Prohibiran la publicitat d'apostes a les samarretes esportives

Segons l'esborrany que ha presentat el Ministeri de Consum
Actualitzat

Els esportistes no podran patrocinar activitats relacionades amb el joc en estadis, instal·lacions o recintes esportius de qualsevol tipus i tampoc podran fer-se'n ressò en samarretes o equipaments esportius. Aquesta és una de les premisses que s'inclouen en l'esborrany del reial decret de comunicacions comercials de les activitats del joc, que va presentar el Ministeri de Consum al febrer després d'escoltar la societat civil, les institucions i els grups polítics.

 

Els casos d'addicció a les apostes online o presencials s'han multiplicat per sis els últims deu anys (Totally Gaming)

En la nova versió de l'esborrany de Consum destaquen aquests nous passos:

  1. Els anuncis d'apostes en ràdio, TV i plataformes d'intercanvi de vídeo únicament es podran emetre entre la 1.00 i les 5.00 de la matinada.
  2. Es prohibeixen les promocions de captació de clients (bons de benvinguda).
  3. No serà admissible el patrocini en samarretes o equipaments esportius.
  4. Es recorda, a més, que la publicitat dels operadors de joc no podrà anar dirigida directament o indirectament a les persones menors d'edat ni podran ser destinades a la persuasió o incitació al joc d'aquest col·lectiu.
  5. La publicitat ha d'incloure l'advertiment que les persones menors d'edat no podran participar en activitats de joc, tipus "menors no", "+18" o similar.
  6. Les entitats que publicitin operadors de joc en xarxes socials amb perfil d'usuari només podran fer-ho en aquelles que disposin de mecanismes per evitar que aquestes comunicacions es dirigeixin a menors d'edat.
El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut