• Contracultura
    Veure vídeo

    Contracultura

    Rebutjar les normes i els valors establerts, la creació de noves tendències i formes socials és, sens dubte, una de les manifestacions de l'art en el nostre segle.
    L'art conceptual i experimental de Jordi Fulla i el món ambigu, dens i inquietant de Gino Rubert permetran reflexionar sobre el terme contracultura en les arts plàstiques.

    Rebutjar les normes i els valors establerts, la creació de noves tendències i formes socials és, sens dubte, una de les manifestacions de l'art en el nostre segle. L'art conceptual i experimental de Jordi Fulla i el món ambigu, dens i inquietant de Gino Rubert permetran reflexionar sobre el terme contracultura en les arts plàstiques.

  • Espai
    Veure vídeo

    Espai

    En l'art, l'espai pot ser un element físic, però també afectiu, simbòlic, sensible, expressiu, on l'artista es pot comunicar amb l'espectador mitjançant la seva obra a través dels seus sentits.
    Mentre Roser Oduber s'interessa per l'espai interior i ens empeny a reflexionar sobre la nostra identitat. Samuel Salcedo posa en dubte l'espai real que ocupen les seves escultures i les dota, per sobre de tot, d'una càrrega simbòlica i conceptual que ataca els valors del moment actual.

    En l'art, l'espai pot ser un element físic, però també afectiu, simbòlic, sensible, expressiu, on l'artista es pot comunicar amb l'espectador mitjançant la seva obra a través dels seus sentits. Mentre Roser Oduber s'interessa per l'espai interior i ens empeny a reflexionar sobre la nostra identitat. Samuel Salcedo posa en dubte l'espai real que ocupen les seves escultures i les dota, per sobre de tot, d'una càrrega simbòlica i conceptual que ataca els valors del moment actual.

  • Street Art
    Veure vídeo

    Street Art

    L'Street Art s'origina amb el grafit i, en l'actualitat, descriu la feina d'un grup molt heterogeni d'artistes que desenvolupen una forma d'expressió artística que té com a denominador comú el carrer com a espai de creació, reunió i mostra.
    Per a El Pez, Sixe Paredes i Jose Puig el carrer és un espai indispensable per dur a terme el seu art. La proximitat entre la gent i la seva obra esdevé un factor primordial que dóna sentit a la seva professió.

    L'Street Art s'origina amb el grafit i, en l'actualitat, descriu la feina d'un grup molt heterogeni d'artistes que desenvolupen una forma d'expressió artística que té com a denominador comú el carrer com a espai de creació, reunió i mostra. Per a El Pez, Sixe Paredes i Jose Puig el carrer és un espai indispensable per dur a terme el seu art. La proximitat entre la gent i la seva obra esdevé un factor primordial que dóna sentit a la seva professió.

  • Realitat i Ficció
    Veure vídeo

    Realitat i Ficció

    Per a Julio Vaquero i Robert Llimós, la línia que separa la realitat i la ficció és difosa i ambigua. Amb una tècnica compositiva minuciosament cuidada, Julio Vaquero combina el realisme i l'abstracció a través de contrastos cromàtics i lumínics. Així, l'espectador és traslladat a un món oníric, irreal, gairebé metafísic. Robert Llimós s'engloba dins de la concepció figurativa on reivindica el seu malestar moral enfront de la societat imperant. A partir de l'experiència viscuda al Brasil el 2009, Llimós dedica tota l'obra posterior a representar d'una manera il·lustrativa i molt personal la seva visió de criatures extraterrestres.

    Per a Julio Vaquero i Robert Llimós, la línia que separa la realitat i la ficció és difosa i ambigua. Amb una tècnica compositiva minuciosament cuidada, Julio Vaquero combina el realisme i l'abstracció a través de contrastos cromàtics i lumínics. Així, l'espectador és traslladat a un món oníric, irreal, gairebé metafísic. Robert Llimós s'engloba dins de la concepció figurativa on reivindica el seu malestar moral enfront de la societat imperant. A partir de l'experiència viscuda al Brasil el 2009, Llimós dedica tota l'obra posterior a representar d'una manera il·lustrativa i molt personal la seva visió de criatures extraterrestres.

