True crime: Més foscos que mai
INSEREIXCopia aquest codi per afegir-lo a la teva pàgina:
A casa nostra el fenomen del true crime es diu "Crims", l'exitós programa de TV3 nascut a Catalunya Ràdio de la mà de Carles Porta i que ara acaba de convertir-se en una exposició al Palau Robert.
La criminologia sembla que esquitxa cada vegada més produccions no estrictament del gènere, com la nova adaptació que aquests dies s'està representant de "Terra baixa", de Guimerà, al TNC.
Estem vivint una nova fal·lera per les narracions de successos? Quins són els elements que les fan més bones? Hi ha algun suport millor per explicar-les? I a les noves generacions, per què els agraden? Hi ha més novel·la negra a les prestatgeries de les llibreries?
Ens ho preguntem al voltant d'un dels seus certàmens més destacats, el BCNegra.
Analitzem el fenomen del true crime i en repassem referents imprescindibles amb:
Tura Soler, periodista de successos d'El Punt Avui, que ha seguit importants casos de la crònica negra. Un dels últims, el doble assassinat de Susqueda, que cinc anys després encara està per resoldre.
Reunim el periodista i escriptor Rafael Vallbona, que acaba de publicar "La musa de la plaça Reial", amb Àlex Martín Escribà, director de la col·lecció de novel·la negra "Crims.cat" i estudiós del gènere.
De la nova febrada de seguidors de les diferents produccions del gènere en parlem amb les membres del podcast "Malandrí criminal" i amb una altra aficionada i experta, Sílvia Comet, periodista de Catalunya Ràdio, redactora del programa "Crims" i codirectora del programa "SerieSelektor", d'iCat.
Finalment, el periodista i professor de teatre Pablo Ley ens explicarà com és que "Terra baixa", d'Àngel Guimerà, s'ha convertit en una mena de true crime gràcies a la seva dramatúrgia per al TNC.
- TEMES:
- Cultura
TV3alacarta ofereix alguns continguts amb subtítols en diferents idiomes obtinguts automàticament a partir de la subtitulació en català.
La traducció automàtica és una eina molt útil i flexible que aporta una gran immediatesa, però també cal tenir en compte que pot generar errors.
Amb aquest servei, els continguts de TV3 són més accessibles per a les persones que no entenen el català o que estan en procé d'aprendre'l.
Més informació sobre el Servei de subtitulació.
- Aquest clip és de: True Crime i Zaida Carmona