directora, "Requisitos para ser una persona normal", que s'estrenarà en els pròxims mesos.

    Paco Plaza va assumir tot sol la direcció de la tercera entrega i va traslladar l'acció des d'un edifici angoixant de l'Eixample a una pomposa sala de festes, per celebrar-hi un dels casaments més espaterrants que es recorden en una pantalla de cine. Àlex Gorina es troba amb Paco Plaza i Leticia Dolera a la Finca Mas Solers, seu de l'antic Casino de Sant Pere de Ribes, i que va servir de localització principal per al rodatge de la pràctica totalitat de "[Rec]3". En el mateix saló on es desencadena una hecatombe zombi a la pel·lícula, director i actriu comparteixen amb Gorina les principals claus del film. El valencià Paco Plaza acaba de presentar al Festival de Sant Sebastià el curtmetratge "Ultravioleta", protagonitzat per Maribel Verdú i Julián Villagrán. La barcelonesa Leticia Dolera acaba aquests dies el muntatge del seu primer llargmetratge com a directora, "Requisitos para ser una persona normal", que s'estrenarà en els pròxims mesos.

  • "Sala 33" torna les nits de dissabte, amb la màgia de "Midnight in Paris"
    Veure vídeo

    "Sala 33" torna les nits de dissabte, amb la màgia de "Midnight in Paris"

    La nova temporada de SALA 33 comença amb un títol de luxe, "Midnight in Paris" (2011), que Àlex Gorina defineix com "una de les tres pel·lícules que més m'agraden de Woody Allen, un director de qui m'agrada tot".

    Àlex Gorina conversarà sobre diferents aspectes creatius i artístics de la pel·lícula amb la prestigiosa dissenyadora de vestuari Sonia Grande.

    Durant l'entrevista, la figurinista repassa les claus de la seva relació professional de llarga durada amb Woody Allen; aporta una nova perspectiva sobre el procés de creació de personatges del cineasta; i posa de relleu l'estreta col·laboració que s'estableix entre els diferents departaments artístics d'una pel·lícula per aconseguir fer brillar en pantalla un títol com "Midnight in Paris".

    La nova temporada de SALA 33 comença amb un títol de luxe, "Midnight in Paris" (2011), que Àlex Gorina defineix com "una de les tres pel·lícules que més m'agraden de Woody Allen, un director de qui m'agrada tot". Àlex Gorina conversarà sobre diferents aspectes creatius i artístics de la pel·lícula amb la prestigiosa dissenyadora de vestuari Sonia Grande. Durant l'entrevista, la figurinista repassa les claus de la seva relació professional de llarga durada amb Woody Allen; aporta una nova perspectiva sobre el procés de creació de personatges del cineasta; i posa de relleu l'estreta col·laboració que s'estableix entre els diferents departaments artístics d'una pel·lícula per aconseguir fer brillar en pantalla un títol com "Midnight in Paris".

  • "Passi el que passi", dijous a la nit, a "Sala 33"
    Veure vídeo

    "Passi el que passi", dijous a la nit, a "Sala 33"

    L'Àlex és un guionista que escriu un guió molt personal: la història d'un cap de setmana en què es va proposar fer quatre vegades l'amor amb la seva dona. Aquest és, a grans trets, l'argument del primer llargmetratge de Robert Bellsolà. Una pel·lícula que ell mateix qualifica de "sexomàntica", ni romàntica ni de sexe... i tot alhora.

    Rodada "a la manera de Jim Jarmusch però al més pur estil de Farrelly i Apattow", segons declara Bellsolà, la pel·lícula va ser seleccionada per participar al Moscow International Film Festival i al NY City International Film Festival.

    Àlex Gorina conversa amb Robert Bellsolà, director de la pel·lícula.

    L'Àlex és un guionista que escriu un guió molt personal: la història d'un cap de setmana en què es va proposar fer quatre vegades l'amor amb la seva dona. Aquest és, a grans trets, l'argument del primer llargmetratge de Robert Bellsolà. Una pel·lícula que ell mateix qualifica de "sexomàntica", ni romàntica ni de sexe... i tot alhora. Rodada "a la manera de Jim Jarmusch però al més pur estil de Farrelly i Apattow", segons declara Bellsolà, la pel·lícula va ser seleccionada per participar al Moscow International Film Festival i al NY City International Film Festival. Àlex Gorina conversa amb Robert Bellsolà, director de la pel·lícula.

  • Radiacions
    Veure vídeo

    Radiacions

    Àlex Gorina conversa amb Judith Colell, directora de la pel·lícula "Radiacions".

    Àlex Gorina conversa amb Judith Colell, directora de la pel·lícula "Radiacions".

  • Animals
    Veure vídeo

    Animals

    L'adolescència és una etapa plena de clarobscurs i Marçal Forés els transmet amb intensitat, elegància i misteri en la seva primera pel·lícula, "Animals" (2012). Àlex Gorina conversa amb el director en l'estrena televisiva del seu primer llargmetratge.

    L'adolescència és una etapa plena de clarobscurs i Marçal Forés els transmet amb intensitat, elegància i misteri en la seva primera pel·lícula, "Animals" (2012). Àlex Gorina conversa amb el director en l'estrena televisiva del seu primer llargmetratge.

  • Ingrid MySpace
    Veure vídeo

    Ingrid MySpace

    Després de la seva ruptura matrimonial, l'Àlex s'instal·la en la seva nova casa. Allà coneix l'Íngrid, una artista de vint-i-tres anys molt excèntrica que a partir d'ara serà la seva veïna. Concerts, "performances", festes i exposicions són habituals en aquella casa, on impera una fascinant atmosfera de llibertat creativa. Molt aviat entre l'Íngrid i l'Àlex s'establirà una amistat peculiar i plena de complicitat, encara que ell anirà descobrint que darrere l'apassionant món de l'Íngrid s'amaguen misteris imprevisibles.

    Després de la seva ruptura matrimonial, l'Àlex s'instal·la en la seva nova casa. Allà coneix l'Íngrid, una artista de vint-i-tres anys molt excèntrica que a partir d'ara serà la seva veïna. Concerts, "performances", festes i exposicions són habituals en aquella casa, on impera una fascinant atmosfera de llibertat creativa. Molt aviat entre l'Íngrid i l'Àlex s'establirà una amistat peculiar i plena de complicitat, encara que ell anirà descobrint que darrere l'apassionant món de l'Íngrid s'amaguen misteris imprevisibles.

  • GERMANES
    Veure vídeo

    GERMANES

    Secrets i mentides de família a "Sala 33", amb "Germanes"

    "Germanes" (2012), és la primera pel·lícula que dirigeix Carol López, i és l'a
    daptació de l'obra que ella mateixa va escriure i dirigir amb gran èxit de crítica i públic als escenaris teatrals. Amb reminiscències de "Les tres germanes" de Txékhov i de l'univers cinematogràfic de Woody Allen, López explica en clau de comèdia agredolça la història d'una família que es retroba un any després de la mort del pare en una reunió explosiva i plena de revelacions.

    Secrets i mentides de família a "Sala 33", amb "Germanes" "Germanes" (2012), és la primera pel·lícula que dirigeix Carol López, i és l'adaptació de l'obra que ella mateixa va escriure i dirigir amb gran èxit de crítica i públic als escenaris teatrals. Amb reminiscències de "Les tres germanes" de Txékhov i de l'univers cinematogràfic de Woody Allen, López explica en clau de comèdia agredolça la història d'una família que es retroba un any després de la mort del pare en una reunió explosiva i plena de revelacions.

  • "Sala 33" reviu el cop d'estat, amb "23-F: el dia més difícil del rei"
    Veure vídeo

    "Sala 33" reviu el cop d'estat, amb "23-F: el dia més difícil del rei"

    La minisèrie de dos capítols s'emet íntegrament al 33, la nit del 2 de gener

    Àlex Gorina conversa amb Sílvia Quer, directora de la sèrie<
    br />
    El 23 de febrer de 1981 la democràcia espanyola va viure disset hores i mitja dramàtiques que van amenaçar la seva legitimitat. Van ser disset hores d'incertesa i angoixa, que Sílvia Quer resumeix en una minisèrie apassionant de dos episodis, en els quals assistim al cop d'estat militar al Congrés dels Diputats de Madrid; però també veiem una cara inèdita de la història: el procés que va portar el rei Joan Carles, cap de les forces armades, a fer fracassar el cop.

    La minisèrie de dos capítols s'emet íntegrament al 33, la nit del 2 de gener Àlex Gorina conversa amb Sílvia Quer, directora de la sèrie El 23 de febrer de 1981 la democràcia espanyola va viure disset hores i mitja dramàtiques que van amenaçar la seva legitimitat. Van ser disset hores d'incertesa i angoixa, que Sílvia Quer resumeix en una minisèrie apassionant de dos episodis, en els quals assistim al cop d'estat militar al Congrés dels Diputats de Madrid; però també veiem una cara inèdita de la història: el procés que va portar el rei Joan Carles, cap de les forces armades, a fer fracassar el cop.

  • Lluita contra el nazisme a "Sala 33", amb "Andorra, entre el torb i la Gestapo"
    Veure vídeo

    Lluita contra el nazisme a "Sala 33", amb "Andorra, entre el torb i la Gestapo"

    La minisèrie de 2 capítols s'emet íntegrament al 33, la nit de Sant Esteve

    Àlex Gorina parla amb Lluís M. Güell, director de la sèrier />
    "Andorra, entre el torb i la Gestapo" és una de les minisèries pioneres de Televisió de Catalunya. És una gran producció d'aventures i espionatge ambientada en un marc històric real i apassionant, el de les cadenes d'evasió de França.

