
Capítol 1: "El guió"
Per rodar una sèrie de televisió cal disposar, abans de res, del guió. Sense guió no hi ha cap ficció televisiva o cinematogràfica possible. Els tres guionistes de "Nit i dia", Lluís Arcarazo, Jordi Galceran i Oriol Paulo, el tercer dels quals també n'és un dels directors, expliquen com s'ha gestat la segona temporada d'aquesta sèrie. A l'Institut de Medicina Legal de Catalunya, el programa visita el forense Carlos Martín, que ha assessorat els continguts d'una sèrie, en la qual sovintegen els assassinats i les autòpsies.
Capítol 2: "Localitzacions"
On es roda una ficció televisiva? En el cas de "Nit i dia", la resposta és clara: en escenaris naturals. No hi ha platós. Per tant, cal buscar i seleccionar el que se'n diu la localització, on tindrà lloc l'acció. "En sèrie" acompanya Jaume Jordana, localitzador professional d'escenaris cinematogràfics, durant un recorregut per trobar un possible escenari.
Capítol 3: "Actors i actrius"
Els actors i les actrius són la cara d'una sèrie. Sense ells, que donen vida als personatges, no hi ha ficció. En aquest programa es fa un seguiment dels diversos moments del viatge que fa un actor, des que és escollit per interpretar un paper, fins que finalitza la feina.
Capítol 4: "Direcció"
Com diu el director Manuel Huerga en aquest programa, el director és l'home que dirigeix l'orquestra perquè la música soni afinada. En aquest capítol es fa un seguiment de la feina dels tres directors que té "Nit i dia": Oriol Paulo, Manuel Huerga i Menna Fité, que dirigeix la segona unitat.
Capítol 5: "Equip de direcció"
Els diferents membres de l'equip de direcció són fonamentals per garantir l'èxit d'un rodatge. Són el suport fonamental per descarregar de feina el director perquè, com diu Manuel Huerga pugui fer una acció tan necessària com la de pensar.
Capítol 6: "Art"
L'acció d'una ficció televisiva o cinematogràfica passa en un espai físic concret. Un espai que cal condicionar i omplir de vida i dels elements que els actors i les actrius necessitaran. El director d'Art, Oriol Puig en el cas de "Nit i dia", és el responsable que l'espectador es cregui que el que està veient per pantalla és real.
Capítol 7: "Fotografia"
En aquest capítol es fa un seguiment del que és la direcció de fotografia d'una sèrie de ficció com "Nit i dia". S'explica tot el procés d'il·luminació i de treball de càmera, dos aspectes claus de la direcció de fotografia. Al mateix temps, es mostren les proves de càmera inicials, necessàries per acabar de decidir amb quin material tècnic es faran els rodatges, així com el procés d'il·luminació d'un set.
Capítol 8: "Producció"
En aquest capítol es mostra que producció és una part fonamental d'una sèrie com "Nit i dia". Més ben dit: és indispensable per fer possible un rodatge. L'equip de producció arriba en primer lloc per preparar el rodatge i marxa l'últim, perquè, tal com es diu en argot, "tanca la localització".
Capítol 9:"Vestuari, maquillatge i perruqueria"
Quina imatge tenen els protagonistes d'una sèrie? Tenir clara la resposta a aquesta pregunta abans de començar a rodar és fonamental. I aquesta resposta té tres eixos: el vestuari, el pentinat i el maquillatge que necessitarà cada personatge de la sèrie.
Capítol 10: "El so"
El so és un altre gran desconegut per al públic d'una ficció televisiva. En aquest capítol es demostra que la feina de l'equip de so és fonamental i, alhora, gens fàcil. El programa es fixarà també en la banda sonora de "Nit i dia" i en la postproducció
Capítol 11: "Especialistes i efectes especials"
Aquest capítol desvela una de les principals sentències del món cinematogràfic: en el cinema no sempre tot és el que sembla o, més ben dit, gairebé mai. I d'això en són responsables, sovint, els especialistes i els tècnics en efectes especials. Departaments que molt sovint fan possible allò que és impossible.
Capítol 12: "Muntatge i postproducció"
Una sèrie com "Nit i dia" no s'acaba en el moment que l'ajudant de direcció crida "talleu" quan finalitza el rodatge. Aquest capítol es mostra la feinada que encara hi ha pendent: canvis, versions, eliminació de diàlegs... La sala de muntatge és un lloc on hi pot passar de tot, fins que s'arriba a la versió final del capítol.
Capítol 13: "Final de festa"
Dia i nit del rodatge final a "Nit i dia". "En sèrie" serà testimoni del darrer rodatge de "Nit i dia", que comença de dia i acaba ben entrada la nit... després de mesos intensos de feina. En aquest cas, es fa un últim seguiment dels diferents oficis que s'han anat presentant durant el tot el programa "En sèrie", per veure com treballen coordinadament tots durant una mateixa jornada.