  • Figuració i abstracció
    Veure vídeo

    Figuració i abstracció

    Arranz-Bravo i Marta Moreu, cadascú a la seva manera, aposten per trencar amb l'hegemonia de l'art abstracte.
    La llarga i variada trajectòria d'Arranz-Bravo l'han portat des de l'informalisme dels inicis a la figuració. Ens acull al seu taller i i ens ensenya com treballa. La seva obra fa un especial esment al color, la tensió i la gestualitat. Visitem Marta Moreu al seu estudi, on reflexiona sobre aspectes i els valors imperants en els temps actuals. La seva escultura, sempre centrada en la figura humana, fa una especial atenció a l'expressivitat i el dinamisme del gest.

    Arranz-Bravo i Marta Moreu, cadascú a la seva manera, aposten per trencar amb l'hegemonia de l'art abstracte. La llarga i variada trajectòria d'Arranz-Bravo l'han portat des de l'informalisme dels inicis a la figuració. Ens acull al seu taller i i ens ensenya com treballa. La seva obra fa un especial esment al color, la tensió i la gestualitat. Visitem Marta Moreu al seu estudi, on reflexiona sobre aspectes i els valors imperants en els temps actuals. La seva escultura, sempre centrada en la figura humana, fa una especial atenció a l'expressivitat i el dinamisme del gest.

  • Inspiració
    Veure vídeo

    Inspiració

    El pintor Joan-Pere Viladecans ens acull al seu taller i ens ensenya com treballa. Parlem amb l'artista d'allò que l'empeny a crear i ens explica què hi ha al darrere dels signes que comprèn la seva obra. Visitem també els estudis d'Antoni Vives Fierro, que ha viatjat arreu del món pintant paisatges urbans, i de la seva filla, Clàudia, que parteix de la figura humana com a font d'inspiració.

    El pintor Joan-Pere Viladecans ens acull al seu taller i ens ensenya com treballa. Parlem amb l'artista d'allò que l'empeny a crear i ens explica què hi ha al darrere dels signes que comprèn la seva obra. Visitem també els estudis d'Antoni Vives Fierro, que ha viatjat arreu del món pintant paisatges urbans, i de la seva filla, Clàudia, que parteix de la figura humana com a font d'inspiració.

  • Memòria
    Veure vídeo

    Memòria

    Anem fins a Ventalló (Girona), on l'escultor Enric Pladevall ens parla de la convivència de l'ésser humà i la natura, una constant en la seva obra. I amb la pintora i gravadora Regina Giménez fem un recorregut en el temps a través dels mapes, els símbols i els collages que conformen el seu univers creatiu d'esperit metafòric i poètic.

    Anem fins a Ventalló (Girona), on l'escultor Enric Pladevall ens parla de la convivència de l'ésser humà i la natura, una constant en la seva obra. I amb la pintora i gravadora Regina Giménez fem un recorregut en el temps a través dels mapes, els símbols i els collages que conformen el seu univers creatiu d'esperit metafòric i poètic.

  • Quotidianitat
    Veure vídeo

    Quotidianitat

    Visitem Perico Pastor al seu estudi, l'observem mentre pinta amb el seu traç àgil i ràpid i ens parla de la seva trajectòria i dels projectes en els quals participa. La pintora Eva Armisén ens presenta l'univers colorista i particular que ha creat i que l'ajuda a transmetre les seves vivències i el seu pensament.

    Visitem Perico Pastor al seu estudi, l'observem mentre pinta amb el seu traç àgil i ràpid i ens parla de la seva trajectòria i dels projectes en els quals participa. La pintora Eva Armisén ens presenta l'univers colorista i particular que ha creat i que l'ajuda a transmetre les seves vivències i el seu pensament.

