Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
Els pitjors productes per a infants, a "Planta baixa"

Aliments per a bebès que cal evitar: 8 alternatives més saludables

Núria Coll explica quins dels productes més comercialitzats als supermercats per a infants són innecessaris i per què és millor no consumir-los

Iogurts, sucs, purés o galetes. Estan a totes les seccions infantils dels supermercats però no sempre són els productes més adequats per als nadons i infants.

 

Primers iogurts

Són iogurts aptes per a nadons de més de 6 mesos. Segons el document de recomanacions per a l'alimentació en la primera infància de la Generalitat, són totalment innecessaris. L'Associació Espanyola de Pediatria considera que es pot començar a consumir iogurt a partir dels 9 mesos, però és millor començar directament amb un iogurt natural.

 

Galetes i snacks

Van acompanyats de molts sucres. La indústria s'ha inventat una alimentació per a nens farcida de sucres: "les galetes són un gluten pervers: estan fetes amb farina de blat de mala qualitat amb greixos vegetals de palma i sucre". 

 

Purés de fruites

Tot i que estan fets de fruites, la majoria de les etiquetes d'aquests purés indiquen que porten 15 grams de sucre. Només amb un d'aquests purés ja es consumeix el 60% del sucre diari recomanat per l'OMS.

 

El gran problema de tots aquests productes és el sucre. En els nens, el consum de sucre produeix un estat d'hiperexcitació que pot comportar menys capacitat per concentrar-se, nerviosisme i dificultat per adormir-se. La dolçor extrema del sucre altera el seu paladar, i fa que necessitin estímuls més forts per menjar i que rebutgin la dolçor suau de verdures, cereals i altres aliments naturals.

 

Idees per a un esmorzar o berenar infantil saludable

A partir dels 18 mesos, un infant pot menjar pràcticament com un adult. És important introduir en aquests àpats la proteïna i el greix saludable. Algunes idees:
 

 

  • Pa de plàtan fet amb ametlla triturada i ou.

 

  • Truita, alvocat, olives i tomàquet i formatge fresc

 

  • Molt oli d'oliva

 

  • Fruita fresca de temporada i fruits secs

 

  • Patés de verdures o de llegums

 

  • Ghee, tahin o crema de cacauets, estan de moda!

 

  • Iogurt sencer de cabra o ovella, amb nabius, maduixes i canyella

 

  • Poma rostida/cuita amb 1 culleradeta de crema d'ametlles blanques

 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut