Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
Tornar a menjar bé després de Nadal, a "Planta baixa"

6 consells per compensar els excessos de Nadal: no són ni sucs verds ni dieta de la pinya

Existeixen les dietes màgiques per perdre pes? Núria Coll, periodista experta en nutrició, ens explica que no i ens dona alguns consells per compensar els excessos que hem fet durant les festes

TEMA:
Alimentació

Després de les festes és habitual guanyar uns quilos i tothom es llança a buscar receptes màgiques per perdre pes o les famoses "rutines detox".

Segons la periodista experta en nutrició Núria Coll, "aquestes dietes restrictives hipocalòriques, les depuracions amb sucs verds o la dieta de la pinya són una barbaritat".

Hi ha altres aliments que, en canvi, ens ajudaran a depurar el fetge, que és el gran òrgan que té la capacitat de desintoxificar el cos de toxines. Coll, al "Planta baixa" d'avui, ens ha portat sis consells per compensar els excessos de Nadal.

1. Menjar aliments nets (ECO) i reals

Evitar els agrotòxics (pesticides, herbicides, fungicides) i, per altra banda, eliminarem tots els processats, gluten, alcohol, tabac, estimulants, farines i cereals refinats, sucres i embotits. En definitiva, eliminem tots els aliments proinflamatoris.

Menjar aliments nets (ECO) i reals
 

2. Coccions respectuoses

Les coccions respectuoses ens permetran aprofitar al màxim els nutrients i evitar les substàncies tòxiques que es generen quan es torren massa (acrilamides, HAP i amines heterocícliques).

"El fet de torrar excessivament els aliments, com ara les torrades i la carn a la brasa i a la planxa massa cuita no és saludable. És molt millor la cuina del xup-xup que la brasa, que recrema excessivament la carn."

Coccions respectuoses
 

3. Començar l'àpat amb verdura o amanida

Començar l'àpat amb l'amanida o les verdures fa que, si hi ha alguna cosa dolenta a la resta de l'àpat, sigui menys dolenta. És una manera molt senzilla de compensar. Les millors opcions són una amanida d'amargs (ruca, escarola, canonges, dent de lleó) amb germinats, fermentats i una vinagreta de cítrics.

"La verdura també serveix per 'compensar' alguns tòxics que podem ingerir amb l'excés de cremat de la proteïna", assegura Coll. Entre les verdures depuratives destaquen els espàrrecs, la carxofa, l'api, la ceba i el porro, mentre que en les fruites les millors són el kiwi, el raïm amb pinyol, el pomelo i els nabius.

Començar l'àpat amb verdura o amanida
 

4. Aportar proteïnes que ajudin a generar glutatió

El glutatió és una molècula molt antioxidant que es forma a partir de tres aminoàcids (glutamat, cisteïna i glicina) i ajuda a eliminar radicals lliures.

Amb una aportació de proteïnes adequada i combinada amb vitamina C i clorofil·la generarem glutatió endogen. En porten els espinacs, l'alvocat, els espàrrecs, el peix, la carn de vedella, les aus de corral i la proteïna de sèrum de llet.

Aportar proteïnes que ajudin a generar glutatió
 

5. No sopar tard, ni més del compte

A l'hivern hauríem de sopar a les set i a l'estiu, a les vuit, per no donar feina extra al fetge, que durant la nit és quan més treballa. Coll recomana que "mengem amb la llum solar, deixar de fer-ho quan es pon el sol i, també, començar a menjar amb l'alba".

No sopar tard
 

6. Dejunis controlats

Poden ser dejunis intermitents entre 12 i 16 hores que permeten descansar al sistema digestiu i que el complex motor migratori (escombriaire) netegi els intestins i també doni un descans al fetge.

Dejunis controlats
 
ARXIVAT A:
Alimentació
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut