El perquè de l'última campanya provocadora del Barça a Madrid
- TEMA:
- Esports
Des de l'arribada de Joan Laporta a la presidència del Barça, els madrilenys ja s'han acostumat a veure pancartes blaugranes a la ciutat. Després de la primera amb el lema "Ganes de tornar-vos a veure", i la segona, "Ganes de clàssic", aquesta tercera ha tingut un protagonista, l'exjugador del Reial Madrid Raúl González.
El missatge aquest cop, "Raúl es culer", convida a preguntar-se si aquest mite del madridisme sent simpatia per l'etern rival. En realitat, el missatge juga amb l'ambigüitat per acabar anant cap a un altre sentit.
L'explicació del lema de la pancarta
El Barça fa referència a Raúl Sánchez: un ciutadà desconegut de Madrid i culer des de petit que estaria encantat de tenir la primera botiga del Barça a Madrid. D'aquesta manera, l'eslògan és una picada d'ullet a la fidelitat dels barcelonistes anònims de la capital espanyola.
La pancarta serveix per promocionar l'aterratge del Barça a la capital espanyola, amb l'obertura de la primera Barça Store a Madrid. La botiga serà en un punt cèntric de la ciutat, al carrer Arenal 9, i serà la vuitena botiga oficial del club català. Els clients que accedeixin al seu interior poden veure fins a tres versions del joc de paraules de la pancarta: a banda de jugar amb el significat de "Raúl", també s'utilitzen els noms d'Iker i Guti.
La pancarta és obra de BLM (Barça Licensing and Merchandising), que va estar a punt de convertir-se en una palanca l'estiu passat, amb la venda d'un percentatge de l'empresa.
El Reial Madrid, per la seva banda, també té una botiga a Barcelona. En concret, des del 2015 a la Rambla hi ha una botiga oficial blanca.
Les anteriors pancartes
La primera pancarta tenia com a protagonista principal Joan Laporta. La va desplegar la candidatura de Laporta en plena campanya a la presidència del Barça, "Estimem el Barça". El missatge, "Ganes de tornar-vos a veure", dirigit amb to provocador als madridistes que havien viscut l'anterior presidència de Laporta.
La segona va ser prèvia al clàssic en què el Barça va perdre per 2-1 al Santiago Bernabéu el 2021. Pedri i Frenkie de Jong n'eren els protagonistes i el lema era "Ganes de clàssic". Promocionava la samarreta especial que el Barça utilitzaria en el partit on les franges blaugranes es diluïen per donar pas al groc i vermell de la senyera.
Pancarta a Las Vegas
Amb Laporta com a president, les pancartes amb al·lusions al Reial Madrid s'han convertit en un fet força típic. No només a la ciutat madrilenya, l'estiu passat, després de la victòria al clàssic de Las Vegas, a un amistós de pretemporada, el lema feia referència a una frase típica relacionada amb l'estat dels Estats Units: "El que passa a Las Vegas, es queda a Las Vegas".
- ARXIVAT A:
- Esports