  • Capítol 5: Matèria
    Veure vídeo

    Capítol 5: Matèria

    Xavier Corberó ens convida a la seva casa taller d'Esplugues de Llobregat, un entramat de passadissos i galeries a través dels quals farem un repàs de la seva obra i dels materials emprats al llarg de la seva trajectòria. I entrarem al taller de Gerard Mas, un escultor que utilitza els materials i les tècniques més tradicionals per crear una obra intemporal, irònica i provocativa.

    Xavier Corberó ens convida a la seva casa taller d'Esplugues de Llobregat, un entramat de passadissos i galeries a través dels quals farem un repàs de la seva obra i dels materials emprats al llarg de la seva trajectòria. I entrarem al taller de Gerard Mas, un escultor que utilitza els materials i les tècniques més tradicionals per crear una obra intemporal, irònica i provocativa.

  • Capítol 4: Bellesa
    Veure vídeo

    Capítol 4: Bellesa

    La bellesa
    Visitem el pintor, gravador i escultor Agustí Puig al seu estudi de Sabadell i ens mostra com amb una serra mecànica també es pot per
    seguir la bellesa.
    També parlem de bellesa amb Jaume Plensa, que ha instal·lat les seves escultures als paratges més esplèndids del món.

    La bellesa Visitem el pintor, gravador i escultor Agustí Puig al seu estudi de Sabadell i ens mostra com amb una serra mecànica també es pot perseguir la bellesa. També parlem de bellesa amb Jaume Plensa, que ha instal·lat les seves escultures als paratges més esplèndids del món.

  • Capítol 3: Detall
    Veure vídeo

    Capítol 3: Detall

    Atenció al detall
    La pintora i il·lustradora Sabala ens presenta el seu univers carregat de personatges nassuts i alegres al seu taller de Masde
    nverge (Montsià). I Xavier Medina-Campeny ens parla de la seva trajectòria i amb ell descobrim els missatges que amaguen les seves escultures.

    Atenció al detall La pintora i il·lustradora Sabala ens presenta el seu univers carregat de personatges nassuts i alegres al seu taller de Masdenverge (Montsià). I Xavier Medina-Campeny ens parla de la seva trajectòria i amb ell descobrim els missatges que amaguen les seves escultures.

  • Capítol 2: Límits
    Veure vídeo

    Capítol 2: Límits

    Els límits
    Xavier Mascaró ens obre les portes de la nau on treballa les seves escultures monumentals de ferro i ens parla dels límits que compre
    nen el seu univers
    creatiu. Per a Víctor Pedra, els límits no existeixen a l'hora de crear. Ens ho explica a Alberola (Noguera), un poble de vuit habitants que l'acull des de fa uns
    anys i on exposa la seva obra de caràcter surrealista

    Els límits Xavier Mascaró ens obre les portes de la nau on treballa les seves escultures monumentals de ferro i ens parla dels límits que comprenen el seu univers creatiu. Per a Víctor Pedra, els límits no existeixen a l'hora de crear. Ens ho explica a Alberola (Noguera), un poble de vuit habitants que l'acull des de fa uns anys i on exposa la seva obra de caràcter surrealista

  • Capítol 1: Realitat
    Veure vídeo

    Capítol 1: Realitat

    La realitat com a obra d'art

    Ens endinsem en l'univers realista de Josep i Pere Santilari, dos germans bessons que comparteixen taller i
    una veritable passió per la pintura. I Marta Pruna ens acull a casa seva, on la natura i el silenci l'acompanyen en la realització de la seva obra escultòrica.

    La realitat com a obra d'art Ens endinsem en l'univers realista de Josep i Pere Santilari, dos germans bessons que comparteixen taller i una veritable passió per la pintura. I Marta Pruna ens acull a casa seva, on la natura i el silenci l'acompanyen en la realització de la seva obra escultòrica.

Anar al contingut