No és normal que el subcampió de MotoGP, Franco Morbidelli, acabés el 18è a la primera cursa si no és perquè hi havia una causa de força major. I n'hi va haver. El dispositiu de sortida (el "holeshot device" que se'n diu en anglès, i que per a Morbidelli és "un element decisori") no va funcionar d'inici, però l'equip encara no sap si el problema es va arrossegar tota la cursa o va ser una altra cosa. Aquest cap de setmana faran comprovacions per intentar entendre realment què va passar durant la cursa. Sigui com sigui, Morbidelli va baixar diumenge passat de la moto molt empipat: "Sé que no soc al capdavant de la llista de Yamaha (...) No sé amb quina celeritat afrontaran aquest tema, però espero que s'hi posin seriosament." Avui, Morbidelli ha fet autocrítica: "És important afrontar aquesta cursa de Qatar amb l'energia i la motivació correctes, encara que sigui complicat després de la cursa de diumenge passat, però cal esborrar el que va passar i començar en una nova pàgina en blanc. Analitzant el que va passar no som capaços de determinar una raó concreta perquè fóssim tan lents. Canviarem qualsevol peça que ens generi dubtes (...) Segurament després de la cursa vaig ser massa dur parlant... L'adrenalina multiplicada pel mal resultat... És clar que no soc al capdavant de la llista de Yamaha, això està clar, i em preocupava quant de temps trigaria Yamaha a reaccionar. I finalment ells m'han donat el suport que em poden donar de la millor manera possible.". ​I avui li han demanat a Morbidelli si el fet de dominar els entrenaments 1 i 3, i, en canvi, no ser al davant al 2 i el 4 té a veure amb aquest "problema". El pilot pensa que sí, però no en saben el motiu. I finalment, ha conclòs així quan li demanen per què no es va retirar pel paperot que va acabar fent: "El meu respecte pel meu equip, per la feina del meu equip, està per sobre del ridícul que vaig fer davant de tothom."