    La minisèrie de 2 capítols s'emet íntegrament al 33, la nit de Sant Esteve Àlex Gorina parla amb Lluís M. Güell, director de la sèrie "Andorra, entre el torb i la Gestapo" és una de les minisèries pioneres de Televisió de Catalunya. És una gran producció d'aventures i espionatge ambientada en un marc històric real i apassionant, el de les cadenes d'evasió de França.

  • "Sala 33" se suma a l'Any Espriu, amb "Laia"
    Veure vídeo

    "Sala 33" se suma a l'Any Espriu, amb "Laia"

    Àlex Gorina entrevista Núria Espert, protagonista de la pel·lícula. "Laia" (1972) és l'única adaptació cinematogràfica d'una obra de Salvador Espriu.
    Núria Espert i Paco Rabal interpreten els papers principals d'una història passional que té lloc a la vora del mar"

    Àlex Gorina entrevista Núria Espert, protagonista de la pel·lícula. "Laia" (1972) és l'única adaptació cinematogràfica d'una obra de Salvador Espriu. Núria Espert i Paco Rabal interpreten els papers principals d'una història passional que té lloc a la vora del mar"

  • "Sala 33" fa un cant a la vida amb "Ens veiem demà"
    Veure vídeo

    "Sala 33" fa un cant a la vida amb "Ens veiem demà"

    Àlex Gorina entrevista el director de la pel·lícula, Xavier Berraondo

    L'abril del 2001, Jordi Berraondo moria assassinat en circumstànci
    es que no han estat mai aclarides. Uns anys més tard, el seu germà Xavier, guionista i realitzador de televisió, va convertir el dolor i la ràbia provocada per aquesta pèrdua en un llargmetratge cinematogràfic d'una gran intensitat emocional.

    Àlex Gorina entrevista el director de la pel·lícula, Xavier Berraondo L'abril del 2001, Jordi Berraondo moria assassinat en circumstàncies que no han estat mai aclarides. Uns anys més tard, el seu germà Xavier, guionista i realitzador de televisió, va convertir el dolor i la ràbia provocada per aquesta pèrdua en un llargmetratge cinematogràfic d'una gran intensitat emocional.

  • "Sala 33" emet dues pel·lícules sobre la relació entre cinema i pintura
    Veure vídeo

    "Sala 33" emet dues pel·lícules sobre la relació entre cinema i pintura

    Àlex Gorina entrevista Frederic Amat, de qui s'emet la pel·lícula "Tres llunes".

    Frederic Amat és un reconegut artista plàstic i escenògr
    af que ha ampliat el seu camp d'acció a la posada en escena cinematogràfica. Amb "Tres llunes" es converteix en una mena d'ambaixador en el cinema de tres grans creadors del segle XX: Federico García Lorca, Joan Brossa i Guillermo Cabrera Infante.

    Àlex Gorina entrevista Frederic Amat, de qui s'emet la pel·lícula "Tres llunes". Frederic Amat és un reconegut artista plàstic i escenògraf que ha ampliat el seu camp d'acció a la posada en escena cinematogràfica. Amb "Tres llunes" es converteix en una mena d'ambaixador en el cinema de tres grans creadors del segle XX: Federico García Lorca, Joan Brossa i Guillermo Cabrera Infante.

  • "Sala 33" dedica un programa al festival de cinema per a televisió Zoom Igualada
    Veure vídeo

    "Sala 33" dedica un programa al festival de cinema per a televisió Zoom Igualada

    Àlex Gorina parla amb Jordi Comellas, director del Zoom, a l'Ateneu Igualadí, on es fan les projeccions del festival. Junts comentaran el bon moment que viu la creació de ficció televisiva i les seves relacions amb la indústria cinematogràfica

    El Zoom Igualada celebra l'onzena edició del 27 de novembre a l'1 de desembre amb el focus posat en la ficció europea per a televisió. Aquest any, la secció oficial a competició consta d'una desena de títols, entre TV-movies i mini sèries, entre els quals n'hi ha de tan esperats com "Un berenar a Ginebra", de Ventura Pons; "Descalç sobre la terra vermella", d'Oriol Ferrer; o "Vicente Ferrer", d'Agustín Crespi.

    El programa emet "Concepción Arenal, la visitadora de presons", guanyadora del premi al Millor telefilm en l'edició 2012

    Àlex Gorina parla amb Jordi Comellas, director del Zoom, a l'Ateneu Igualadí, on es fan les projeccions del festival. Junts comentaran el bon moment que viu la creació de ficció televisiva i les seves relacions amb la indústria cinematogràfica El Zoom Igualada celebra l'onzena edició del 27 de novembre a l'1 de desembre amb el focus posat en la ficció europea per a televisió. Aquest any, la secció oficial a competició consta d'una desena de títols, entre TV-movies i mini sèries, entre els quals n'hi ha de tan esperats com "Un berenar a Ginebra", de Ventura Pons; "Descalç sobre la terra vermella", d'Oriol Ferrer; o "Vicente Ferrer", d'Agustín Crespi. El programa emet "Concepción Arenal, la visitadora de presons", guanyadora del premi al Millor telefilm en l'edició 2012

Anar al contingut