TOTS ELS CLIPS

  • L'ESCAC, factoria de cineastes
    Veure vídeo

    L'ESCAC, factoria de cineastes

    Visitem l'única escola de nivell universitari que imparteix estudis en diverses professions relacionades amb el cinema. De l'ESCAC estan sortint nous talents que estan tenint molts èxits i reconeixements.

  • Som líders en biotecnologia?
    Veure vídeo

    Som líders en biotecnologia?

    Catalunya és puntera en investigació en biotecnologia, un dels grans sectors on s'ha de sustentar la desitjada transformació del model econòmic. Però el que encara no s'ha aconseguit és que tot aquest coneixement passi al món de l'empresa i es converteixi en negoci.

  • Sèrie Grans Economistes: Joan Sardà Dexeus
    Veure vídeo

    Sèrie Grans Economistes: Joan Sardà Dexeus

    Gil Toll repassa la figura de l'economista català Sardà-Dexeus, principal artífex del pla d'estabilització del 1959 que va permetre al govern franquista aconseguir l'ajuda de l'FMI per començar a sortir de la crisi econòmica endèmica que arrossegava el país.

  • Enric Masdevall, fundador i president de Dentaid
    Veure vídeo

    Enric Masdevall, fundador i president de Dentaid

    Una de les grans farmacèutiques especialitzades en salut bucodental, Dentaid, va néixer a Catalunya fa més de trenta anys de la mà d'Enric Masdevall. Científic vocacional, Masdevall va saber veure les oportunitats d'un nou negoci en el sector farmacèutic que no ha parat de créixer.

  • Joves, sense feina i a casa dels pares
    Veure vídeo

    Joves, sense feina i a casa dels pares

    La crisi ha passat factura a molts col.lectius, també, als dels joves que veuen com la precarietat, la temporalitat i els sous baixos són part inherent a les seves condicions laborals. L'emancipació és un somni per a molts. Per a molts altres, és un camí d'anada i tornada que els ha portat, un altre cop, a casa dels pares.

  • La suma de l'art i l'empresa
    Veure vídeo

    La suma de l'art i l'empresa

    L'empresa "Dissonàncies" posa en contacte artistes amb empreses per ajudar-les a innovar. Els empresaris troben en els artistes una font de creativitat que els ajuda a pensar de manera diferent els seus projectes.

  • Google Espanya
    Veure vídeo

    Google Espanya

    Parlem amb el responsable del gegant d'Internet a Espanya, Javier Rodríguez Zapatero, que ens explica les particularitats del mercat espanyol i les últimes novetats de la companyia.

  • Passejant entre mòbils
    Veure vídeo

    Passejant entre mòbils

    El periodista i analista en tecnologia, Albert Cuesta, ens ha explicat al Mobile World Congress cap a on va el negoci de la telefonia mòbil. Mòbils intel.ligents convertits en autèntics ordinadors personals i que, ben aviat, tindran un accés a la xarxa tan ràpid com l'ADSL de casa.

  • La força del que és gratis
    Veure vídeo

    La força del que és gratis

    Internet ha popularitzat una nova cultura, la cultura del que és gratis. Molt poques coses es paguen a la xarxa i, això, ha fet que els consumidors valorin cada vegada més allò que no els costa res. Aquesta és una tendència econòmicament sostenible? Per què ens agrada tant tot allò que és gratis? Canviem la nostra conducta quan consumim si apareix la paraula gratis?

  • Objectiu: Silicon Valley
    Veure vídeo

    Objectiu: Silicon Valley

    Per crèixer i globalitzar-se com a empresa tecnològica el pas per la "Meca" de la innovació és obligat. Silicon Valley, la vall californiana on van néixer Google o Apple, continua sent tot un ecosistema on les empreses es contagien de noves idees. Barcelona Activa i la Cambra de Comerç de Barcelona organitzen ponts empresarials per animar les companyies catalanes a posar un peu a Califòrnia.

  • Vull treballar del que sigui
    Veure vídeo

    Vull treballar del que sigui

    La crisi està posant les coses molt difícils a molts treballadors i cada cop són més els que estan disposats a acceptar qualsevol feina, encara que estigui molt per sota de la seva capacitació laboral. Quan vénen mal dades, l'important és treballar, sigui del que sigui.

  • Paisatge de la crisi
    Veure vídeo

    Paisatge de la crisi

    Metres i metres de terreny urbanitzat seguiran deserts durant molts anys per culpa de la crisi immobiliària. I, tot això, mentre els ajuntaments han de donar serveis en barris fantasma. Dimarts veurem quin és el paisatge que està dibuixant la crisi en força zones de Catalunya.

  • Com crear una empresa?
    Veure vídeo

    Com crear una empresa?

    El programa del 33 ofereix un informe que, amb el títol "Recorregut de l'emprenedor", explica les qüestions prèvies que qualsevol persona que tingui el projecte de muntar una empresa s'ha de plantejar i els passos que ha de fer després per fer realitat el projecte. El programa il·lustra els consells, d'una banda, amb la feina que fa Barcelona Activa, una empresa municipal que tutela i promou empreses que comencen i que fan apostes de futur, i, de l'altra, amb l'experiència d'emprenedors que han consolidat el seu projecte empresarial amb l'ajuda de l'entitat. L'espai d'entrevista l'ocuparà Adolf Todó, director general de Caixa Manresa, que acaba de publicar el llibre "El gran horizonte", en què parla sobre les pors que genera la globalització. I a l'espai "Sentit comú", la presentadora de televisió Silvia Jato explicarà com administra la seva economia.

  • Valor afegit - capítol 78
    Veure vídeo

    Valor afegit - capítol 78

    MONOGRÀFIC DE "VALOR AFEGIT" SOBRE LA FELICITAT "Valor afegit" oferirà demà, a partir de les 22.25, un programa monogràfic sobre la Felicitat, un tema sobre el qual estan elaborant un estudi un grup d'economistes, entre ells algun premi Nobel, i psicòlegs. El programa econòmic del 33 oferirà un reportatge sobre el treball dels estudiosos, que afronten un tema difícil i complex, i que poden tenir llest d'aquí dos anys. Els autors del treball es qüestionen, d'entrada, si s'és més feliç rebent un bitllet de 100 euros o una mirada còmplice d'algú que ens agrada. Comparen també els nivells de vida i del Producte Interior Brut (PIB) amb l'índex de Felicitat. Els resultats provisionals son molt diversos: hi ha països rics on la gent es declara feliç i aquest índex coincideix bastant amb el del PIB, i altres no. També hi han països on tenen un PIB molt baix i, en canvi, un índex de Felicitat molt alt, com Ghana. Intervenen molts factors a l'hora d'aconseguir la Felicitat: identificació i orgull nacional, local, esportiu; satisfacció a la feina, tant amb el tipus de treball com amb el tracte i el sou; relació de parella i familiar, ... Sobre el tema es manifesten també el comissari europeu d'Economia, Joaquin Almunia i l'economista Guillermo de la Dehesa.

Anar al contingut